چرا نیمه شب، بی خوابی به سراغ مان می آید؟
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر استرکی_3
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر ولدخانی_4
دکتر ولدخانی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر استرکی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۳۷۰۳۳۳
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
۵۲۶۵
اگر شب‌ها به سختی به خواب می‌روید یا در طول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوید بد نیست بدانید این مشکلی است که افراد بسیاری با آن مواجه هستند و می تواند پیامدهای نامطلوبی برای سلامت بدن داشته باشد.
خبرگزاری ایسنا: اگر شب‌ها به سختی به خواب می‌روید یا در طول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوید بد نیست بدانید این مشکلی است که افراد بسیاری با آن مواجه هستند و می تواند پیامدهای نامطلوبی برای سلامت بدن داشته باشد.

این بی‌خوابی‌های شبانه می‌تواند آزاردهنده باشد زیرا اثرات مخربی بر وضعیت کلی سلامت دارد و به بروز مشکلات و بیماری‌هایی همچون سردرد، فشار خون بالا و افزایش خطر ابتلا به عفونت، کاهش قدرت حافظه و حتی خطر زمین خوردن منجر می‌شود.

به گفته کارشناسان، عوامل متعددی می‌توانند در روند خواب فرد مشکل ایجاد کنند و این عوامل اغلب با شروع مشکلات خواب قابل تشخیص هستند.

قبل از همه عوامل محیطی می‌توانند فاکتور ابتدایی در بروز مشکل بی‌خوابی باشند که روش‌هایی برای کنترل آنها وجود دارد.

به گفته کارشناسان برای مثال فضای خواب فرد باید کاملا تاریک، آرام و خنک باشد. همچنین باید چند ساعت پیش از خوابیدن از خوردن و نوشیدن خوراکی‌های سنگین و کافئین‌دار خودداری کرد.

یکی دیگر از عوامل محیطی و تاثیرگذار در بروز بی‌خوابی تماشای تلویزیون و کار با وسایل الکترونیکی یک ساعت پیش از زمان خواب است.

از سوی دیگر، استرس نیز یکی از عوامل بسیار مهم در بروز اختلال خواب است. به گفته کارشناسان در صورتی که استرس یا اضطراب مانع از به خواب رفتن می‌شود انجام حرکات یوگا، مدیتیشن یا مشاوره با پزشک توصیه می‌شود.

به گفته کارشناسان، بسیاری افراد به طور طبیعی ممکن است در طول شب چند بار از خواب بیدار شوند. چرخه خواب طبیعی حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و بسیاری از افراد بین چرخه‌های خواب به دلایلی مثل نیاز به نوشیدن آب از خواب بیدار می‌شوند اما در صورتی که فردی پس از بیدار شدن مجدد برای به خواب رفتن با مشکل روبرو شود دچار اختلال بی‌خوابی است.

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر خواب شبانه، سن و سال است. با بالا رفتن سن، تغییراتی در ساعت زیستی بوجود می‌آید. در واقع با افزایش سن فرد سریع‌تر خسته می‌شود و نسبت به معمول نیز زودتر بیدار می‌شود. همچنین وضعیت سلامتی نیز می‌تواند موجب شود فرد در طول شب از خواب بیدار شود؛ برای مثال مشکلاتی چون بازگشت اسید به مری و آپنه خواب می‌تواند موجب بی خوابی شبانه شود.

به گزارش سایت تخصصی "مادر نیچر نت‌ورک"، در صورتیکه وضعیت خواب فرد با رعایت تمام نکات فوق بهبود پیدا نکرد لازم است به پزشک مراجعه شود. همچنین کمبود مزمن خواب، مقاومت بدن را در برابر عفونت‌ها کاهش داده و خطر ابتلای فرد به مشکلات جسمی دیگر را افزایش می‌دهد.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
سفیر بار ساقدوش_1
سفیر بار ساقدوش_3
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
استخدام_2
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
فنی آتل_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
دکتر عارفی - فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
شاخه نبات_ فوتر
آیلین_تزریق چربی