۳۷۰۰۸۶
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

عراقچی: وقت چیدن ثمرات برجام است

رئیس ستاد اجرایی برجام در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برجام ثمره مقاومت ملت ایران و تدابیر مدبرانه رهبر انقلاب بوده و حالا وقت چیدن ثمرات برجام است.

خبرگزاری فارس: سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: حاج شیخ حسن خجسته نماینده جبهه الوفاق بحرین در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، آقای بروجردی رئیس کمیسیون با اشاره به شرایط مستبدانه و سرکوب‌گر حقوق اولیه مردم مظلوم بحرین و رفتار برخلاف حقوق بشر و حقوق شهروندی و برخلاف اصول دموکراسی حکومت بحرین گفت که حتی علما و چهره‌های معنوی و روحانی از دست رژیم مستبد بحرین در امان نیستند، در این زمینه دخالت عربستان سعودی به ویژه انگلیس نقش اصلی را ایفا می‌کند.

نقوی ادامه داد: بروجردی همچنین گفت که ملت اسلامی و انقلابی ایران، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بار دیگر اقدامات مستبدانه و سرکوب‌گرایانه حکومت بحرین را محکوم می‌کند و حمایت مجدد خود را از مطالبات به حق مردم بحرین و مبارزات شیخ عیسی قاسم اعلام می‌دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در ادامه این جلسه شیخ حسن خجسته در سخنانی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت که پیرو اصلاحاتی که خلیفه در بحرین شروع کرد، مجلس مشورتی در بحرین تشکیل شد اما در سال‌های بعد پادشاه قانون اساسی را زیر پا گذاشت و قانون اساسی ۲۰۰۲ را بنیان گذاشت که پادشاه در آن اختیارات تام داشت و مجلس فرمایشی شد که ۴۰ کرسی آن دولتی و فقط ۱۸ کرسی برای مخالفین پیش‌بینی شد، همین امر موجب گردید جنبش مردمی بحرین با مطالبات مردمی و شهروندی آغاز شود ولی این مطالبات به حق با مقابله شدید نیروهای سپر جزیره روبرو شد و با خشونت شدید سرکوب شد.

نقوی همچنین یادآور شد: شیخ حسن خجسته در ادامه سخنانش تصریح کرد که دولت بحرین سعی کرد جنبش به حق مردم بحرین را به دعوای شیعه و سنی تبدیل کند و مخالفین را به این بهانه سرکوب نماید، در چنین شرایطی نقش برجسته شیخ عیسی قاسم با هوشمندی و خردمندی با سیاست‌های سرکوب‌گرایانه حکومت به طور مسالمت‌آمیز مقابله کرد و سیاست حکومت بحرین مبنی بر دعوای بین شیعه و سنی توسط او و مجمع علما خنثی و قرار شد جمعیت الوفاق و مجلس شورا و سایر گروه‌های اجتماعی شرایط را کنترل کنند و اعتراضات را مسالمت‌آمیز مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: شیخ حسن خجسته تاکید کرد که در مقابل دولت با سرکوب علیه ملت وارد شد و شیخ علی سلمان را بازداشت کرد، جمعیت را مورد هدف قرار داد و بالاخره اقدام خلاف قانون سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را عملی نمود و این اقدام در حالی بود که به بسیاری از افراد دیگر تابعیت داد و اتباع کشورهای دیگر را جذب کرد، آنچه که امروز در بحرین اتفاق می‌افتد، یک فاجعه انسانی و آپارتاید مذهبی است و عربستان و انگلیس نیز پشت سر این اقدامات هستند، امروز ملت بحرین تنهاست و فریاد یاری‌طلبی و حمایت و کمک را سر داده است.

نماینده ورامین در مجلس همچنین متذکر شد: در پایان صحبت‌های شیخ حسن خجسته، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجددا ضمن درود بر ارواح طیبه شهدای بحرین، حمایت همه‌جانبه از مطالبات به حق مردم بحرین را اعلام کرده و اقدام سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و سایر مردم بحرین که قرن‌ها در این کشور زندگی کرده‌اند را به شدت محکوم کرد.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه، عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس ستاد اجرایی برجام در جلسه کمیسیون حضور یافت و گفت که در حال حاضر ما در جریان اجرای برجام هستیم، تعامل بین مجلس و دستگاه دیپلماسی به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اهمیت ویژه‌ای دارد، برجام ثمره مقاومت همه ملت ایران و تدابیر مدبرانه مقام معظم رهبری است و حالا وقت چیدن ثمرات آن است و در این شرایط همه باید متحد و منسجم در پی کسب حقوق و منافع جمهوری اسلامی ایران باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواهشا اینو بذارید،جناب عراقچی،شما..........که برجام الان وقت چیدن ثمراتشه..............

    • بدون نام

      آقای عراقچی خواهشا یکم یواش یواش بچینید که داریم از آسایشو دلخوشی ثمرات برجام غرق میشیم.واقعا که.........

    • ناشناس

      چرامعطلی ؟ بچین

    • بدون نام

      اگه بجای برجام و چشم امید داستن به غربی ها،به جوونای مملکت اعتماد میکردین الان یه ثمره ای داشت.

    • javad

      جناب عراقچی اون چه ثمره ای که ما نمیبینیم. نکنه شما میبینی

    • بدون نام

      انشاالله به کوری چشم دشمنان دولت و انقلاب اسلامی

    • بدون نام

      بچین بچین بچین بچین نچین جون عمت زود بچین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج