۳۷۰۲۹۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

حال بد ورزش در مدارس

تحقیقات نشان داده است که فعالیت‌های بدنی منظم بین جوانان منجر به رشد بهتر ماهیچه‌ها، بهبود وضعیت استخوان‌ها، سلامت قلب و ذهن و مواجهه بهتر با مسائل آموزشی می‌شود.

فرزانه رفعتی در فرهیختگان نوشت: تحقیقات نشان داده است که فعالیت‌های بدنی منظم بین جوانان منجر به رشد بهتر ماهیچه‌ها، بهبود وضعیت استخوان‌ها، سلامت قلب و ذهن و مواجهه بهتر با مسائل آموزشی می‌شود. خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم (درمان بدون نیاز به انسولین) در این کودکان کاهش می‌یابد و به جز این فواید ارزشمند، کسانی که در کودکی ورزش منظم انجام می‌دهند، احتمال ادامه این رفتار در بزرگسالی در نزد آنان بیشتر از کسانی است که دارای ورزش منظم در کودکی نبوده‌اند.

در این مورد آکادمی بیماری‌های اطفال آمریکا در روز ۶۰ دقیقه ورزش با فعالیت‌های آرام تا تند را به کودکان و نو جوانان توصیه می‌کند. این حرکات باید شامل فعالیت‌های هوازی (به‌طور مثال: راه رفتن تند یا دویدن)، قدرت بخش‌ها به ماهیچه (شنا روی زمین) و فعالیت‌هایی مانند طناب زدن برای قدرت بخشیدن به استخوان‌ها باشد. اما ما با توجه به اظهارات مسئولان امر در این زمینه، وضعیت ورزش را بین جوانان کشور بسیار تاسف‌بار می‌یابیم. چنان‌که معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش سال گذشته گفته بود: «سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در کشور بدون محاسبه حیاط مدارس ۲۰ سانتی‌مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.» مهرزاد حمیدی » می‌افزاید: «هرچند این میزان (۲۰ سانتی‌مترمربع فضای ورزشی برای هر دانش‌آموز) ناچیز است، اما نسبت به ۱۰ سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری داریم.» درحالی که سطح موردنیاز و استاندارد بین‌المللی ۲/۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

دانش‌آموزان ما با جمعیت ۱۳ میلیونی خود بخش بزرگی از جمعیت ایران هستند که در مقایسه با جامعه توسعه‌یافته‌ای مانند آمریکا که در اینجا تنها به‌عنوان یک معیار مورد استفاده قرارمی‌گیرد، مانند سایر اقشار جامعه بسیار ناچیز به ورزش می‌پردازند. اگر این مقیاس سطح ۱۲۵۰ برابر پایین‌تر از استاندارد جهانی را به زمان تسری دهیم، زمانی که هر دانش‌آموز می‌تواند سطحی به ابعاد سطح استاندارد جهانی به خود اختصاص دهد را هم به همان میزان یعنی تا ۱۲۵۰ برابر کاهش دهیم، هر دانش‌آموز در هر ساعت تنها می‌تواند به مدت ۳ ثانیه از مقدار سطحی مطابق با سطح استاندارد جهانی بهره ببرد. در مقایسه این مقدار با روزی ۶۰ دقیقه نیاز جوانان یعنی ۳۶۰۰ ثانیه در روز و ۲۵۲۰۰ ثانیه در هفته می‌توان گفت جوانان ما ورزش نمی‌کنند. در این میان وضعیت دختران دانش‌آموز بسیار بغرنج‌تر است. نداشتن امکان ورزش در فضای عمومی به دلیل مسائل فرهنگی، امکانات بسیار محدود ورزشی مختص دختران، مقاومت برخی خانواده‌ها در برابر تردد دخترها در اوقات مختلف شبانه‌روز، ازدواج‌های زودهنگام و گرفتار مسائل خانوادگی شدن و... مجموعا سبب فقر حرکتی گسترده‌تر بین دختران شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      کی به فکر سلامتی فرزندان این مملکت است ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج