۳۶۹۲۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

خاکپور: تیم ملی لیاقت جام جهانی را ندارد

محمد خاکپور مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران جزو آن دسته از بازیکنانی است که همراه با ایران حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را تجربه کرد.

خبرآنلاین: محمد خاکپور مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران جزو آن دسته از بازیکنانی است که همراه با ایران حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را تجربه کرد.

او که بالای ۵۰ بازی ملی در کارنامه اش دارد در مورد شرایط نامناسب فوتبال ایران حرف می زند که صحبت های او قابل تامل است. او با انتقاد از وضعیت بحرانی تیم ملی تاکید می کند که در این فوتبال هیچ چیز سر جای خودش نیست و این وضعیتی است که سال ها وجود دارد. خاکپور در مورد مشکلات فوتبال ایران، وضعیت تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد.

شکست مقابل ازبکستان دوباره فوتبال ما را وارد بحران کرد. در این مورد چه صحبتی دارید؟

مگر فوتبال ما چه زمانی آرامش داشته که حالا بگوییم وارد بحران شده است. این وضعیت همیشه وجود داشته و در این بحران و بی نظمی، برخی به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

برخی معتقدند علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که معمولا در تقابل با ناکامی ها،واکنشی جز خنده های معروفش ندارد باید استعفا بدهد.نظر شما چیست؟

این را باید از خودشان بپرسید.این حرفی است که به قول شما خیلی ها می زنند ولی کجای کارنامه او افتخارآمیز بوده است؟ آیا عملکرد این فدراسیون غیر از این بوده که ما چند مربی ایرانی را سوزاندیم، آیا غیر از این بود که تیم جونان دچار این ناکامی شد و یک خبرنگار را سرمربی این تیم کردند؟ یا اینکه علی دایی را سوزاندند و افشین قطبی را با رابطه سرمربی تیم ملی کردند. تیم امید هم به خاطر دو کارته بودن یک بازیکن حذف شد و این همه پول هم به کروش دادیم که حالا نتیجه اش را می بینیم.

پس شما هم قبول دارید که کارنامه کفاشیان اصلا قابل دفاع نیست؟

این کارنامه همه چیز را نشان می دهد.حالا ایشان گاهی اوقات صحبت می کند و مثلا می گوید در فوتبال بانوان موفق بودیم.اینها که ملاک نیست چون ویترین هر فدراسیون تیم ملی بزرگسالان است و شما دیدید که جام جهانی قبل را چگونه از دست دادیم.در این دوره هم با این همه هزینه هنوز به جایی نرسیدیم.هنوز هم هیچ ستاره و پدیده ای در تیم ملی معرفی نشده و همچنان از ستاره های قدیمی استفاده می کنیم.واقعا هیچ جای این کار، نكته مثبتی ندارد که در موردش حرف بزنیم.

خاکپور: تیم ملی لیاقت جام جهانی را ندارد

فکر می کنید چرا کفاشیان حاضر نیست استعفا بدهد؟

اصلا معلوم نیست او به چه سفارش و چه پیشینه ای در فدراسیون فوتبال است.او اصلا فوتبالی نیست و تازه دارد با فوتبال آشنا می شود.ما با این وضعیت به هیچ جا نمی رسیم و نمی دانم مردم ما که فوتبال را دنبال می کنند چه گناهی کردند.رسانه ها باید نماینده مردم باشند و خیلی چیزها را برای مردم روشن کنند.وقتی در خیابان با آنها حرف می زنید به خوبی متوجه هستید که ناراحت و معترض هستند ولی آیا همه رسانه ها این اعتراض ها و این ایرادها را به گوش مسئولان می رسانند؟

نظر شما در مورد عملکرد کروش چیست؟

عملکرد یک مربی را نتیجه هایی که گرفته نشان می دهد.نتیجه هم در دو بخش قابل بررسی است که یک موضوع به امتیاز گرفتن مربوط می شود و موضوع دیگر هم معرفی استعداد و پرورش آنها است که ما در هر دو مورد نتیجه نگرفتیم.من موفق نشدم بازی با ازبکستان را ببینم ولی بازی با لبنان و کره جنوبی را دیدم.ما مقابل لبنان شکست خوردیم که حتی بازیکنان این تیم بلد نبودند زیر توپ بزنند و در بازی با کره هم حقمان برد نبود.ما این تیم را با شانس بردیم. در ضمن از زمان حضور کروش هیچ تغییری را در تیم ملی شاهد نبودیم و فوتبال ما همان طوری است که ۱۰ سال پیش بود.

آیا در این شرایط کنار گذاشتن کروش منطقی است یا او باید کارش را ادامه دهد؟

من موافق تغییر نیستم و یکی از دلایلی که فوتبال ما با این وضعیت مواجه شده عدم ثبات است.اگر قرار است به جام جهانی نرویم،با یک مربی هم دیگر هم نمی رویم ولی با این شرایط رفتن ما به جام جهانی اجحاف در حق سایر تیم ها است.

پس با این وضعیت مستحق حضور در جام جهانی نیستیم؟

خیر،تیم ملی لیاقت حضور در جام جهانی را ندارد. واقعا شما بگویید کجای این فوتبال از هر لحاظ که حساب کنید لیاقت حضور در جام جهانی را دارد. اگر به جام جهانی برویم اجحاف در حق دیگر تیم ها است. ما مگر لیگ خوبی داریم، مگر تیم ملی خوبی داریم، مگر فوتبال ما بالاتر از تیم های مطرح آسیا است؟ در این سال ها هم اگر موفقیتی داشتیم فقط به خاطر استعدادها و خلاقیتهای فردی بازیکنان بوده است. اگر به جام جهانی برویم به فوتبال کشورهایی مثل ژاپن و کره ظلم می کنیم که در همه زمینه ها زحمت می کشند و برنامه ریزی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیر

      ++++++++++++++++++++++

    • بدون نام

      گل گفته

    • خودم

      قربون آدم همه چیز فهم. گل گفتی آقای خاکپور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج