۳۶۹۳۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انیمیشن ایرانی در فینال جشنواره ایتالیایی

جشنواره فیلم‌ «سیستم‌های اجتماعی» در کشور ایتالیا نام سه اثر ایرانی را در جمع فیلم‌های مرحله فینال این رویداد سینمایی قرار داد.

خبرگزاری ایسنا: جشنواره فیلم‌ «سیستم‌های اجتماعی» در کشور ایتالیا نام سه اثر ایرانی را در جمع فیلم‌های مرحله فینال این رویداد سینمایی قرار داد.

انیمیشن «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی، بعد از حضور در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی به فینال جشنواره فیلم سیستم‌های اجتماعی «Social Machinery Film Festival» راه یافت.

این انیمیشن جزو ۷۲ اثر راه یافته به فینال جشنواره فیلم سیستم‌های اجتماعی است که از میان ۱۵۴ اثر منتخب این جشنواره از ۱۳۵۰ فیلم ارسالی انتخاب شده‌اند که در میان این آن‌ها نام دو اثر دیگر ایرانی با عنوان «X» ساخته پوریا مهرانی و «مهرداد پروانی» و «Light Sight» از طباطبایی نیز دیده می‌شود.

این جشنواره که روزهای ۲۹ تا ۳۱ ژوئیه ( ۸ تا ۱۰ مرداد) در ایتالیا برگزار شده، آثاری را انتخاب و معرفی می‌کند که در توسعه و پیشرفت صوتی و تصویری در صنعت فیلمسازی موثر بوده‌اند. سیستم اجتماعی نوعی تعامل بین تکنولوژی و انسان تعریف شده که در تعامل هستند و هیچ نتیجه‌ای بدون مشارکت این دو حاصل نمی‌شود.

«استریپی» که در استودیو گنبد کبود، با تکنیک دو بعدی در ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه ساخته شده، پیش از این نیز در جشنواره های معتبر چون انسی فرانسه، انیماموندی برزیل، ایماجیناریا ایتالیا، اکسپوتونز آرژانتین، کلیک هلند و انیمست رومانی شرکت کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده که از آن جمله می‌توان به حضور در بخش لیست بلند اسکار، منتخب CITIA در جشنواره انسی فرانسه به عنوان یک نمونه آموزشی برای کودکان فرانسوی و حضور در بخش پلی‌آف جشنواره انیموکته لهستان اشاره کرد.

«استریپی» (راه راه) بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره ۵» اثر یوهانس برامس(۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج