۳۷۰۱۰۴
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

تنها راهکار روحانی برای حل مشکل بیکاری

رئیس جمهوری ضمن تاکید بر لزوم به حرکت درآمدن اقتصاد در کشور گفت: برای حل مشکل بیکاری راهی جز تولید نداریم.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری ضمن تاکید بر لزوم به حرکت درآمدن اقتصاد در کشور گفت: برای حل مشکل بیکاری راهی جز تولید نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر استانی خود در جمع فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز اگر ما کار، تلاش و ایجاد اشتغال کنیم، بالاترین وظیفه ملی، استانی، انقلابی و شرعی را انجام داده ایم.
وی ادامه داد: ممکن است در ظاهر یک سرمایه گذار یا کارآفرین در جایی یک مرکز تولیدی راه بیاندازد و تصور شود که می خواهد سود ببرد، اولا کسب سود مشروع که اشکال ندارد و لازم است اما مهمتر آن اشتغال و تحولاتی است که در زندگی مردم و خانوده ها ایجاد می شود.

رئیس جمهوری افزود: برخی ممکن است به این نکات ریز عبادی فکر نکنند، چرا ما یک مرکز تولیدی و دامداری و مرکز تولیدی درست کنیم و فکر نکنیم که این عبادت است تولید عبادت خداوند است.

دکتر روحانی، با بیان اینکه علت این همه آسیب های اجتماعی چیست؟ افزود: یک عامل بزرگ آن فقر و یکی دیگر بیکاری است، اما چطور می شود بیکاری را حل کرد؟ می شود پول نفت را بیاوریم و به عده ای بدهیم و بگوییم اشتغال ایجاد کنید، این که یک تجربه ناموفق در کشور ما بود و نه تنها اشتغالی ایجاد نشد بلکه یک فرد بیکار تبدیل به یک بیکار بدهکار شد.

او ادامه داد: امروز فضا و محیط داخل و خارج برای این کار مناسب و فراهم است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس جمهوری گفت: امکان ایجاد اشتغال بدون رشد اقتصادی به هیچ وجه ممکن نیست و نمی توان با رشد اقتصادی منفی اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: در گام اول برای ایجاد اشتغال باید رشد اقتصادی ایجاد کنیم و رشد اقتصادی هم همان است که در سیاست های سند چشم انداز 20 ساله تصریح شده و تاکید شده که به طور متوسط باید به هشت درصد برسیم.
او افزود: در ۱۰ سال نخست سند چشم انداز رشد ما ۲.۷ درصد بود که با این ارقام نمی شود رونق و اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تا پایان سال 94 یک هزار و 115 پروژه نیمه کار تکمیل و افتتاح شده، یکصد و 89 پروژه جدید آغاز شده، بودجه عمرانی امسال استان به نسبت سال 92 تقریبا سه برابر شده و امروز نیز 231 پروژه در شهرهای مختلف این استان افتتاح می شود.

او افزود: اینها حرکت های خوبی است اما کافی نیست چرا که اشتغال مورد نیاز و انتظار مردم را فراهم نکرده است.

رئیس جمهوری افزود: ما به عنوان دولت باید اقداماتی را انجام دهیم که در مسائل مهم اقتصادی قدم هایی برداشته ایم و قدم هایی هم باید برداریم از جمله اینکه شرایط بین المللی را مساعد کرده ایم، روابط با اکثر کشورهای همسایه به سطح مطلوب رسانده ایم و علاوه بر این با برخی کشورها نیز روابط سه جانبه برقرار کرده ایم.

دکتر روحانی گفت: تمام این اقدامات و روابط نشان می دهد که امروز در حال کسب آن جایگاه و نقشی که باید در منطقه داشته باشیم هستیم و باید از این شرایط استفاده و بهره برداری کنیم.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال در صنعت 8.8 دهم درصد، در کشاورزی چهار درصد و در نفت نیز نزدیک به سه درست رشد اقتصادی داشته ایم که اینها نشان می دهد که حرکت رو به جلو است.

رئیس جمهوری افزود: در ابتدای امسال پیش بینی کردیم که امسال سالی است که رونق اقتصادی آغاز می شود و حرکت ما رو به جلو خواهد بود و هدفگذاری ما نیز رشد پنج درصدی است و شرایط نشان می دهد که مسیر را درست انتخاب کرده ایم.

دکتر روحانی ادامه داد: بانک های ما باید فعال تر شوند و ما هم باید به بانک ها کمک کنیم چرا که بانک ها در رونق اقتصادی نقش بسیار مهمی دارند.

وی، یکی از برنامه های امسال دولت را پرداخت مطالبات پیمانکاران دانست و گفت: دولت در ابتدای شروع فعالیت خود با حجم عظیمی از بدهی به پیمانکاران مواجه بود که امسال پرداخت این بدهی ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
او افزود: در همین رابطه یک لایحه به مجلس برده ایم که در صورت تصویب شاهد اتفاقات خوبی در رابطه دولت با طلبکاران و همچنین شرایط بانک ها خواهیم بود.

روحانی با اشاره به ایجاد تغییرات در سود بازار بین بانکی در مقایسه با دو سال گذشته ، افزود: این یک تحول بزرگ است و می کوشیم سود تسهیلات به رقم قابل قبولی برسد.

وی تصریح کرد: وقتی تورم ما تک رقمی است سود تسهیلات هم باید متناسب با آن حرکت کند که در این زمینه قدمهای خوبی برداشته شده است.

وی، نقش کارآفرینان را نیز در رونق تولید بسیار مهم توصیف کرد و افزود: تولید بدون سرمایه نمی شود و اگر می گوییم سرمایه گذاری اول سرمایه گذاری داخلی ملاک است هرچند از بعد از برجام تا به امروز حدود پنج میلیارد دلار سرمایه قطعی شده که باید سرمایه های بیشتری جذب شود.

او افزود: علاوه بر این قراردادهای بزرگ نفتی و حمل و نقل نیز پیش روی ما است که یک تحرک خوب را شاهد خواهیم بود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: تردید نداشته باشیم که امسال سال رونق است و حرکت رو به جلو خواهیم داشت.

کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس ،اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرده است.
رئیس جمهوری و هیات همراه در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه ۲۴ مرداد ۹۵ وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تولیدخیلی خوبه بشرطیکه قدرت خرید باشه یاصادرات....................... ..... ..... ... .. .

    • علی

      تنها راهکار اینه که 4سال دیگه به من رای بدین شما کاری به این حرفها نداشته باشید این راهکار هم از 25خرداد 96شروع میشه !خخخخخخخخخهه
      مردم را خوب سرکار میذارن با این ...

    • بدون نام

      درود خدا بر همه خدمت گذاران به مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج