۳۶۹۷۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

غروی: نقد مسئولان باید به دور ازجهل باشد

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ لازم است برای نقد مسئولان با در نظر گرفتن انصاف و آگاهی عمل کنیم، نه بر اساس جهل و نادانی تا به جایگاه مسئولان و شخصیت شان آسیبی وارد نشود.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ لازم است برای نقد مسئولان با در نظر گرفتن انصاف و آگاهی عمل کنیم، نه بر اساس جهل و نادانی تا به جایگاه مسئولان و شخصیت شان آسیبی وارد نشود.

آیت الله سید محمد غروی با اشاره به اینکه حفظ حرمت مومنان از کعبه نیز لازم تر است اظهار کرد: اگر ما می خواهیم واقعا در مسیر اسلام و اهل بیت (ع) حرکت کنیم، باید بدانیم مومن حرمت وحریم دارد و تا آنجاکه ممکن است باید سعی شود که حریم مومنان و مسلمانان در جامعه محفوظ بماند. به خصوص حریم کسانی که تلاش می‌کنند خدمتگزار مردم باشند و برای بهبود شرایط مردم نیز تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ حرمت مسئولان حفظ حرمت نظام است، اظهار کرد: این افراد فارغ ازآنکه مومن هستند و حرمتشان از لحاظ شرعی باید محفوظ باشد از لحاظ حکومتی نیز جایگاه و شان ویژه‌ای دارند و اگر از چند فیلتر عبور نمی کردند، به جایگاه فعلی شان نمی رسیدند. پس کسانیکه از جایگاه فردی و حقوقی خاصی برخوردار هستند باید حرمتشان حفظ شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما باید سعی کنیم رفتارمان را تصحیح کرده و درست عمل کنیم، اظهار کرد: ما در طول سالیان اخیر در برابر مسائل رفتار کاملا درستی نداشتیم و گاهی شده است با مسائل و مشکلات به صورت عاطفی و نه منطقی برخورد کرده ایم که البته چنین برخوردهایی از جانب شخصیت های سرشناس موجب می‌شود افرادیکه در سطح پایین تری نیز هستند در برابر مشکلات همان رفتار نادرست را در پیش گیرند و در واقع از این رفتار شخصیت های سیاسی الگوگیری کنند.

وی افزود: بنابراین ما باید تلاش کنیم که حرمت کسانی را که در جامعه مسئولیت دارند و مورد عنایت رهبری هستند و از جایگاه حقوقی نیز برخوردارند حفظ کنیم و بدانیم که اگرنقدی هم به مسئولان داریم باید منصفانه و با آگاهی انجام دهیم.

غروی با تاکید بر اینکه نقد مسئولان باید منصفانه و توام با آشنایی و آگاهی از مشکلات باشد اظهار کرد: کسی که بر اساس جهل ونادانی بخواهدنقد کند و به افراد یا مسئولان و جایگاه شان آسیب وارد کند بهتر است اصلا نقد نکند و به این عرصه وارد نشود؛ چرا که برای نقد کردن مسئولان اول باید ادبیات نقد را به خوبی بشناسیم اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که عده ای بدون در نظر گرفتن ادبیات مناسب نقد وارد این عرصه می شوند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در گفت‌وگویی تلویزیونی با مردم اظهار کرد: همانطورکه آقای روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم مطرح کردند، نباید در جامعه طوری عمل کنیم که شرایط به سمت دو قطبی شدن برود و اعتماد عمومی کاهش پیدا کند؛ چرا که از کنار چنین مواردی نمی‌شود به سادگی گذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج