جاباما
۳۶۹۳۱۱
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

تنها «گل» منفور جهان

هیچ گلی در این جهان زشت محسوب نمی شود، حتی گل &#۰۳۹;لاشه&#۰۳۹; که بد بوترین گل جهان است، اما اکنون گلی هست که در بین خانواده ها منفورترین و زشت ترین گلهاست.

خبرگزاری ایرنا: این گل زشت و منفور، بنیان برخی از خانواده ها را از هم گسیخته است و باعث بدبختی و فلاکت برخی از جوانان شده است.

تریاک ناخالص پدر این معتادها را در آورده است، آن قدر مخلوطی دارد که حتی با یک نخود آن هم دیگر معتادی نشئه نمی شود.

سرب،جگر خام، خرما، کود حیوانی، شیر خشک فاسد، نان خشک کپک زده، پفک و اسنک پفی و حتی آرد سوخاری این روزها مواد ناخالص تشکیل دهنده تریاک شده است.

زمانی بین معتادان بالا کشیدن آب بینی تابلو بود، آن قدر که این عمل روزمره معتادان متجاهر، سکانس های فیلم های فارسی شده بود.

معتادان متجاهر یا تابلو، همان هایی بودند که لباس های مندرس و پاره بر تن داشتند، چهره ای سیاه و در هم و برهم که نای راه رفتن نداشتند و هرگاه راه می رفتند، از در و دیوار و زمین سکندری می خوردند.

معتادان تابلو را از بالا کشیدن آب بینی،چهره سیاه، دندان های ریخته، چشم ها گود و لاغری روز به روز می شناختند.

در این بین معتادان بی بضاعت، سیخ و سنگ می کردند و حتی با لوله خودکار نیز دود را به اعماق درون خویش می فرستادند و در عوض معتادان مایه دار، بیشتر با وافور و منقل زندگی خود را دود می کردند.

مهمان نوازی خوانین با تریاک ناب کامل می شد و هر میهمانی که به خانه خان می رفت، پای بساط منقل وافور و شکار آهو می نشست.

شیره کشی نیز یکی دیگر از راه های نشئه شدن بود که شیره کش ها، شیره تریاک را خشک می کردند، شیره ای که از تیغ زدن گرز گیاه خشخاش و لخته شدن شیره خشخاش نارس، بدست می آمد و آن را در میهمانی های خود دست به دست می چرخاندند و گاه آن را با چای و نبات مخلوط می کردند.

ˈبعدها پای علف یا حشیش نیز در بین برخی از جوانان باز شد و چون این علف، قابل بار گذاشتن بر روی سیگار را داشت، در بین جوانان از تریاک اقبال بیشتری یافت و ارزانی آن نیز یکی از دلایل گرایش معتادان به این مواد بود.

کم کم هروئین و کراک نیز به جمع موادمخدر پیوست و استفاده کنندگان از این ۲ ماده مخدر، کسانی بودند که دیگر تریاک و حشیش نشئه شان نمی کرد به همین دلیل به 'گرده سفید' رو آوردند و حتی برخی از جوانان، هروئین را در قاشق های مسی یا روی با روشن کردن فندک زیر آن مصرف می کردند.

در بین خانواده هایی که فرزندان معتاد داشتند،بدون شک هروئینی شدن مصادف با مرگ بود و تزریق رگی پایانی بر مصرف این مواد محسوب می شد.

اما با ورود مواد صنعتی مخدر به بازار مصرف، تعدادی از جوانان معتاد گرایش خود را از سمت مواد سنتی به این نوع مواد آغاز کردند.

اگر چه در ابتدا قرص های روانگردان بشدت خانواده های معتادان را عذاب می داد اما کم کم این قرص ها جای خود را به موادی دیگری به نام 'شیشه' داد.

از نظر معتادان، کشیدن شیشه برای آنان با کلاس تر از تریاک و هروئین بود و به همین دلیل گرایش معتادان به مواد صنعتی بیشتر شد.

با ورود آزمایشگاه های داروسازی اروپایی و آمریکایی به بازار تولید موادمخدر، ذائقه جوانان تغییر کرد و تولید مواد شیشه باب شد.

کم کم مواد مخدری روانه بازار جهانی شد که مصرف آن، دیگر معتاد را با لباس ها چرک و بالا کشیدن آب دماغ به جامعه نشان نمی داد و از قضا تعدادی از مصرف کنندگان این نوع مواد آراستگی لباس های خود را حفظ می کردند.

آنها شیشه را درون ظرف شیشه ای به نام 'پایپ' می کنند و هر اونس شیشه فرد مصرف کننده را تا ۷۲ساعت دچار منگی و گیجی می کند و باعث می شود فرد پس از مصرف ان، مدام ˈفک ˈ بزند و برای رد گم کردن این فک زدن های طولانی و پشت سر هم، آدامس های زیاد مصرف کنند.
نام علمی این ماده مخدر 'مت آ مفتامین' می باشد که ماده محرک اعصاب است که این ماده مخدری به شدت اعتیاد آور است.

مصرف کننده این ماده مخدر ممکن است دچار حرکات تکراری شود و مت آمفتامین باعث اختلال شدید در خواب و یا بی خوابی کامل می شود و مصرف کننده دچار بی اشتهایی شدید شده و ساعت ها و بعضی روزها اشتها به غذا ندارد.

مت امفتامین، نام های رایج مختلف دارد به گونه ای که در آمریکا این ماده به نام های 'کریستال یخ' (rystal Meth Ice class) شناخته می شود و در ایران نیز آن را با نام شیشه می شناسند.
از این ماده مخدر خطرناک که بین برخی از جوانان شایع شده به عنوان محرک در مجالس رقص و مراکز فساد در کشورهای انگلیس و استرالیا یاد شده است و آن را پایه اصلی مجلس غیر اخلاقی می دانند.

ترکیب اصلی این ماده از آمفتامین (Amphetamine) گرفته شده که یک ماده محرک و اعتیاد آور است و مغز و سیستم عصبی را به شدت تحریک می کند و از نظر شیمیایی اثر آن از هر موادمخدر دیگری بیشتر است.

وقتی این ماده خطرناک وارد سیستم عصبی مرکزی CNS می شود، باعث آزاد شدن ناگهانی واسطه شیمیایی دوپامین (Dopamine) از مغز فرد خواهد شد و همین امر باعث تحریک سلول های مغزی و افزایش خلق و خو و حالت تهاجمی و غیر قابل کنترل و افزایش حرکات جسمی می شود که در صورت ادامه مصرف بعد از مدت طولانی علایم بدخلقی و افسردگی و علایم اختلال حرکتی مثل 'پارکینسون' در فرد ظاهر می شود.

پودر این ماده مخدر خطرناک به صورت بالا کشی در داخل بینی و قرص های آن به شکل خوراکی و مایع آن را داخل رگ فرو می کنند و یا شیشه را به صورت کشیدن تبخیری مصرف می کنند و بلافاصله بعد از مصرف حالتی به نام rush یا flash در فرد ایجاد می شود و افراد به سرعت اعتیاد پیدا می کنند.

ماده مخدر شیشه به نام اصلی 'آیس'ˈ چون در مجاورت حرارت اندک قرار می گیرد، همانند یخ، بخار می شود و فرد معتاد بخار آن را استعمال می کند.

شیشه از نظر ترکیبی جزو آمفتامین ها می باشد و خاصیت محرکی دارد و مت آمفتامین از مشتقات کلاسیک آمفتامین است و در آزمایشگاه های غیرقانونی از داروهای ساده و ارزان ساخته می شود.

اما یکی از مواد مخدری که این روزها در بین تعدادی از جوانان باب شده است « گل » نام دارد و تعدادی از شبکه های اجتماعی نیز آن را معرفی کردند.

موادمخدر گل برگرفته و اشتیاق شده از ماری جوانا است که این موادمخدر بسیار خطرناک تر از سایر موادست، به همین دلیل بارها نسبت به اثرات سوء این مواد هشدار داده شده است.
مواد مخدر گل نیز همانند شیشه قابل تبخیر است و قابلیت بسته بندی در نخ سیگار را دارد به همین دلیل معتادان جوان به سمت این نوع مخدر گرایش پیدا کرده اند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور می گوید: گرایش به مصرف ماده محرک گل و ماری جوانا با توجه به تبلیغات نادرست در زمینه اعتیاد آور نبودن این مواد، رو به افزایش است.

سیدحمید صرامی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد افزود: این مواد چهار تا 6 برابر نسبت به حشیش و شیشه توهم زایی بیشتر دارد و تبلیغات از طریق فضاهای مجازی، سایت های مختلف و گروه همسالان که این مواد را اعتیاد آور نمی دانند، رغبت به مصرف این مواد را در بین جوانان و نوجوانان گسترش داده است.

وی گفت: براساس تحقیقات اخیر مواد مخدر تریاک، شیشه، هروئین و هم اکنون بحث گل و ماری جوانا، گرس و علف که از خانواده حشیش است، بیشترین میزان مصرف را در بین مردم دارد.
صرامی افزود: گرایش به مصرف شیشه در کشور به دلیل اطلاع رسانی های مناسب کاهش یافته است.

به گفته وی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مختلف در خصوص مضرات و عواقب مصرف شیشه باعث شده است تا گرایش به این ماده مخدر در کشور کاهش یابد.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ نوع مواد مخدر و پیش سازهای روان گردان در جهان وجود دارد که باید با فرهنگ سازی و آموزش های مختلف از گسترش مصرف این مواد در میان نوجوانان و جوانان جلوگیری کرد.

وی در خصوص این که تعدادی از جوانان با استفاده از قلیان اقدام به مصرف مواد مخدر گل می کنند،به ایرنا افزود: این مساله در دست بررسی است اما هنوز در این زمینه مستندانی ارائه نشده است.

صرامی به نقش خانوادها در کاهش و مقابله با مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۵۵ درصد والدین پس از ۳ تا ۵ سال از اعتیاد فرزندان متوجه معتاد بودن فرزندان خود می شوند.

اکنون با آگاه سازی و حساس کردن خانواده ها نسبت به این ماده مخدر می توان از گرایش جوانان نسبت به این نوع ماده مخدر جدید جلوگیری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      گرانی ورزش و تفریحات سالم، نیاز به تحرک بیش از حد توان روزانه برای کسب درآمد و گذران یک زندگی حتی حقیرانه، نا امیدی، الگوهای پوشالی و غیر قابل باور و غیر واقعی، بی اعتمادی به مسوولان ، نا برابری حقوق اجتماعی،... باعث اعتیاد میشه و هیچ ارگانی هم در مبارزه با این امر موفق عمل نکرده که مدعی بشن با اطلاع رسانی های اونها مصرف موادی کم شده، این مصر فها و اعتیادها فقط بر طبق قانون مدگرایی و نوع کشش جدید امیال فرد معتاد از موادی به مواد دیگه تغییر جهت داده واگرنه از نظر آماری تعداد جامعه معتادان ما شکست خوردیم چون مشکلات ذکر شده درابتدا همچنان پابرجاست.

    • بدون نام

      ممنون آموزش کامل دادین هر کی بلد نبود یاد گرفت

    • بدون نام

      معتاد ها رو چرا شلاق نمیزنند ؟

    • جوان 23 ساله

      گل نام دیگر ماری جوانا است و هیچ فرقی در ترکیباتشون نیست. جدید هم نیست اگر فقط کمی تحقیق کنید میفهمید که به خیلی وقت پیش بر می گرده! اینهمه ادعا میکنید که به روزین ولی هنوز تو مواد مخدر های ساده گیر کردین. گیاه شادونه همه جا رشد میکنه و غنچه اش میشود همین گل یا ماری جوانا یا علف یا گرس یا...
      درضمن حشیش هم از همین گراس تهیه میکنند. واقعا باعث تاسف که اطلاعات من جوون از خیلی از مسولین بیشتره!
      بهش میگن گل چون گل گیاه ماریجوانا است.
      نه صنعتیه نه اندازه شیشه توهم داره.
      تو کشورهای دیگه به بیمارانی که مشکلات روحی دارن میدن تا ریلکس شن. اینا تبلیغات برای مصرف نیست اینا حقایقیه که اتفاق می افته.
      به جای اینکه الکی اطلاعات غلط بدین یه بار تجربه کنیدش. البته برای شما نجس و حرام و ترسناکه میدونم. حتی هروئین هم با یک بار کسی معتادش نمی شه.
      وقتی میبینم کسانی که مسوول رسیدگی به این مسائل هستند اینقدر بی سوادن تاسف میخورم.
      اطلاعاتتون اندازه یه سرچ توی اینترنت بیشتر نیست!

      پاسخ ها

      • جوان 23 ساله

        حشیش از ماریجوانا درست میشود نه بر عکس
        هنوز نمیدانید که علف، شاهدانه، گراس، ماریجوانا و گل یک چیز هستند و حشیش یکی از مشتقات گرفته شده از اینها. چرا؟؟ چون به اطلاعات ناقص داخل اینترنت اکتفا میکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج