۳۶۹۰۹
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

جمعیت موشها ۱۰ برابر جمعیت تهرانی ها!

رئیس انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات با بیان اینکه یک جفت موش می‌تواند ظرف یکسال اگر شرایط غذایی‌اش فراهم باشد بیش از ۲۰ میلیون موش تولید کند گفت: با این روند جمعیت موشها ۶ تا ۱۰ برابر مردم تهران می شود.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات با بیان اینکه یک جفت موش می‌تواند ظرف یکسال اگر شرایط غذایی‌اش فراهم باشد بیش از ۲۰ میلیون موش تولید کند گفت: با این روند جمعیت موشها ۶ تا ۱۰ برابر مردم تهران می شود.

شهرام امیر شریفی با تأکید بر اینکه ما مشکلی با وجود موش ها در سطح شهر تهران نداریم، اظهار داشت: هرچند توجیهات شهرداری نیز در مقابله با موش ها قابل قبول نیست.

رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات با اعلام اینکه بهترین روش برخورد با ازدیاد موش ها کنترل زباله ها است، گفت:اگر مواد غذایی موش ها که همان زباله ها هستند را زیاد کنیم، تعداد موش ها نیز افزایش پیدا می کند بنابراین کاهش منابع غذایی به صورت طبیعی کاهش و کنترل نسل را در پی‌ دارد.

وی اضافه کرد: با تغییر منطقی‌ شرایط بهداشتی شهر، جمعیت حیوانات شهری به صورت طبیعی و با زاد آوری کم تر بدون هر گونه مشکل و آزار کاهش خواهد یافت.

رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات با اشاره به روش های مختلف برای از بین بردن موش ها در سطح شهر خاطرنشان کرد: گام اول کنترل زباله هاست چرا که این موضوع اثبات شده و کم هزینه ترین روش است. به طوری که ۸۰ درصد از جمعیت موش ها را می توان با کنترل زباله ها حذف کرد، بنابراین باید به موش ها شوک غذایی داد تا افزایش زاد و ولد نداشته باشند.

شریفی افزایش آگاهی مردم توسط مسئولان را گام دوم کنترل موش ها و جانوران تصریح کرد: نکته دوم آشنا کردن مردم است و کار فرهنگی هزینه عملیاتی ندارد و این توجیه شهرداری که موش ها طاعون و وبا می آورند مدت ها است که دیگر اثربخش نیست. زیرا در سال های اخیر اگر مشاهده کنیم می بینیم که کسی از گزش موش دچار بیماری طاعون نشده است.

رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات ادامه داد: سومین گام بزرگ عقیم سازی جانوران است که البته این موضوع برای موش ها قابلیت اجرا ندارد چرا که جمعیت آن ها تصاعدی بالا می رود.

وی اضافه کرد: یکی از روش هایی که برای معدوم کردن موش ها به کار گرفته می شود، استفاده از سیستم آزارنده صوتی است با تولید اصوات آزار دهنده، حضور آن ها را می توان در سطح شهر کم کرد که در این روش، شهرداری می بایست با همکاری کاسبان محلات اطلاع رسانی کنند و اگر کاسبان بدون اغماض همکاری کنند برخوردشان با قانون است.

شریفی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از جدیدترین روش هایی که برای معدوم کردن موش ها به تازگی به کار می رود، روش تیراندازی مستقیم است. این روش سالیان متمادی برای اتلاف سگ و گربه مورد استفاده بوده که به تازگی توسط تفنگ‌ های ساچمه ‌ای برای موش‌ ها به کار می رود که این روش خطراتی از جمله آلودگی حاصل از متلاشی شدن موش ها در محیط شهری در پی خواهد داشت.

رئیس انجمن دیده بان حقوق حیوانات گفت: در طرح معدوم سازی موش ها تحت عنوان " طرح کنترل جمعیت جانوران"، شهرداری اعلام کرد که طی ۱۵ شب ۷۸۱ موش را در خیابان های شریعتی و ولیعصر(عج) توسط روش تیراندازی از بین برده که بر اساس اعلام شهرداری شبی ۵۲ موش معدوم شده است که این عدد کاملا شوخی حیطه مدیریت شهری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تنها راه حل از بین بردن موش ها کشته شدن آن ها نیست، گفت: این در حالی است که یک جفت موش می تواند ظرف یکسال اگر شرایط غذایی آن فراهم باشد بیش از ۲۰ میلیون موش تولید کند که جمعیت آن ها ۶ تا ۱۰ برابر مردم تهران می شود، لذا کمبود غذا برای این جانوران تنها راه حل است نه تیری که شهرداری به موش ها می زند.

شریفی افزود: شهرداری برای روش هایی که پایدار نیست هزینه می کند بدون اینکه اتفاق پایداری رخ دهد و نتیجه مطلوبی داشته باشد، کشورهای متمدن در مقوله حیوانات کنترل اخلاقی ازدیاد جمعیت حیوانات را به کار می برند و بحثشان تله گذاشتن و کشتن این جانوران نیست بلکه وارد کردن اخلاقیات است و هزینه آن بسیار کمتر از کشتن است و در نهایت نتیجه آن نیز پایدارتر خواهد بود.

رئیس انجمن دیده بان حیوانات خاطرنشان کرد: در صورت برخورد علمی‌، منطقی‌، شرعی و اخلاقی‌ می توان در کنار حیوانات شهری بدون مزاحمت زندگی‌ کرد، ارتقای محیط شهری از نظر بهداشتی و بصری، از ازدیاد نسل کنترل نشده حیوانات شهری می کاهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      باید براشون فرهنگ سازی کنیم که 2 بچه کافیست!!!!!

      پاسخ ها

      • آرتین

        گل گفتی .

      • فرشید

        :-)))))))))))))))))))))))))))))))

    • محمد

      موش بخورتمون...
      عجب بنیه ای...20میلیون موش...
      باید بزاریم بریم از این شهر...

    • مجتبی

      اونم چه موشایی موشای گربه خوار ...!!!!!!

    • مجتبی

      ناراحتی نداره همه چیز مملکت بخاطر برجام و تصویب علنی ۲۰۳۰ وfatf رها شده . جمعیت موشها زیاد شده چون مسئولین رده بالا مدیران رده میانی ورده پایین رو به کم کاریهای نامحسوس با زبان بی زبانی دعوت کردند . حالا یکسال دیگه جمعیت سگ و گربه میشه چند برابر جمعیت انسانهای دلسوز و مومن و پابرهنه . اونوقت هم برجام به کرسی ناحق خواهد نشست هم ۲۰۳۰ وهم fatf عملی میشه واز همه بالاتر کدخدا باید خوشحال بشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج