جاباما
۳۶۹۱۸۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ماجرای حواشی کنسرت «کاوه آفاق»

وزیران ارشاد و کشور، مانع لغو کنسرت شدند

از روز سه‌شنبه پنجم مردادماه با انتشار خبر دریافت مجوز کنسرت خالق «شال» و «اتاق آبی» شمارش معکوس برای حضور کاوه آفاق روی استیج آغاز شده بود.

روزنامه ایران: «روزی که کنسرت ما لغو شد، من از پشت پنجره خیابان را می‌دیدم؛ ردشدن و ویراژدادن ماشین‌های جوانان را می‌دیدم، عده‌ای پسر را دیدم که انگار حال درستی نداشتند و حرکات غیرعادی از آنها سر می‌زد. با خود فکر می‌کردم که اینها می‌توانستند همین الان به جای علافی و بی‌برنامگی در سالن کنسرت باشند و پرچم ایران به دست، تفریحی سالم و فرهنگی داشته باشند.»
این جملات، واکنش کاوه آفاق به ماجرای لغو کنسرتش در روزهای آغازین خردادماه امسال است. خواننده‌ای که پنجشنبه شب ۲۱ مردادماه سرانجام با وجود تب و تاب‌های ساعات آغازین روز توانست با پیگیری شخصی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر کشور نخستین کنسرت رسمی خود را در برج میلاد برگزار کند.
از روز سه‌شنبه پنجم مردادماه با انتشار خبر دریافت مجوز کنسرت خالق «شال» و «اتاق آبی» شمارش معکوس برای حضور کاوه آفاق روی استیج آغاز شده بود. خواننده آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» پس از حدود ۱۰ سال فعالیت رسمی در بازار داخلی موسیقی کشور توانسته بود تمام مجوزهای لازم را برای نخستین کنسرت رسمی خود دریافت کند.

اعلام خبر صدور مجوز کنسرت کاوه آفاق در برج میلاد بواسطه لغو زنجیره‌ای کنسرت‌های حسام‌الدین سراج، حجت اشرف‌زاده و کاوه آفاق در خردادماه و همچنین اتفاق‌های مشابهی که دامنگیر اجراهای موسیقی شده است از همان ابتدا با خوف و رجای دوستداران موسیقی همراه بود. با وجود این، پیش‌فروش بلیت‌ها از 6 مردادماه با استقبال مخاطبان همراه شد.

اگرچه موضعگیری چند روز پیش وزیر کشور درباره لغو کنسرت‌ها و نامه‌نگاری اخیر عبدالرضا رحمانی فضلی به رئیس قوه قضائیه کفه احتمال برگزاری این کنسرت را سنگین‌تر کرد اما همچنان برگزاری نخستین کنسرت رسمی‌ این خواننده پاپ و راک در ایران با اما و اگرها همراه بود.
اخبار مخابره شده در شامگاه روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه حکایت از آن داشت که نگرانی دوستداران این خواننده راک چندان هم بی‌مورد نبوده است و این بار پیگیری مصرانه مسئولان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و کشور مانع از آن شده که این کنسرت دچار سرنوشت مشابه کنسرت‌های لغو شده در سبزوار شود.

طبق اطلاعات ارائه شده صبح روز پنجشنبه با نظر یکی از زیرمجموعه‌های نیروی انتظامی، نامه‌ای به مسئولان برج میلاد برای لغو کنسرت کاوه آفاق ارسال می‎شود.
با اطلاع از این نامه گفت‌وگوی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سیدحسین هاشمی استاندار تهران آغاز می‌شود و با رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهای انجام شده میان استاندار تهران و همراهی سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به فاصله کمتر از چند ساعت تا آغاز اجرای کنسرت سرانجام موضوع حل و فصل می‌شود تا موج لغو کنسرت‌ها این بار در برج میلاد آرام گیرد؛ آرامشی که کاوه آفاق را بر آن داشت تا در ابتدای اجرای برنامه از پیگیری شخصی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر کشور به صورت ویژه قدردانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی بزرگمهر

      کلا ایران جای برای هنر نداره ارزشی هم برای هنرمند قاغل نیستن !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج