جاباما
۳۷۰۲۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چند نفر در جهان موبايل دارند؟

بررسي مزاياي رو به رشد سرويس‌هاي تلفن همراه همچون نسل سوم (۳G) و تاثير آن بر رشد اقتصادي کشورها نشان مي‌دهد که دو برابر شدن استفاده از خدمات ديتاي تلفن همراه، افزايش ۰.۵ درصدي سرانه توليد ناخالص داخلي را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری مهر: بررسي مزاياي رو به رشد سرويس‌هاي تلفن همراه همچون نسل سوم (۳G) و تاثير آن بر رشد اقتصادي کشورها نشان مي‌دهد که دو برابر شدن استفاده از خدمات ديتاي تلفن همراه، افزايش ۰.۵ درصدي سرانه توليد ناخالص داخلي را به همراه خواهد داشت.

موسسات تحقيقاتي GSMA و Deloitte با انتشار گزارشي به بررسي مزاياي رو به رشد سرويسهاي تلفن همراه نظير نسل سوم (۳G) و تاثير آن بر رشد اقتصادي کشورها پرداخته اند.

براين اساس در ۱۴ کشوري که در اين گزارش مورد بررسي قرار گرفته اند، دو برابر شدن استفاده از خدمات ديتاي تلفن همراه، افزايش ۰.۵ درصدي سرانه توليد ناخالص داخلي را به همراه داشته است.

در کشورهايي مانند روسيه، انگليس و کره جنوبي که ميزان استفاده از سرويس ديتا در نسل سوم تلفن همراه بيشتر است ميزان افزايش سرانه توليد ناخالص داخلي به ۱.۴درصد مي‌رسد. اين در حالي است که با افزايش ۱۰درصد ميزان نفوذ از ۲G به ۳G سرانه توليد ناخالص داخلي ۰.۱۵ درصد رشد خواهد داشت.

در همين حال در بازارهاي در حال توسعه، گسترش ۱۰ درصدي نفوذ شبکه تلفن همراه به ميزان ۴.۲ درصد بهره وري را افزايش مي‌دهد.براساس اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين بررسي‌ها همچنين ميزان تاثير انتقال از نسل دوم به نسل سوم را بر روي رشد توليد ناخالص داخلي مورد ارزيابي قرار داده است.

تجزيه و تحليل ۹۶ بازار توسعه يافته و در حال توسعه حاکي از تاثير مثبت جايگزيني شبکه ۲G با نسل سوم تلفن همراه است و با افزايش ۱۰ درصدي ميزان نفوذ نسل سوم تلفن همراه، توليد ناخالص داخلي به ميزان ۰.۱۵ افزايش مي‌يابد.

تا پايان سال ۲۰۱۲ تعداد مشترکين تلفن همراه در جهان به ۶.۸ ميليارد مشترک مي‌رسد که با وجود بحران اقتصادي در جهان، دولت‌ها بايد به بازار شبکه‌هاي تلفن همراه به عنوان شريکي مهم براي رشد اقتصادي بنگرند و با اتخاذ سياست‌هاي مناسب به تشويق سرمايه گذاري در توسعه زيرساخت‌هاي باند وسيع بپردازند.

توسعه شبکه نسل سوم و گوشي‌هاي مجهز به اين تکنولوژي موجب رشد وسيعي در اتصال به اينترنت و استفاده از خدمات ديتا مي‌شود که در ۹۶ کشوري که در اين گزارش مورد بررسي قرار گرفته از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ ميزان استفاده از سرويس ديتاي تلفن همراه به طور متوسط سالانه بيش از ۲ برابر رشد و در کشورهاي غرب اروپا رشدي ۳.۵ برابري داشته است. ميزان تاثير توسعه خدمات ديتا بر رشد اقتصادي کشورهايي که داراي بازار در حال توسعه هستند بيشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج