جاباما
۳۶۹۵۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

داستانک؛ معجزه اراده

ین داستان مربوط به نابغه مکانیک «هوندا» است؛ زمانی که هوندا دانش‌آموز بود از نظر فیزیکی بسیار ضعیف بود. یک روز به فکر آموختن شنا افتاد. همکلاسی او گفت: این که کاری ندارد، فقط یک ماهی مداکا ( ماهی سیاه و بدمزه که شبیه قورباغه است )


داستانک؛ معجزه اراده

مجله سیب سبز : این داستان مربوط به نابغه مکانیک «هوندا» است؛ زمانی که هوندا دانش‌آموز بود از نظر فیزیکی بسیار ضعیف بود. یک روز به فکر آموختن شنا افتاد. همکلاسی او گفت: این که کاری ندارد، فقط یک ماهی مداکا ( ماهی سیاه و بدمزه که شبیه قورباغه است ) را بگیر و قورت بده. آن وقت خودبه‌خود شنا یاد می‌گیری ! هوندا با ساده‌لوحی کنار رودخانه رفت و کورکورانه به راهنمایی عجیب و غریب همکلاسی‌اش عمل کرد. سپس به خیال اینکه دیگر غرق نخواهد شد در آب پرید. چند بار دست و پا زد و مقداری آب بلعید و سرانجام پذیرفت که معجزه‌ای در کار نیست.

هوندا آزرده‌خاطر بود اما تسلیم نشد. نزد پسرک رفت تا علت ناکامی‌اش را جویا شود. پسرک گفت: من فکر می‌کنم که علت آن، فیزیک بدنی توست. اگر یک بار دیگر کنار رودخانه بروی و یک ماهی بزرگ‌تر قورت بدهی موفق می‌شوی. سخن پسر چنان محکم و مطمئن بود که هوندا در آن تردید نکرد اما این بار هم تلاش او سودی نداشت.

هوندا هرگز تسلیم این فکر نشد که نمی‌تواند شنا کند. دوباره شروع به دویدن در کنار رودخانه کرد. او هر بار با بلعیدن یک ماهی به درون آب می‌پرید. جریان پرقدرت و سریع آب، او را دستخوش امواج می‌کرد و تقریبا هر بار شکست می‌خورد. او بالاخره شنا کردن را یاد گرفت. هوندا بعدا در مورد آن روز گفت: چند سال بعد از آن دانستم که معجزه فقط در نیروی اراده و پشتکار من نهفته بود چون تصمیم گرفته بودم که اگر به قیمت بلعیدن تمام آب‌های رودخانه هم شده، شنا کردن را بیاموزم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      عجب اراده ای

    • مرجان

      ای ول دمش گرم.

    • مریم سراوانی

      منم همیشه تو هاوایی که میرم شنا میکنم اونجا ماهی میدن تا قبل از شنا مردم بخورن از هوندا یاد گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج