۳۶۹۲۶۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

Fuchsia؛ نام سیستم عامل بعدی گوگل

چندی پیش مهندسین گوگل کدنویسی مجموعه جدیدی تحت عنوان Fuchsia (گل گوشواره یا فوشیا به رنگ ارغوانی) را آغاز کردند و در یکی از کدهای ارائه شده به این مخزن، کامنتی رمزگونه به صورت «صورتی+بنفش==ارغوانی (یک سیستم عامل جدید)» به چشم می خورد.

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: چندی پیش مهندسین گوگل کدنویسی مجموعه جدیدی تحت عنوان Fuchsia (گل گوشواره یا فوشیا به رنگ ارغوانی) را آغاز کردند و در یکی از کدهای ارائه شده به این مخزن، کامنتی رمزگونه به صورت «صورتی+بنفش==ارغوانی (یک سیستم عامل جدید)» به چشم می خورد.


Fuchsia؛ نام سیستم عامل بعدی گوگل

با توجه به قطعه کدهای مختلف موجود در این مخزن، ظاهراً Fuchsia نوعی سیستم عامل است، اما هنوز هدف کمپانی مورد بحث از سرمایه گذاری و اجرای این پروژه مشخص نیست. با این حال می توان اطلاعاتی جزئی را از محتویات مجموعه فوق به دست آورد.

مهم ترین ویژگی Fuchsia این است که از «Little Kernel» یا LK و «Magneta» استفاده می کند. LK نوعی OS کم حجم و متناسب با ابزارهای تعبیه شده کوچک و بوت لودرها به شمار می رود. در واقع این OS هسته انواع مختلفی از بوت لودر ها از جمله اندروید را تشکیل می دهد. در پلتفرم ARM تعبیه شده، هسته LK تقریباً ۱۵ تا ۲۰ کیلوبایت حجم دارد و می توان آن را به صورت منبع باز تحت مجوز دانشگاه MIT از GitHub دانلود نمود.

Magneta در سطحی بالاتر قرار دارد و برای ابزارهایی طراحی شده که حافظه بیشتری (حتی در حد چند گیگابایت) در اختیار دارند و به تجهیزات جانبی مجهز هستند (یعنی قابلیت درک درایورهای سخت افزاری را دارد). از جمله تفاوت های این دو سیستم عامل، می توان به این نکته اشاره کرد که Magneta حالت کاربری دارد (یعنی کاربر می تواند برنامه هایی را روی آن اجرا کند) اما LK اینگونه نیست.

با این تفاسیر، ظاهراً سیستم عامل جدید گوگل با هدف رقابت با دیگر OS های حوزه اینترنت اشیاء مانند FreeRTOS یا ThreadX طراحی شده، اما استفاده از هسته Magneta قابلیت کاربرد در سطح اسمارت فون و کامپیوترهای شخصی را نیز فراهم می سازد.

لازم به ذکر است که زبان برنامه نویسی اصلی این پروژه Dart بوده و پشتیبانی از Flutter در آن، نشان می دهد OS مورد بحث از طراحی متریال در رابط کاربری خود بهره خواهد برد.

البته این موارد ضرورتاً بدین معنا نیست که گوگل قصد دارد Fuchsia را فراتر از حوزه IoT به کار بگیرد؛ از آنجا که ساکنین «مانتن ویو» سخت افزارهای زیادی در زمینه اینترنت اشیاء همچون OnHub و Google Home معرفی کردند، احتمالاً هدفشان از پروژه فوق صرفاً طراحی سیستم عاملی سبک تر برای استفاده در محصولات بعدی است.

به هر حال، هرچند هدف نهایی Fuchsia مشخص نیست، اما از یک موضوع مطمئن هستیم، اینکه هنر طراحی سیستم عاملی نوین هنوز از بین نرفته و پتانسیل تغییر جهان از طریق آن هنوز وجود دارد، همان طور که OS/۳۶۰ در دهه ۱۹۶۰ و لینوکس در دهه ۱۹۹۰ این کار را انجام دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج