۳۶۹۷۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«۵۰ کیلو آلبالو» به نمایش خانگی نمی رسد

امروز روابط عمومی سازمان سینمایی از موافقت برای ورود ۱۰ فیلم سینمایی به شبکه نمایش خانگی خبر داده، اما همچنان نامی از فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در این میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

وب‌سایت آی سینما: امروز روابط عمومی سازمان سینمایی از موافقت برای ورود ۱۰ فیلم سینمایی به شبکه نمایش خانگی خبر داده، اما همچنان نامی از فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در این میان آن‌ها دیده نمی‌شود. به گفته تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم در شبکه خانگی، اعضای شورای پروانه نمایش خانگی حتی حاضر به بازبینی فیلم هم نشده‌اند و این اتفاق چندصد میلیون ضرر به پخش‌کننده ویدیویی آن وارد کرده است.

«50 کیلو آلبالو» به نمایش خانگی نمی رسد

نیمه دوم خردادماه بود که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از اظهار نظر عجیبش درباره این‌که مجوز «۵۰ کیلو آلبالو» از دست این وزارت‌خانه در رفته است، حکم توقف اکران این فیلم را در سینماهای کشور صادر کرد و سازمان سینمایى در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سینماهای کشور مجاز به نمایش فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» نیستند.

به این ترتیب، شورای صنفی نمایش که موافقت کرده بود فیلم‌های پرفروش اکران نوروزی با گرفتن مجوز، خارج از سانس موظف اکران شوند به فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» مجوز نداد و فروش این فیلم فراتر از ۱۳ میلیارد تومان نرفت. پس از این اتفاقات مانی حقیقی کارگردان این فیلم در دو نامه به وزیر ارشاد متذکر شد که «۵۰ کیلو آلبالو» مراحل قانونی دریافت مجوز در زمان ساخت و نمایش را طی کرده است، اما هیچ‌کدام از این نامه‌ها پاسخی از سوی وزارت ارشاد نداشت.

حالا با ورود فیلم‌ «من سالوادور نیستم» به شبکه نمایش خانگی، دوباره این سوال مطرح می‌شود که «۵۰ کیلو آلبالو» فیلمی که همزمان با ساخته منوچهر هادی اکران شده بود، در حوزه نمایش ویدیویی نیز دچار تبعیض خواهد شد؟

محمد شایسته تهیه‌کننده فیلم در این‌باره به آی سینما می‌گوید: «ما مجوز فیلم را به موسسه هنراول واگذار کرده‌ایم، اما با پیگیری‌هایی که کرده‌ام شورای پروانه نمایش خانگی حتی حاضر به بازبینی فیلم برای ورود به این شبکه نشده است.»

حسین حاج‌بیگی روابط عمومی هنراول نیز با تایید حرف‌های شایسته درباره عدم بازبینی این فیلم، درباره ضرری که این موسسه در این‌باره متحمل شده این‌طور توضیح می‌دهد: «تا کنون ۴۰۰ میلیون تومان برای حق پخش این فیلم پرداخت شده و باقی اقساط آن طبق قرارداد، پس از گرفتن مجوز پرداخت خواهد شد.»

او درباره دلیل دیده نشدن فیلم از سوی شورای پروانه نمایش خانگی نیز می‌گوید: «فکر می‌کنم به خوبی آگاهند که فیلم مشکلی ندارد و مراحل قانونی را طی کرده است، ولی تا کنون که موفق نشده‌ایم در این‌باره کاری از پیش ببریم.»

دور از انتظار نبود که فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» برای ورود به شبکه نمایش خانگی هم به مشکل بربخورد اما سوال این‌جاست که جرا باید هزینه اتفاقی که وزارت ارشاد مسئول آن است، به یک موسسه پخش نمایش خانگی تحمیل شود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج