۳۷۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

طلاق به دلیل اختلاف در نوع پوشش

در دوران نامزدي‌مان از من خواست که براي مدت کوتاهي پوششم مانند خانواده‌اش شود تا زندگي‌مان را شروع کنيم، اما بعد از ازدواج از من خواست که مانند خانواده‌اش باشم درحالي که اعتقادات خانواده من و خانواده او تفاوت‌هاي بسياري با يکديگر دارد.

خبرگزاری ایسنا: زن جواني در دادگاه خانواده گفت: زماني که با شوهرم آشنا شدم او از نوع پوشش و عقايدش حرفي نزد تنها در دوران نامزدي‌مان از من خواست که براي مدت کوتاهي پوششم مانند خانواده‌اش شود تا زندگي‌مان را شروع کنيم، اما بعد از ازدواج از من خواست که مانند خانواده‌اش باشم درحالي که اعتقادات خانواده من و خانواده او تفاوت‌هاي بسياري با يکديگر دارد.

زوج جواني در دادگاه خانواده حاضر شدند و درخواست طلاق توافقي خود را به قاضي دادگاه ارائه کردند. در ابتداي جلسه دادگاه زن جوان که ۲۵ سال سن داشت خطاب به قاضي گفت: يک سال و شش ماه پيش در دانشگاه با همسرم آشنا شدم و در همان مدت آشنايي‌مان تصميم به ازدواج گرفتيم که البته اين تصميم‌گيري بدون در نظر گرفتن سطح فرهنگ خانواده‌هايمان بود.

وي ادامه داد: شوهرم داراي يک خانواده بسيار سنتي و مذهبي است، به طوري که پوشش من را از ابتدا قبول نداشتند و حتي با اين موضوع مشکل داشتند چرا که آنها از من مي‌خواستند که پوششم مانند خودشان شود، اما من به دليل عقايدي که داشتم پوششم را بدون ايراد مي‌دانستم که نيازي نبود آن را تغيير دهم.

اين زن جوان با بيان اين‌که شوهرم نيز در ابتدا مرا با همين پوشش انتخاب کرد، افزود: شوهرم در دوران آشنايي‌مان هيچگاه از اعتقادات خانواده‌اش حرفي نزد حتي طوري وانمود مي‌کرد که پوشش آنها نيز مانند خانواده من است در حالي که خانواده‌هاي ما از نظر اعتقادي تفاوت‌هايي بسياري با يکديگر دارند.

وي خاطرنشان کرد: به خواست شوهرم در زمان آشنايي خانواده‌هايمان با يکديگر پوششي را که مورد پسند خانواده‌اش بود انتخاب کردم و شوهرم در همان دوران به من گفت که اين پوشش تنها براي دوران نامزديمان‌مان است و بعد از گذراندن اين دوران هر پوششي را که دوست دارم مي توانم انتخاب کنم اما متاسفانه بعد از ازدواجمان مشکلاتمان چند برابر شد چرا که شوهرم نتوانست اعتقادات خود را که از بچگي همراهش بوده کنار بگذارد و مانند من فکر کند. همچنين زماني که اعتراض مي‌کردم که چرا قبل از ازدواج با پوششم مشکلي نداشتي خيلي راحت مي‌گفت زيرا فکر مي‌کردم مي‌توانم بعد از ازدواج تو را تغيير دهم.

اين زن جوان ۲۵ ساله گفت: در طول چند ماهي که از زندگي مشترکمان مي‌گذرد موضوع پوشش من دغدغه و مشکل اصلي زندگي‌مان شده است چرا که خانواده همسرم نتوانستند با موضوع پوششم کنار بيايند به همين دليل مرتب از همسرم مي‌خواهند که مرا طلاق بدهد و با کسي ازدواج کند که مانند خودشان است. همچنين خانواده من نيز اصرار زيادي به جدايي‌مان دارند. زيرا آنها نيز معتقدند ازدواج ما از همان ابتدا اشتباه بوده و تا دير نشده بايد از يکديگر جدا شويم.

در ادامه جلسه دادگاه شوهر اين زن که ۲۶ سال سن داشت خطاب به قاضي گفت: همسرم حق دارد زيرا من اشتباه بزرگي را مرتکب شدم چرا که فکر مي‌کردم اگر همسرم در دوران نامزدي حجابش مانند خانواده‌ام شود بعد از ازدواج نيز مي‌توانم او را متقاعد کنم که هميشه همانگونه بماند. در حالي که اينگونه نشد و خيلي زودتر از آنکه فکرش را کرديم زندگي‌مان از هم پاشيد.

وي افزود: به همسرم علاقه‌ زيادي دارم و خودش اين موضوع را به خوبي مي‌داند، اما نمي‌توانم با اين شرايط به زندگي با او ادامه دهم. همچنين مي‌دانم که مقصر اصلي در اين ميان خودم هستم به همين دليل مي‌خواهيم هر چه زودتر از يکديگر جدا شويم.

اين مرد جوان ۲۶ ساله مدعي شد: مهريه همسرم ۱۰۰ سکه بهار آزادي است که هر طور تمايل داشته باشد به او پرداخت خواهم کرد.

قاضي دادگاه بعد از شنيدن اظهارات زوج جوان از آنها خواست که به واحد مشاوره مراجعه کنند و از طلاق توافقي منصرف شوند اما زوج جوان اصرار به جدايي داشتند و به همين دليل قاضي دادگاه حکم طلاق توافقي اين زوج جوان را صادر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آیسان

      والا ... چی بگم... به نظر من که تقصیر دخترس ( این فقط یه نظره).آخه تو غلط کردی بدون شناخت از خانواده با پسره ازدواج کردی!!! از طرفی هم همه ی پسرا ( یعنی اکثرشون) فکر میکنن میتونن کسی رو تغییر بدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج