جاباما
۳۶۹۸۶۳
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

شکایت حوزه علمیه و پلیس از «جشن حافظ»

معاون پارلمانی وزارت ارشاد با اشاره به شکایت حوزه علمیه و پلیس از جشن حافظ، گفت: جشن حافظ یک مراسم غیردولتی است که امسال شانزدهمین دوره آن برگزار شد و وزارت فرهنگ مستقیما نقشی در برگزاری این جشن نداشته لذا شکایت‌ها از این جشن نمی‌تواند به وزارت فرهنگ مرتبط باشد اگر چه قوه قضاییه دو موضوع "نحوه برگزاری جشن حافظ" و "توهین نشریه یالثارات الحسین به شرکت‌کنندگان در این جشن" را توأمان دنبال می‌کند.

خبرگزاری خانه ملت: معاون پارلمانی وزارت فرهنگ از ارسال پرونده قضایی‌وکیفری نشریه یالثارات در رابطه با توهین به هنرمندان به دادسرا خبر داد و گفت: این موضوع در قالب جرم به طورجداگانه درحال بررسی است.

حسین نوش‌آبادی با اشاره به شکایت حوزه علمیه و پلیس از جشن حافظ، گفت: جشن حافظ یک مراسم غیردولتی است که امسال شانزدهمین دوره آن برگزار شد و وزارت فرهنگ مستقیما نقشی در برگزاری این جشن نداشته لذا شکایت‌ها از این جشن نمی‌تواند به وزارت فرهنگ مرتبط باشد اگر چه قوه قضاییه دو موضوع "نحوه برگزاری جشن حافظ" و "توهین نشریه یالثارات الحسین به شرکت‌کنندگان در این جشن" را توأمان دنبال می‌کند.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: توهین نشریه یالثارات‌الحسین در زمره موضوعات کیفری جای می‌گیرد لذا شاکیان باید شکایت خود را در این زمینه به قوه‌قضاییه برسانند.

وی درباره اینکه نشریه یالثارات توقیف نشده و فقط "لغو امتیاز" شده، بیان کرد: در موضوع لغو امتیاز، تصمیم "هیأت نظارت بر مطبوعات" قابل اعتراض است و دادستان در پی اعتراض این نشریه دستور موقت صدور نشریه را داده است.

وی توضیح داد: باید مصوبه هیأت نظارت بر مطبوعات در ۱۴ دی‌ماه سال ۹۴ مبنی بر "لغو امتیاز این نشریه" به اطلاع قوه قضاییه می‌رسید که این کار صورت نگرفت، اما مصوبه به خود مدیرمسئول نشریه ابلاغ شد و مسئولان این نشریه از قوه قضاییه درخواست انتشار دادند و محاکم قضایی، حکم انتشار موقت را به آن‌ها داده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر دیرکرد در ابلاغ مصوبه وزارت فرهنگ به قوه‌قضاییه، اشتباه لفظی از سوی وزارت فرهنگ صورت گرفت چراکه به اشتباه اصطلاح "توقیف" به جای "لغو" را در خبر منتشر شده در رابطه با این نشریه به کار برده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طبق قانون مطبوعات، لغو امتیاز یک نشریه اگر چه قانونی است اما مانع از پیگیری در محاکم حقوقی و قضایی نیست، گفت: در نتیجه این قانون، صاحبان نشریه یالثارات می‌توانستند به حکم "هیات نظارت بر مطبوعات" اعتراض کنند، البته پرونده قضایی و کیفری این نشریه دررابطه با توهین به هنرمندان در قالب جرم به طورجداگانه در حال بررسی است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: پرونده توهین یالثارات به هنرمندان، هفته قبل به دادسرا ارسال شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش در همه مسایل اینگونه نکته بین و حساس بودیم

    • جوان بدبخت بیکار

      .... جوانان بیکار به معتادان خیابانی تبدیل شدن کسی صداش در نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مهرداد

      واقعا حرفی برای گفتن ندارم...

    • بدون نام

      من یه چیزی میخوام بگم، ولی چون میدونم سانسور میشه، نمیگم
      به همین بسنده میکنم که : ... عزیزم، دقت کن

    • ناشناس

      اتفاقا اینقدر تو این مسایل نکته بین نیستیم که مشکلات دیگه رو بوجود می اره مخصوصا از لحاظ فرهنگی و اجتماعی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر یکی از خوانندگان ......

    • مصطفی

      گیریم که شکایتی هم شد اونوقت اینارو به چه جرمی میخوان بگیرن؟؟ بابا بی خیال ....

    • محسن

      باید بلاخره چهارتا نهاد یه حرکتی از خودشون بزنن تا این به اصلاح هنرمندها که الگوی جوانان ما میشن حساب کار دستشون بیاد..اما کاش واسه بیکاری،فقر،فساد ومشکلات اقتصادی هم به همین صورت صدای نهادها دربیاد.

    • شیدا

      ای کاش یکی به یالثارات می گفت بابا بی خیال غصه این بازیگرای به دوران رسیده رو هم ما بخوریم خب چیکارشون کنیم کی به حرف من وتو گوش میده فعلا که دور دور ایناس ....

    • جعفر نبیلی

      انشالله جشن حافظ آتش بگیرد

      پاسخ ها

      • radikal

        گیریم که اتشی باشد ، ولی هرگز دامن گیر حافظ نمیشود

    • سجاد

      به فکر حل مشکلات اقتصادی و گره گشایی از وضع مردم باشید.

    • بدون نام

      بنده خدا حافظ ......

    • بدون نام

      ... اصل مشکلو حل کنید. بیکاری جوانان تحصیل کرده. رکود اقتصادی طولانی. سقوط هرم سنی جمعیت کشور. پیری جمعیت در 15سال اینده.از دست دادن منابع مشترک انرژی. دزدی و رانت خواری. حقوق های نجومی.بابک زنجانی ها و اختلاس ها.عدم داد و ستد بین المللی در خور پتانسیل کشور.درگیری های نیابتی تحمیلی در کشور های دیگر و .........

    • من منم

      اشتباه لفظی !!!!!
      توقیف ولی ادامه انتشار !!!!!!
      لغو امتیاز شده ولی همچنان به انتشار ادامه میدهد !!!!!
      ببخشید ، اونوقت شبنامه به چی میگن ؟

    • شهرام

      هنرمندان رانباىدبه عنوان الگوقراردهندچراکه فقط بدردنقشبازى کردن مى خورندوهىج کدام انها اعتقاددىنى ندارندودررسانه ملی هم ظاهرسازی مى کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج