۳۶۹۱۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واقعیت مجازی حس را به پاهای ۸ فلج بازگرداند

محققان با ترکیب استخوان‌بندی بیرونی و واقعیت مجازی توانستند به افراد فلج کامل کمک کنند که کنترل بخشی از اندام‌های معلول‌شان را به دست بگیرند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: محققان با ترکیب استخوان‌بندی بیرونی و واقعیت مجازی توانستند به افراد فلج کامل کمک کنند که کنترل بخشی از اندام‌های معلول‌شان را به دست بگیرند.
واقعیت مجازی حس را به پاهای 8 فلج بازگرداند

این روش درمانی روی هشت بیمار آزمایش شده و برای همه‌ی آنها به جز یک نفر جواب داد. آن یک نفر بر اثر آسیب طناب نخاعی فلج کامل شده بود. هیچ یک از این بیماران نسبت به روش‌های درمانی قبلی واکنشی نشان نداده بودند.

این بیماران به مدت ۱۲ ماه در یک برنامه آموزشی شرکت کردند که شامل قرار گرفتن در یک محیط آموزشی واقعیت مجازی، بازخورد بصری-لامسه‌ای و راه رفتن با یک استخوان‌بندی بیرونی اندام‌های پایینی می‌شد.

در پی این برنامه، تمام بیماران علایمی از بهبود عملکرد ارادی ماهیچه نشان دادند. آنها قبلا تقریبا هیچ نوع حسی را نمی‌توانستند تجربه کنند، اما پس از شرکت در این برنامه مقداری پیشرفت داشته‌اند و می‌توانند حس‌هایی مثل لمس کردن و درد را بفهمند. همچنین عملکرد قلب و رگ‌ها در این بیماران بهتر شد. چهار نفر از شرکت‌‌کننده‌ها که در ابتدا کاملا فلج محسوب می‌شدند، در دسته‌ی نیمه فلج جای گرفتند؛ این شکل خفیف‌تری از آسیب نخاع است.

این برنامه از سه قسمت تشکیل می‌شد. در اولین بخش، بیماران از یک هدست واقعیت مجازی استفاده کردند و یک کلاه نوار مغزی بر سر گذاشتند. سپس این بیماران باید یک بازیکن فوتبال را با تصور کردن حرکات بدن خودشان در استادیومی در واقعیت مجازی حرکت می‌دادند. این بیماران توانستند بخش‌هایی از مغزشان را که به حرکت پا مربوط می‌شد، فعال کنند.

در مرحله بعدی، این بیماران یک استخوان‌بندی بیرونی رباتیک پوشیدند و روی یک تردمیل قرار گرفتند که به طور اتوماتیک پاهایشان را برای آنها حرکت می‌داد. سومین بخش هم ترکیب دو بخش اول بود.

محققان این پژوهش می‌گویند آنها محدودیت‌های روش درمانی‌شان را نمی‌دانند، اما معقتدند که یافته‌هایشان می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی بیماران فلج اندام بگذارد. آسیب طناب نخاعی برای پزشکان یک بیماری چالش‌برانگیز است. تاکنون روش‌های زیادی برای کمک به حرکت یک بیمار طراحی شده است. اما با این روش جدید معلولانی که به زندگی در ویلچر عادت دارند، می‌توانند که از پاهایشان دوباره استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج