۳۷۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تاکید احمدی مقدم بر امر به معروف بدون چوب

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه جنبه ذهني امنيت از جنبه عيني آن مهم‌تر است، گفت: در بحث امر به معروف و نهي از منکر نبايد با چوب افراد را ارشاد کرد و بايد از ابزار روز و روش‌هاي اثرگذار استفاده کنيم.

خبرگزاری مهر: فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه جنبه ذهني امنيت از جنبه عيني آن مهم‌تر است، گفت: در بحث امر به معروف و نهي از منکر نبايد با چوب افراد را ارشاد کرد و بايد از ابزار روز و روش‌هاي اثرگذار استفاده کنيم.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم عصر سه‌شنبه در اختتاميه نخستين جشنواره قاب امن نيروي انتظامي اظهار داشت: امنيت يک موضوع نسبي است و نقطه امن مطلق نداريم، نمي‌توان گفت هيچ ناامني نباشد؛ چراکه امنيت مطلق فقط در بهشت است.

وي با بيان اينکه سرنوشت بشر در اختيار خودش است، گفت: انسان اختيار دارد تا در هر مسيري پا بگذارد و ممکن است در اين مسير دچار لغزش شود، ناامني در جامعه انساني يک حقيقت غيرقابل انکار است، اگرچه امنيت يک مقوله نسبي است.

احمدي مقدم ادامه داد: امنيت داراي جنبه عيني‌و‌ذهني است و امروز رسانه‌ها جنبه ذهني و جنبه عيني تقدم دارد، احساس امنيت امروز از اصل امنيت مهم‌تر است، اگر امنيت وجود نداشته باشد انسان نمي‌تواند حتي نيازهاي فيزيولوژي خود را بدست آورد.

به گفته فرمانده نيروي انتظامي، امنيتي موثر است که مردمي بوده و ريشه در خواست مردم داشته باشد. فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با برگزاري اين جشنوراه گفت: فراخوان جشنواره در راستاي شعار هفته نيروي انتظامي سال گذشته بود که موضوعي مطالبه‌گر است. هنرمنداني که در اين جشنواره شرکت کرده اند خودشان مطالبه گر بودند. احمدي‌مقدم به موضوع امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و افزود: نمي‌توان دائما موضوع امر به معروف و نهي از منکر را اينگونه بيان کنيم؛ چراکه زدگي ايجاد مي‌شود.

امر به معروف و نهي از منکر مي‌تواند توسط پوستر، نوشته‌ها و رسانه‌ها انجام شود و اين موضوع بايد با ابزار روز و روش اثرگذار به اجرا درآيد. نمي‌توان مثل عربستان عده‌اي را به عنوان امر به معروف و نهي کننده منسوب و با در اختيار قرار دادن چوب بگوييم مردم را اصلاح کنند اين موضوع يک باور غلط است و به گفته مقام معظم رهبري امر به معروف و نهي از منکر نبايد موجب ايجاد تنفر شود، اگرچه در برخي نقاط بايد پليس با افرادي که مزاحم نواميس مي‌شود يا کسي که راهبندان ايجاد مي‌کند و راه مردم را سد مي‌کند بايد دست قانون با او برخورد کند.

بايد ابتدا پيشگيري کنيم تا کار به برخورد قاطع نرسد. فرمانده نيروي انتظامي افزود: هنرمندان در جامعه اثرگذارهستند و يک مرجع محسوب مي‌شوند که مي‌توانيم از آنها در افزايش و احساس امنيت استفاده کنيم. احمدي مقدم که در مورد کاريکاتور صحبت مي‌کرد، افزود: يک کاريکاتور خوب بسيار اثرگذار است و نگاه به کاريکاتوريست‌ها نبايد قهري باشد، البته اثر کاريکاتورها بايد براي اصلاح باشد و اگر روزي فردي کاريکاتور من را جهت سازندگي بکشد، مشکلي با او ندارم.

وي به فسلفه تشکيل پليس پيشگيري اشاره و افزود: پليس پيشگيري تشکيل داديم تا حرف تازه‌تري بزنيم ما بايد ابتدا پيشگيري اجتماعي و فرهنگي را قبل از پيشگيري انتظامي انجام دهيم ضمن اينکه اقدامات پليس بايد باورپذير باشد. به گفته احمدي مقدم کار هنري و رسانه‌اي مي‌تواند در اصلاح رفتار ماموران بسيار موثر باشد و رفتار درون سازماني را اصلاح مي‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      تا ببینیم در عمل چی میشه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج