جاباما
۳۶۹۳۷
۷ نظر
۵۰۲۵
۷ نظر
۵۰۲۵
پ

از خواص درمانی عسل‌های گیاهی بیشتر بدانید

عسل در بسیاری از كشورهای جهان با نام طلای طبیعی معروف است. درحقیقت این خواص درمانی كم‌نظیر و شفابخش عسل‌ و انواع مختلف آن است كه موجب شده این ماده طبیعی این‌چنین مورد توجه بسیاری از مردم و پزشكان طب سنتی و مدرن در جهان قرار بگیرد.


از خواص درمانی عسل‌های گیاهی بیشتر بدانید


مجله سیب سبز : عسل در بسیاری از كشورهای جهان با نام طلای طبیعی معروف است. درحقیقت این خواص درمانی كم‌نظیر و شفابخش عسل‌ و انواع مختلف آن است كه موجب شده این ماده طبیعی این‌چنین مورد توجه بسیاری از مردم و پزشكان طب سنتی و مدرن در جهان قرار بگیرد. آنتی‌باكتری‌های موجود در انواع مختلف عسل‌های گیاهی موجب می‌شود تا این محصول طبیعی یكی از بهترین داروهای طبیعی و موثر در درمان برخی از بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی در انسان باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به تولید عسل‌ از شهد گل گیاهان دارویی مانند گل بابونه و گل آویشن موجب شده تا عسل‌ علاوه‌بر خواص درمانی‌ای كه دارد، خواص درمانی گیاه دارویی را نیز جذب كرده و پتانسیل بیشتری برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی داشته باشد.

از خواص درمانی عسل‌های گیاهی بیشتر بدانید

عسل آویشن و درمان سرفه

عسلی كه از گل گیاه آویشن به دست می‌آید خواص درمانی گیاه آویشن را نیز در خود دارد. عسل آویشن قرمز رنگ است و معمولا رنگی تیره دارد. افرادی كه مصرف این عسل را در برنامه‌ غذایی خود بگنجانند، می‌توانند از خواص درمانی و شفابخش این عسل برای درمان سرفه و گلودردهای ناشی از سرماخوردگی در فصل پاییز استفاده كنند. علاوه بر این، مصرف عسل آویشن به زنانی كه دوره‌ قاعدگی دردناكی دارند توصیه می‌شود، زیرا با مصرف روزانه این عسل در روزهای قاعدگی می‌توان تا حد زیادی بر دردهای شكمی ناشی از قاعدگی غلبه كرد. در كنار این موارد، عسل آویشن یكی از عسل‌هایی است كه تاثیر مستقیم بر افزایش آرامش و ریلكسی اعصاب دارد و به‌اصطلاح درمانگران شیوه‌های طبیعی، مقوی مغز و اعصاب است.

عسل آفتابگردان و اختلال‌های تنفسی

عسل آفتابگردان یكی دیگر از عسل‌های مقوی و پرخاصیت است كه از شهد گل گیاه آفتابگردان تهیه می‌شود. این عسل نیز زرد رنگ است و درمانگران شیوه‌های طبیعی، آن را برای درمان ناراحتی‌ها و اختلال‌های تنفسی، تقویت ریه، تسكین سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی و همین‌طور برای از بین رفتن گرفتگی و خشونت سینه و گلو بسیار مؤثر می‌دانند. از آنجا كه تشخیص این نوع عسل براساس رنگ و ظاهر آن كار بسیار مشكلی است، بنابراین توصیه ما این است كه اینگونه عسل‌ها را از فروشگاه‌های معتبر یا با مشاوره كارشناس تغذیه انتخاب كنید و در برنامه غذایی خود بگنجانید.

عسل كنار و بهبود ناراحتی‌های گوارشی

بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی بر این باورند كه عسل كنار تاثیر بسیار زیادی بر درمان زخم‌های دستگاه گوارش به‌ویژه روده و معده دارد و می‌تواند مقاومت و توانایی دستگاه گوارش را افزایش داده و عملكرد این اندام‌ها در بدن را بهبود بخشد. گنجاندن این عسل كهربایی‌رنگ در برنامه غذایی روزانه می‌تواند تاثیر زیادی بر كاهش میزان كلسترول خون داشته باشد. همچنین می‌تواند كمبود ویتامین c در بدن را جبران كند. از این‌رو مصرف این عسل در زمان ابتلا به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی می‌تواند مقدار زیادی از ویتامین c مورد نیاز بدن را تامین كند و از طرفی، اشتهای فرد بیمار را تحریك می‌كند تا او بتواند بر بی‌اشتهایی خود غلبه كند.

عسل بابونه و درمان سردرد

این عسل یكی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان سردرد به‌ویژه سردردهای ناشی از سرماخوردگی و میگرن است. برخی از درمانگران شیوه‌های طبیعی این عسل را به‌عنوان یك مسكن طبیعی برای كاهش درد بیماران‌شان توصیه می‌كنند. عسل بابونه كه از شهد گل گیاه بابونه به دست می‌آید می‌تواند دردهای دوران قاعدگی را كنترل كند و علائم ناشی از یائسگی در بدن زنان را كاهش دهد. مصرف یك قاشق غذاخوری از عسل بابونه پیش از خواب می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر كیفیت خواب فرد بگذارد و توان سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش دهد. این عسل طلایی‌رنگ درصورتی كه توسط زنان باردار یا شیرده مصرف شود به افزایش میزان شیر آنها كمك كرده و میزان ابتلا به گرفتگی و اسپاسم‌ عضلانی در این گروه را به حداقل می‌رساند.

عسل گون و كنترل كم‌خونی

افرادی كه قصد دارند با اصلاح رژیم غذایی خود برای درمان كم‌خونی‌شان اقدام كنند، بهتر است مصرف عسل گون را در برنامه غذایی خود بگنجانند. عسل گون كه از شهد گل‌های گیاه گون تهیه می‌شود ازجمله مواد طبیعی است كه برای درمان كم‌خونی مفید بوده و مصرف مستمر آن در وعده صبحانه می‌تواند به خونسازی در افراد مبتلا به كم‌خونی كمك كند. از طرفی مصرف این عسل در روزهای سرد پاییز و زمستان می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان خشونت سینه و حنجره داشته باشد و احتمال ابتلا به گرفتگی صدا در افرادی كه در فصل پاییز و زمستان دچار این عارضه می‌شوند را كاهش دهد. عسل گون كاملا زرد رنگ بوده و ظاهر آن شبیه عسل‌های معمولی است كه برای صبحانه میل می‌كنید.

از خواص درمانی عسل‌های گیاهی بیشتر بدانید

چگونه عسل طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

عسل تقلبی:
  • بویی ندارد یا بوی ترش می‌دهد.
  • طعم خاصی نمی‌دهد.
  • درون ظرف به‌صورت لایه‌لایه روی هم قرار می‌گیرد.
  • هیچ‌گونه ناخالصی‌ای ندارد.
  • بافتی خشن دارد و به‌‌رغم آنكه انبوه و فشرده به‌نظر می‌رسد وقتی با قاشق آن را بلند می‌كنید خیلی راحت و سبك به پایین می‌ریزد.

عسل طبیعی:
  • با خوردن آن حالت گس‌مانندی در ته گلو احساس می‌شود.
  • عطر و بوی عسل دارد.
  • ناخالصی‌های طبیعی در خود دارد؛ ناخالصی‌هایی مانند گرده گل و میكروذرات موم ازجمله این ناخالصی‌هاست.
  • دارای بافتی نرم اما باانسجام است و هنگامی كه آن را با قاشق بلند می‌كنیم به نرمی اما باانسجام و پیوستگی به پایین سرازیر می‌شود.
  • درون ظرف لایه‌لایه نمی‌شود.

در آزمایشگاه خانه‌تان عسل طبیعی را شناسایی كنید

برخی از تولیدكنندگان و فروشندگان عسل برای افزایش میزان سود خود به هنگام فروش، موادی از قبیل شكر به آن اضافه می‌كنند. اگرچه می‌توانید با خرید از مراكز فروش مجوز دار از خرید یك عسل طبیعی مطمئن شوید اما می‌توانید با بررسی نكات زیر عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهید:

1. مقدار كمی عسل را روی حرارت بگیرید؛ اگر عسل طبیعی باشد با حرارت ذوب می‌شود اما اگر ناخالصی داشته باشد با صدای خش‌خش ذوب می‌شود.

2. مقداری عسل را با آب مخلوط كنید. عسل طبیعی درون آب حل نمی‌شود. اگر شما به این مخلوط 2 تا 3 قطره ید اضافه كنید، آبی نمی‌شود.

3. چند قطره عسل را روی كاغذ بریزید. اگر در اطراف قطره رد پخش شدن مایعی روی كاغذ دیده شد، این نشان‌دهنده آن است كه عسل شما دارای ناخالصی است.

4. اگر عسل را روی یك تكه نان بیات بریزید پس از 8-7 دقیقه خواهید دید كه عسل به درون بافت نان نفوذ نكرده و آن را نرم نمی‌كند.

5. مقدار كمی عسل را با آب مخلوط كرده و به آن 2 تا 3 قطره سركه اضافه كنید. اگر اضافه كردن سركه موجب شد تا یك مخلوط كف‌آلود تولید شود، این مسئله نیز می‌تواند یكی از دلایل تقلبی بودن عسل باشد.

6. یك قاشق یا چنگال استیل را حرارت دهید و سپس آن را درون ظرف عسل فرو كنید؛ اگر عسل شما طبیعی باشد، عسل از روی قاشق به درون ظرف برنمی‌گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      جالب بود اما صادقانه بگم بازم باورم نمیشه اینا راه درست تشخیص باشه ، عسل و روغن زیتون آخر معلوم نشد راه قابل اعتماد برای تشخیص خالص بودنشون چیه . هرکی یه چیز میگه :(

    • محمد جعفر ی

      بسیارارزند ومورد توجه

    • هاج زنبور عسل

      خسته نباشی ولی فراموش کردی که به زنبوراشربت شکر میدن نه داخل عسل.....

    • مهران

      دوستان فقط مطمئن ترین راه آزمایشگاه است البته بعضیها که عسل شناس باشن از بو وطعم آن متوجه میشوند همه این راهکارهایی که نوشته شده به هیچ عنوان علمی نیست واز نا آگاهی این مطلب گذاشتند چون خودم پرورش زنبور دارم در شهمیرزاد سمنان

    • حمید

      هیچ کدوم ا اینا که گفتین راه شناختن عسل نیست تنها راه شناختن عسل چگونگی بستن عسله ،بخلاف. عقیده اکثریت جامعه عسل باید مثل وغن پیه سفت بشه،عسل گون هم در مقداریاد بسته به رنگ گل گون تیره است

    • بدون نام

      سلام پس از کجاتهیه کنیم شرکتی چه مارکی بخریم همه چی شده تقلب دزدی چیکارکنیم

    • مرتضی جعفری پور

      بهترین راه شناخت عسل طبیعی اینه که مقداری از ان را بجوشانید و بگذارید خنک بشه اگه سفت شد عسل تقلبیه و اگه مثل قبلش بود عسل طبیعیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج