جاباما
۳۶۹۹۷۹
۶۷۹۳
۶۷۹۳
پ

درمان درد قاعدگی با روغن های گیاهی

روغن های ضروری برای اسپاسم های قاعدگی مانند مرزنجوش و سنبل، به تسکین علائم شما تا حد زیادی کمک خواهد کرد یکی از شایع ترین شکایت های زنان و زایمان در میان زنان بزرگسال گرفتگی در هنگام شروع عادت ماهانه است بعضی از تحقیقات نشان داده است که بیش از ۸۰٪ از تمام زنان سن کالج و بیش از ۵۰ درصد از دختران نوجوان، گرفتگی دردناک قاعدگی را به صورت منظم تجربه می کنند.

وب‌سایت رژیم سلامتی: روغن های ضروری برای اسپاسم های قاعدگی مانند مرزنجوش و سنبل، به تسکین علائم شما تا حد زیادی کمک خواهد کرد یکی از شایع ترین شکایت های زنان و زایمان در میان زنان بزرگسال گرفتگی در هنگام شروع عادت ماهانه است بعضی از تحقیقات نشان داده است که بیش از ۸۰٪ از تمام زنان سن کالج و بیش از ۵۰ درصد از دختران نوجوان، گرفتگی دردناک قاعدگی را به صورت منظم تجربه می کنند.

درمان درد قاعدگی با روغن های گیاهی

برای مدیریت درد، بسیاری از زنان درمان های مختلف را امتحان می کنند و حتی از داروهای ضد درد استفاده می کنند با این حال، در گرفتگی های قاعدگی در آینده به جای رفتن به داروخانه برای گرفتن مسکن درد، از روغن های ضروری استفاده کنید.

۱۵ تا از روغنهای ضروری برای اسپاسم های قاعدگی که واقعاً کمک می کند

۱. اسانس مرزنجوش

توانایی گشاد کردن عروق خونی در بدن را دارد روغن مرزنجوش همچنین دارای خواص ضد درد است. آرامش عضلانی از روغن مرزنجوش به رگ های خونی اجازه می دهد جریان خون را افزایش، فشار خون را کاهش و بر سرکوب التهاب رحم تاثیر می گذارد. خواص ضد درد و تسکین درد را ارائه می دهد.

۲. اسانس مریم گلی

اثر روغن مریم گلی به خصوص در تنظیم چرخه قاعدگی یک زن موثر است. اسانس مریم گلی همچنین می تواند به متعادل تر و حفظ چرخه قاعدگی شما کمک کند. خوشبختانه، این اسانس حتی برای کمک به کاهش علائم یائسگی شناخته شده است.

۳. روغن ضروری اسطوخودوس

درمان درد قاعدگی با روغن های گیاهی

روغن اسطوخودوس عادی دارای خواص ضد التهابی موثر است و منجر به جریان خون بهتر و کرامپ های کمتر می شود همچنین در درمان درد میگرن، تسکین دهنده اضطراب موثر و به کاهش قاعدگی دردناک کمک می کند. علاوه بر این، روغن اسطوخودوس یک اثر روانی بر دمدمی بودن مرتبط با اضطراب در طول دوره شما موثر است.

۴. اسانس شمعدانی

روغن گل شمعدانی یکی از روغن های ضروری برای گرفتگی های قاعدگی که درد قاعدگی را کاهش می دهد خواص تسکین دهنده آن شناخته شده است روغن گل شمعدانی ممکن است برای از بین بردن تنش پیش از قاعدگی و یائسگی موثر باشد به علاوه، این اسانس به توازن هورمون و بهبود جریان خون قبل و در طول چرخه قاعدگی کمک می کند.

۵. اسانس بابونه

درمان درد قاعدگی با روغن های گیاهی

خواص ضد التهابی باور نکردنی آن شناخته شده است بابونه آلمانی یک راه طبیعی برای کاهش درد طولانی از گرفتگی های قاعدگی است این اسانس یک درمان خفیف و موثر برای قاعدگی به تاخیر افتاده و نامنظم در اثر استرس، اضطراب و تنش است علاوه بر این، روغن بابونه شامل یک عامل ضد اسپاسم است که سبب شل شدن عضلات و درد پیش از قاعدگی را کاهش می دهد.

۶. اسانس اکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس دارای خواص ضد باکتریایی و ضد احتقان است که برای هر دو قاعدگی و مسائل تنفسی فوقانی به دلیل سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است علاوه بر این، این اسانس نیز محرک سیستم ایمنی و ضد درد است و این عوامل ضد التهاب به کاهش علائم مرتبط با PMS کمک می کند.

۷. اسانس رز

روغن رز شامل یک ماده ای به نام emmenagogues است آن بر روی بدن کار می کند و با تحریک ترشحات هورمونی باعث شروع قاعدگی می شود این به ویژه در کسانی که مبتلا به چرخه قاعدگی مسدود شده و یا نامنظم هستند موثر است این اسانس نیز تسکین گرفتگی های قاعدگی را ارائه می دهد و خواص ضد افسردگی دارد که اثر روانی بر دمدمی بودن در ارتباط با اضطراب دارد.

۸. اسانس یلانگ یلانگ

این اسانس دارای خواص ضد افسردگی و ضد اسپاسم است که به نوسانات خلقی کمک و فشار خون بالا را کاهش می دهد این همچنین دارای یک آرام بخش برای افراد با PMS است که به آنها در مقابله با اضطراب و افسردگی کمک می کند از همه مهمتر، روغن یلانگ یلانگ همچنین دارای منافع اضافی است که با تسکین مغز و سیستم عصبی مرکزی با خشم مبارزه می کند.

۹. اسانس زردچوبه خالص

درمان درد قاعدگی با روغن های گیاهی

روغن زردچوبه حاوی یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و خواص ضد التهابی آن به تسکین درد و التهاب کمک می کند روغن زردچوبه یکی از روغن های ضروری برای اسپاسم قاعدگی است که منافع اضافی برای پاک کردن کبد و روده دارد علاوه بر این، آن به از بین بردن درد معده و تهوع کمک می کند.

۱۰. اسانس بومادران

بومادران توانایی کم کردن خونریزی را دارد همچنین در کنترل شدید خونریزی از چرخه های قاعدگی نامنظم مفید است این یک مسکن ضد درد قدرتمند با اثر ضد التهابی است که تسکین درد از گرفتگی های قاعدگی را نیز ارائه می دهد.

۱۱. اسانس میخک

این اسانس دارای خواص ضد اسپاسم است که به کاهش فشار خون بالا کمک می کند اسانس میخک در کاهش درد قاعدگی، محدود کردن خونریزی و کوتاه کردن مدت زمان آن بسیار موثر است علاوه بر این، نشان داده شده روغن میخک بر افراد مبتلا به دیابت اثرات مثبت دارد.

۱۲. اسانس دارچین

روغن دارچین در طبیعت اثرات ضد التهابی دارد و سبب تسهیل قاعدگی به تسکین دل درد قاعدگی کمک می کند عوامل ضد درد به عنوان مسکن درد طبیعی عمل می کنند و این اسانس به ویژه در کاهش نفخ موثر است از مزایای دیگر که روغن دارچین گاز ذخیره شده در روده را دفع می کند این روغن وقتی با روغن های دیگر مخلوط شود اثرات جادویی دارد.

۱۳. اسانس نعناع بیابانی

اثر ضد اسپاسم روغن نعناع در گرفتگی های قاعدگی آرامش بخش است و روغن نعناع دارای اثر شل کردن عضلات را دارد عرق نعناع نیز دارای اثر بر معده، کبد، روده ها و اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی مرکزی می باشد.

۱۴. اسانس لئونوس

روغن لئونوس برای دوره های قاعدگی نامنظم استفاده می شود همچنین ممکن است تونسیته رحم را تحریک و سبب جریان خون در دوره قاعدگی به تاخیر افتاده شود آن برای گرفتگی های قاعدگی، به ویژه در افراد با دوره های نامنظم تسکین عالی فراهم می کند یک اثر آرام بخش برای تحریک پذیری عصبی دارد.

۱۵. اسانس زنجبیل


درمان درد قاعدگی با روغن های گیاهی
روغن زنجبیل جریان خون و گردش خون را بهبود می دهد و یکی از داروهای خانگی موثر برای درد قاعدگی است این ضد درد طبیعی است و درد ناشی از تخلیه قاعدگی نامنظم و دردناک را کاهش می دهد و خواص ضد التهابی آن را می توان به حضور ماده ای به نام Zingibain نسبت داد.

چگونه از روغنهای ضروری برای گرفتگی قاعدگی استفاده کنیم

هنگامی که از روغن های ضروری برای درمان گرفتگی های قاعدگی استفاده می شود آن به طور موثر به دو روش مختلف و یا در ترکیب با یکدیگر انجام می شود.

ماساژ

در ماساژ درمانی از روغن های ضروری به عنوان یک برنامه موضعی برای دریافت نتایج مورد نظر برای تسکین درد مربوط به گرفتگی قاعدگی استفاده می شود از آنجا که علائم به طور کلی در روز قبل و دو تا سه روز اول چرخه قاعدگی بدتر است ماساژ در طول این زمان بیشتر موثر خواهد شد.

شما می توانید چند قطره از اسانس با روغن حامل و یا ترجیحاً یک لوسیون موضعی مخلوط کرده و سپس به قسمت تحتانی شکم ماساژ دهید مطالعات متعدد نشان داده اند که به طور قابل توجهی دل درد قاعدگی را تا 50٪ در برخی موارد کاهش می دهد استفاده از بیش از یک نوع اسانس می تواند نشانه های متعدد را درمان کنند.

آروماتراپی

در آروماتراپی از یک دیفیوزر برای انتشار روغن به هوا به طور مداوم استفاده می شود که یک درمان اروماتیک را برای درمان کرامپ های قاعدگی فراهم می کند که می تواند بسیاری از مزایای دیگر، از جمله کاهش اضطراب و استرس را فراهم و در نتیجه سبب افزایش خلق مثبت شود.

اگر شما یک منتشر کننده ندارید هیچ نگران نباشید شما می توانید به سادگی چند قطره آن را در کف دستان خود را قرار داده و و رایحه آن را به شیوه ای استنشاق کنید برای کسانی که علائم شدید دیسمنوره دارند استفاده از روغن ضروری موثر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج