۳۶۹۹۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تازه‌ترین اخبار از عملکرد شرکت‌ها

در دو روز اخیر نمادهای «کسرا» با انتشار گزارش‌ عملکرد ۳ ماهه، «بموتو» و «اتکام» با انتشار گزارش عملکرد ۹ماهه خود بر سامانه «کدال» خبرساز شدند.

روزنامه دنیای اقتصاد - هدیه لطفی: در دو روز اخیر نمادهای «کسرا» با انتشار گزارش‌ عملکرد ۳ ماهه، «بموتو» و «اتکام» با انتشار گزارش عملکرد ۹ماهه خود بر سامانه «کدال» خبرساز شدند. در این میان ثبت افزایش سرمایه «پخش»، گزارش افزایش سرمایه دو شرکت «خپارس» و «سرود»، نیز روی سامانه «کدال» قرار گرفت.

افزایش سرمایه «پخش»

بر‌اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پخش البرز، ثبت افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۰۰میلیارد ريال به مبلغ ۴۵۰میلیارد ريال معادل ۵/ ۱۲ درصد در مرجع ثبت شرکت‌ها نهایی شده است. این مبلغ ۵۰میلیارد ريالی برای افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

تعدیل منفی «بموتو»

شرکت موتوژن در گزارش عملکرد ۹ماهه خود، سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۹۵ را با تعدیل منفی ۳۴ درصدی نسبت به گزارش قبلی، به‌طور خالص مبلغ ۴۶۵ريال در نظر گرفته است. این شرکت در ۹ماه نخست سال توانسته ۳۴۷ريال معادل ۷۵ درصد از این رقم را پوشش دهد.
شرکت در اطلاعیه ارسالی خود بر سایت کدال علت کاهش سود پيش‌بينی شده خود را رکود سنگين در بخش صنعتی که موجب کاهش نياز به الکتروموتورهای صنعتی و رکود در بازار مسکن شده و در پی آن کاهش نياز به الکتروموتورهای خانگی (کولری) عنوان کرد.از این رو «بموتو» برنامه توليد و فروش خود را تعديل کرده است.
همچنین بنا به اظهارات عنوان شده، در سال جاری بنا به دلایل ذکر شده امکان افزايش قيمت به‌رغم افزايش چشمگير هزينه‌ها برای هيچ يک از توليد‌کنندگان داخلی وجود نداشته است. ساير درآمد‌های غيرعملياتی سال مالی ۹۵ «بموتو» نیز در مقایسه با سال گذشته افت محسوسی داشته که شرکت دلیل اصلی آن را رکود در صنعت ريخته‌گری، کاهش قيمت دورريزها و ضايعات در بازار عنوان کرده است.

ارسال گزارش برای افزایش سرمایه دو شرکت بورسی

دو شرکت پارس خودرو و سيمان شاهرود گزارش حسابرس مبنی بر افزایش سرمایه خود را بر سایت «کدال» منتشر کردند. بر این اساس «خپارس» تصمیم به افزایش سرمایه ۲۳۶درصدی از دو محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و همچنین مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد تا به این ترتیب و در صورت تایید سازمان بورس، سرمایه شرکت از مبلغ ۶هزار و ۷۷۳میلیارد و ۸۵۳میلیون ريال به مبلغ ۲۲میلیارد و ۷۷۳میلیارد و ۸۵۳میلیون ريال افزایش یابد.
«خپارس» دلیل این افزایش سرمایه را خارج شدن شرکت از شموليت ماده ۱۴۱ قانون تجارت، اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه و امکان تامين سرمايه در گردش مورد نياز برای افزايش توليد عنوان کرده است. در این میان «سرود» نیز قصد دارد در‌صورت تایید و مجوز سازمان بورس سرمایه خود را از مبلغ ۴۵۰میلیارد تومان به مبلغ ۹۰۰میلیارد تومان معادل ۱۰۰درصد از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.

گزارش عملکرد ۹ماهه «اتکام»

بیمه اتکایی امین در حالی که سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه۹۵ با سرمایه یک هزار و ۵۵۰میلیارد ريال به‌طور خالص مبلغ ۲۴۹ريال درنظر گرفته بود، در دوره ۹ ماهه نخست سال توانست ۱۸۸ريال(معادل ۷۶درصد) از این رقم را پوشش دهد.
همچنین شرکت در توضیح عملکرد خود عنوان کرده که با توجه به رقابت ميان شرکت‌های بيمه مستقيم در امر صدور بيمه‌نامه، نرخ بيمه‌نامه‌ها کاهش یافته و شرکت برای تقويت عملکرد مالی حتي‌المقدور از پذيرش بيمه‌های اتکايی با نرخ و شرايط غيرفنی صرف‌نظر کرده و به تبع آن درآمد حق بيمه‌ها کاهش يافته است. همچنين افزايش ميزان خسارت‌های اعلامی از سوی شرکت‌های واگذارنده در دوره ۹ماهه موجب افزايش ذخيره و هزينه خسارت شده است. درنهایت شرکت خاطرنشان کرده که تغييرات مزبور تاثير قابل ملاحظه‌ای در سود هرسهم «اتکام» نداشته باشد.

تعدیل مثبت «کسرا» درپی صادرات به کشور آلمان

سراميک‌های صنعتی اردکان در گزارش پیش‌بینی ۳ماهه خود، سود هر سهم سال مالی ۹۵را با افزایش ۱۰درصدی نسبت به گزارش قبل، به‌طور خالص مبلغ ۳هزار و ۷۷۸ريال در نظر گرفته است. این شرکت در دوره ۳ماهه نخست سال توانسته ۵۱۲ريال معادل ۱۴درصد از این رقم را پوشش دهد. شرکت در اطلاعیه ارسالی خود در سایت کدال علت افزایش سود پيش‌بينی شده برای سه ماهه مزبور را انتخاب پيمانکار جديد درخصوص افزايش توليد معدن و همچنین انجام صادرات به کشور آلمان دانسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج