۳۶۹۰۰۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کاربران گوگل کروم به گوش باشند

شرکت گوگل در قالب به‌روزرسانی نسخه ۵۳ مرورگر کروم که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد پخش کلیه محتویات فلش صفحات وب را مسدود خواهد کرد.

وب سایت آی تی ایران: شرکت گوگل در قالب به‌روزرسانی نسخه ۵۳ مرورگر کروم که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد پخش کلیه محتویات فلش صفحات وب را مسدود خواهد کرد.
کاربران گوگل کروم به گوش باشند

به گزارش وب‌سایت Extremetech، کروم 53 کلیه محتویات جزئی و حتی المان‌های مخفی فلش در صفحات وب را مسدود خواهد کرد. این محتویات معمولا با پلتفرم‌های رهگیری فعالیت کاربران و یا تحلیل‌گرهای مرتبط با آمار وب‌سایت رابطه‌ای مستقیم دارند.

گوگل در کروم 52 نیز تغییراتی را در این زمینه ایجاد کرده بود که برپایه آن، پخش قسمت اعظمی از محتویات فلش، به کلیک کاربر روی آن‌‌ها وابسته بود. این در حالی است که در کروم 52، مسدود کردن محتویات فلش تنها به محتویات قابل مشاهده و البته در اندازه‌های مشخص محدود می‌شد اما در کروم 53، رابط برنامه‌نویسی به‌روزرسانی شده امکان شناسایی محتویات فلش مخفی و نامرئی را نیز فراهم خواهد کرد.

با این وجود، کاربر در صورت نیاز همچنان می‌تواند محتویات فلش صفحات وب را پخش کند. در صورتی که محتویات نامرئی فلش از صفحات وب مسدود شوند آیکون ویژه‌ای در نوار آدرس مرورگر، شما را از اعمال این تغییر آگاه خواهد کرد.

گوگل معتقد است تمامی کاربران مرورگر کروم از این تغییرات جدید سود خواهند برد. محتویات فلش علاوه بر کاهش سرعت بارگذاری صفحات، باعث افزایش مصرف شارژ باتری در لپ‌تاپ‌ها می‌شوند. گوگل برای وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیچ و یاهو که به استفاده از فلش وابستگی زیادی دارند استثنا قائل شده اما به‌طور تدریجی این وب‌سایت‌ها نیز مشمول سیاست‌های جدید خواهند شد. گوگل امیدوار است تا با عرضه کروم 55 در دسامبر پیش رو HTML5 را به عنوان گزینه پیش‌فرض و جایگزین برای فلش پیش روی کاربران قرار دهد.

بدنیست بدانید گوگل تنها شرکتی نیست که چنین سیاستی را در خصوص پخش محتویات فلش در صفحات وب در پیش گرفته است. نسخه 48 مرورگر فایرفاکس که هفته پیش معرفی شد کاربران را مجبور خواهد کرد تا برای پخش محتویات فلش وب‌سایت‌ها، روی آن کلیک کنند. این در حالی است که تا سال 2017 میلادی، محتویات فلش به‌طور پیش‌فرض در فایرفاکس نیز مسدود خواهند شد. علاوه بر این، مایکروسافت نیز در قالب به‌روزرسانی سالروز عرضه ویندوز 10، قابلیت کلیک برای پخش (Click-to-Play) را به مرورگر اج اضافه خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج