۳۶۸۹۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

پادشاهی كه زياد می ميرد!

«پادشاه عربستان به كما رفت»، «ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان سعودي در استراحتگاه خود در مراكش، مرد»، «پادشاه هشتادوهشت ساله عربستان دچار مرگ مغزي شده است» و....

جام جم آنلاین: «پادشاه عربستان به كما رفت»، «ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان سعودي در استراحتگاه خود در مراكش، مرد»، «پادشاه هشتادوهشت ساله عربستان دچار مرگ مغزي شده است» و....

كلا عادت كرده‌ايم هر از چند گاهي اين خبر و اخبار مشابه را در صدر اخبار برخي رسانه‌هاي داخلي ببينيم. اين رسانه‌ها طوري اين خبر را هر چند وقت يك‌بار با آب و تاب تعريف مي‌كنند، گويي اگر اين خبر را مخابره نكنند، يكي از اصول مهم كاري خود را زير پا گذاشته‌اند.

پادشاهی كه زياد می ميرد!

نكته جالب و مشتركي كه در ادامه تمامي اين خبرها پس از مرگ پادشاه عربستان مي‌آيد، اشاره به ساختار نظام پادشاهي اين كشور و رقابت شاهزادگان پير و فرتوت براي رسيدن به تاج و تخت است.

البته منظور اين نيست كه نظام حكومتي عربستان فاقد اين نقيصه است، بلكه وجود شاهزادگان پير و نظام سياسي فرسوده اين كشور امري است كه بر هر فردي در دنياي امروز آشكار است.

با توجه به اين اوصاف، هر بار با ديدن يا شنيدن اين خبر باز هم اين پرسش مطرح مي‌شود كه اين رسانه‌ها از اعلام چنين خبر كذبي با چاشني موضوعات تكراري چه هدفي را دنبال مي‌كنند.

برخي از آنها حتي آنقدر در اين خبر و حواشي‌اش غرق شده‌اند كه گاهي اوقات در اين زمينه گاف هم مي‌دهند؛ نمونه‌اش همين چند ماه پيش بود كه يكي از رسانه‌ها اعلام كرد پادشاه عربستان مرده است، اما چند ساعت بعد همان رسانه ضمن رد اين خبر، اعلام كرد فرد متوفي يكي از شاهزادگان سعودي بوده كه دست بر قضا نامي مشابه پادشاه داشته است.

امروزه كه رسانه‌هاي ديجيتال در حال تبديل شدن به قدرت اول در زمينه خبررساني‌ هستند، اعلام هر خبري كه تا حدودي از واقعيت دور باشد، مي‌تواند به وجهه و اعتبار آنها ضربه بزند.

مسلما خبري همچون خبر مرگ پادشاه عربستان آن‌قدر براي رسانه‌هاي دنيا مهم است كه به محض وقوع اين حادثه، آن را به خبر يك خود تبديل مي‌كنند. مثال مشابهش همين چند ماه پيش بود كه وليعهد عربستان درگذشت و تمامي رسانه‌ها بسرعت آن را پخش كردند.

بنابراين بهتر نيست برخي از اين خبرگزاري‌هاي داخلي كه هر روز هم بر تعداد آنها افزوده مي‌شود، به جاي استناد به خبرهاي مجهول و عاري از صحت يا تكيه كردن بر گفته‌هاي «منبع و فرد مطلعي» كه تنها خدا از وجود آنها آگاه است.

كمي صبر و تامل پيشه كنند و تا خبري حداقل از سوي يك منبع رسمي و معتبر تائيد نشده، اقدام به انتشار آن نكنند؟ قطعا اين رسانه‌ها بايد بدانند افكار عمومي معطل آنها نمي‌ماند و هر چه از اعتبار آنها كاسته شود بر اعتبار رسانه‌هاي بيگانه در ذهن مخاطب افزوده مي‌شود و اين خسارت كمي نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      اینا یه قانون مسخره دارن که تا موقعی که پسران موسس عربستان زنده هستند حکومت به نوه ها نمی رسه! این پسرا هم 50-60 تا پیرمرد دم مرگن!

    • سیاوش

      حتما بدل های پادشاه میمیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج