۳۶۹۲۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سرشماری امسال کی انجام می شود؟

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان زنجان تاکید کرد: اجرای اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر در سطح استان آغاز می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان زنجان تاکید کرد: اجرای اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر در سطح استان آغاز می‌شود.
حسین امید‌مقدم، ظهر امروز در اولین نشست مشترک معاونان فنی و آموزشی مسئولان تبلیغات و اطلاع‌رسانی سرشماری استان زنجان، گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که در مهرماه سال‌جاری شاهد اجرای آن خواهیم بود، انجام سرشماری نفوس و مسکن است.

وی افزود: در مهرماه امسال شاهد اجرای هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن هستیم که از سال ۱۳۳۵ آغاز شده و هر ۱۰ سال یک‌بار در کشور انجام می‌شده که از سال ۸۵ به بعد برگزاری آن از دوره‌های ۱۰ ساله به ۵ سال تغییر یافته است.

این مسوول با بیان اینکه هدف‌گذاری مرکز آمار ایران برای سرشماری اینترنتی خانوارها ۴۰ درصد است، خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن طی مهر و آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد که سوم تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی بوده و پس از آن شاهد حضور ماموران سرشماری خواهیم بود.

وی اظهار کرد: علاوه بر راه‌اندازی سامانه ثبت اینترنتی از ۲۵ مهر‌ماه ماموران آمارگیری به صورت چهره به چهره به محل زندگی خانوارها مراجعه می‌کنند که امسال بر خلاف دوره‌های گذشته شاهد وجود فرم‌های کاغذی نبوده و با استفاده از تبلت اطلاعات خانوارها در نرم‌افزاری جامع که در تبلت نصب شده است، ثبت می‌شود.

امید‌مقدم تصریح کرد: نتایج سرشماری بسیار مهم بوده و در تصمیمات کلان و سیاست‌های جدید بسیار اهمیت دارد و جمعیت، ویژگی‌های سنی، جنسی و اشتغال از همه مرم کشور و حتی پایین‌ترین سطوح جغرافیایی استان کسب می‌شود و فعالیت‌های اولیه آن از سال ۹۲ آغاز شده و امسال به صورت اینترنتی اجرا و روش سنتی از آن حذف شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سرشماری نفوس و مسکن با مراجعه به همه خانوارهای شهری و روستایی انجام شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و همچنین با توجه به لزوم اگاه‌سازی نسبت انجام سرشماری به صورت اینترنتی به تبلیغات توجه جدی شده است.

معاون فنی و آموزشی سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان نیز در این جلسه یادآور شد: سرشماری در کشورهای مختلف در دوره‌های زمانی ویژه و ثابت انجام می‌شود که مهم‌ترین آنها سرشماری نفوس و مسکن است که داده‌های خامی از اطلاعات مهم به دست می‌آید.

ایرج امینی با بیان اینکه جذب نیرو از طریق ثبت‌نام در سامانه مرکز آمار ایران انجام می‌شود، تاکید کرد: برای اجرای بهتر سرشماری عمومی نفوس و مسکن فعالیت‌های مختلفی مانند برنامه تبلیغاتی، زمان‌بندی انجام می‌شود و قطعا عواملی همچون تغییرات آب و هوایی نیز بر اجرای آن موثر خواهد بود.

مسئول تبلیغات سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان زنجان نیز در این جلسه اعلام کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق مدارس، خطبه‌های نماز جمعه، تبلیغات محیطی، راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی سرشماری، استفاده از ظرفیت مراکز ICT ها، تعیین همیاران سرشماری در مدارس و ... انجام می‌شود.

اسماعیل حسینی گفت: اجرای برنامه زنگ سرشماری نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در راستای تبلیغات سرشماری انجام می‌شود و می‌تواند در کاهش هزینه‌ها، کاهش بار آمارگیری، کاهش زمان اجرای سرشماری و ... موثر باشد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج