۳۶۹۰۳
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

خداداد عزيزي در چهاردهمين سالروز بازی ايران و استراليا

درد دل‌ حماسه‌ ساز ملبورن در سالروز ۸ آذر

حماسه ساز ملبورن از شرايط فوتبال انتقاد دارد. او معتقد است وقتي واقعيت‌ها را مي‌گويد به آقايان برمي‌خورد و او را بداخلاق توصيف مي‌کنند.

ایسنا: حماسه ساز ملبورن از شرايط فوتبال انتقاد دارد. او معتقد است وقتي واقعيت‌ها را مي‌گويد به آقايان برمي‌خورد و او را بداخلاق توصيف مي‌کنند.

خداداد عزيزي در آستانه چهاردهمين سالروز بازي تاريخي ايران و استراليا که به صعود تيم ملي به جام جهاني ۹۸ منجر شد،‌ درباره اين بازي، شرايط کنوني فوتبال ايران و دلايل عدم پيشرفت فوتبال در چند سال گذشته صحبت کرد.

۱۴ سال پيش تيم ملي ايران با حماسه سازي شما و ديگر بازيکنان يک صعود تاريخي به جام جهاني داشت. چه شده که فوتبال ما پس از گذشت اين همه زمان همچنان از آن بازي ياد مي‌کند.يک بار در يک برنامه تلويزيوني از من درباره پيشرفت فوتبال سوال کردند که من به آنها گفتم ببينيد فوتبال ما چقدر ضعيف و کم افتخار شده که هنوز هم وقتي مي‌خواهيم در فوتبالمان از يک نتيجه‌ خوب ياد کنيم، ياد بازي ايران و استراليا مي‌افتيم. اين که مردم از آن بازي به نيکي ياد مي‌کنند يک موضوع است، اما اين که ما در فوتبالمان ديگر اتفاق به اين شيريني نداشته‌ايم يک موضوع ديگر است.

اين نشان مي‌دهد که فوتبالمان به چه بدبختي و فضاحتي رسيده است که در آن نمي‌توان براي چند سال گذشته افتخاري را برشمرد. ما علاوه بر اين که افتخاري در فوتبالمان نداشته‌ايم چيز جالبي هم در آن نمي‌بينيم. در حالي که کره جنوبي در کنار تيم ملي قوي که دارد ليگ پويا و جذابي دارد و تيم جوانان‌شان هم قهرمان آسيا مي‌شود، اما ما هيچ چيز نداريم. نه ليگ خوبي داريم. نه رده‌هاي سني جوانان و نوجوانانمان خوب است.

نه زير ساخت لازم براي پيشرفت فوتبال داريم. چند وقت پيش يکي از نمايندگان مجلس گفته بود که دو سال فوتبال را تعطيل کنيد. من فکر مي‌کنم بهتر است اين فوتبال را تعطيل کنيم و دست دلالان و سودجويان را از آن قطع کنيم.چرا که همه فوتبال شده رابطه و پارتي بازي و دعوا. به غير از اين‌ها ما چيز ديگري در اين‌ فوتبال نمي‌بينيم. در آن زمان حداقل فوتبال سلامت داشت، اما الان چه؟ به نظر مي‌رسد در معرفي بازيکنان بزرگ به فوتبال هم ناموفق بوده‌ايم. بدون شک فوتبال ما پس رفت داشته است. شما به من بگوييد آيا بعد از علي دايي، مهاجم خوب ديگري در فوتبال ما آمده است؟ با تمام احترامي که براي ساير مهاجمان حال حاضر فوتبال قائل هستم، بايد بگويم که نه. چرا خودمان را گول بزنيم؟ هنوز که هنوز است از بين فوتباليست‌هاي ما علي کريمي انتخاب مي‌شود.

درد دل‌ حماسه‌ ساز ملبورن در سالروز 8 آذر

واقعا چرا کريمي بايد انتخاب شود؟ علي دوست من است و من هميشه حامي او بوده‌ام، اما چرا جوانان ما نبايد انتخاب شوند؟ کريمي مصدوم که در سه ماه گذشته هم آن چنان نتوانسته بازي کند بايد با ۳۵ سال سن براي بهترين‌هاي آسيا انتخاب شود؟ چه اتفاقي براي اين فوتبال افتاده که از جمع بازيکنان حاضر در جام جهاني ۹۸ افرادي مثل احمدرضا عابدزاده، کريم باقري و... حضور پررنگي در آن ندارند.

جواب اين سوال خيلي ساده است. ما را فراري مي‌دهند. الان روي نيمکت تيم الهلال عربستان سامي الجابر مي‌نشيند يا در برنامه‌هاي تلويزيوني‌شان بازيکنان بزرگ خود مثل ماجد عبدالله و خالد مواليد را مي‌آورند. اما در کشور ما وقتي تلويزيون را روشن مي‌کنيد مي‌بينيد کسي دارد درباره فوتبال صحبت مي‌کند که در زندگي‌اش يک شوت هم به توپ فوتبال نزده است.

امثال من، باقري و عابدزاده و دايي همه چيز اين فوتبال را تجربه کرده‌ايم و نياز به هيچ چيز نداريم. وقتي هم که واقعيت را مي‌گوييم متهم مي‌شويم که آدم خوبي نيستيم. آن‌ها دوست دارند وقتي که شب است شما بگوييد روز است. در تيم ملي بهتر است کريم باقري کنار کي‌روش باشد يا اميد نمازي؟ حالا مي‌گوييم دوستان از ادبيات من و علي دايي خوششان نمي‌آيد و اصلا ما بداخلاق هستيم. چرا از کريم باقري که آدم موجه اين فوتبال است استفاده نمي‌کنند؟ با اين شرايطي که مي‌گوييد به نظر مي‌رسد راضي به کار کردن در اين فوتبال نيستيد.براي افرادي مثل من باقري، دايي، عابدزاده و مهدوي کيا که او هم واقعا يکي از ستاره‌هاي فوتبال ما بوده کار کردن در اين سيستم سخت است چرا که ما اصل کار را انجام مي‌دهيم و حاضر نيستيم با مسائل ديگر آن کنار بياييم.

من خودم تا به حال با چهار تيم کار کردم. اما بزرگ‌ترين مشکلي که در اين فوتبال ديده‌ام بي‌پولي است. من مربي وظيفه دارم که پول بازيکني که به تيمم آورده‌ام را بگيرم و به او بدهم اما هرجا مربي‌گري کردم مشکل مالي داشتيم. اگر مشکلي وجود نداشته باشد، دليلي هم براي به وجود آمدن حاشيه نيست.

آن زمان اگر نتيجه نگرفتم مي‌توانند راحت برکنارم کنند. فوتبال زندگي من است. من دو زندگي دارم؛ يکي با خانواده‌ام که وقتي پيش آن‌ها هستم حرفي از فوتبال نمي‌زنم و ديگري هم فوتبال. همين الان هم هفته‌اي دو سه بار به سالن مي‌روم و فوتبال بازي مي‌کنم. از بچگي با فوتبال بزرگ شده‌ام. اگر پيشنهاد خوبي به من داده شود روي آن فکر مي‌کنم اما حاضر نيستم با هر شرايطي کار کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیر

      غیرت چیز خیلی خوبیه که شماها داشتین اما الان اون غیرت جاشو به غرور کاذب داده و این غرور دیگر هرگز اجازه پیشرفت به فوتبال ما نمیده؛ خدادا عزیز به زودی همه به این نتیجه میرسند که در فوتبال ایران باید واسه همیشه تخته شه

      پاسخ ها

      • امیرح

        شما همیشه اینقدر راحت به بقیه انگ بی غیرتی میزنی؟!
        یعنی فوتبالیست های الان کشورشون رو دوست ندارن؟ یعنی اینا خانواده ندارن؟! و این دو براشون مهم نیست!؟؟!!
        سپهر داداش منم علاقه ای به تیم ملی الان ندارم و خییییلی هم ناراحتم از این بازی های بدشون اما کلمه (بی غیرت) کلمه سنگینیه.لطفن همینجوری به این و اون نچسبونید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج