۳۷۰۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مهم ترین اخبار پلیسی در هفته ای که گذشت

قصور پلیس در مرگ ستار بهشتی، برگزاری آزمون رانندگی توسط افسران شاغل، شرایط معافیت کفالت پسران، هتک حیثیت دومین علت مراجعه شهروندان به پلیس و... مهمترین اخبار پلیس در این هفته بوده است.

خبرگزاری مهر: قصور پلیس در مرگ ستار بهشتی، برگزاری آزمون رانندگی توسط افسران شاغل، شرایط معافیت کفالت پسران، هتک حیثیت دومین علت مراجعه شهروندان به پلیس و... مهمترین اخبار پلیس در این هفته بوده است.

این هفته سردار احمدی مقدم زوایای دیگر از پرونده ستار بهشتی را اعلام کرد و خبر از قصور برخی ماموران پلیس در این پرونده داد.

او گفت: بازداشتگاهی که این وبلاگ نویس در آن نگهداری می شده استاندارد نبوده است. چرا که او را در محیطی اداری نگه داری کرده و به بازداشتگاه نبرده بودند. بازداشتگاههای پلیس دارای دوربین هستند و به صورت شبانه روزی مانیتورینگ می شود.

البته یکی دیگر از قصورهایی که انجام شده است، ندادن قرص های این فرد بود. او در بازداشتگاه اوین دچار شوک شده بود و قرص آرامش بخش مصرف می کرد اما هنگام انتقال به بازداشتگاه پلیس به دلیل نداشتن نسخه و اجازه دکتر، ماموران نگذاشتند که او دارو مصرف کند که این موضوع نیز ممکن است قصور باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه می دهد: ضرب و شتم یا فشار بازجویی عامل مرگ نیست و هیچگونه مسمومیت و خفگی نیز گزارش نشده است.

افسران پلیس امتحان می گیرند

رئیس پلیس راهور در این هفته جزئیات بیشتری از طرح تغییر گواهینامه ها را اعلام کرد و گفت: در این طرح که از نیمه دوم امسال اجرا می شود، به جای افسران بازنشسته، ماموران کادر پلیس راهور آزمون گرفته و دیگر خبری از آزمونهای صوری نخواهد بود.

به گفته سردار دکتر مومنی، اعتبار گواهینامه ها از این پس ۱۰ ساله است و براساس شرایط سنی بین ۱۹ تا ۲ سال صادر می شود. ضمن اینکه آموزش رانندگی نیز تغییر می کند.

شرایط معافیت کفالت

در هفته جاری سازمان وظیفه عمومی با توجه به افزایش سن کفالت پدر به ۶۵ سال، شرایط جدید این معافیت را اعلام کرد. از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت های کفالت ازجمله کفالت پدر بالای ۶۵سال تمام، یگانه فرزند ذکور سالم بالای ۱۸ سال خانواده بودن، رسیدن به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) و نداشتن غیبت است. لازم به ذکر است، مهاجرت ، ازدواج یا در حبس بودن برادر یا برادران مشمول نیز مانع بهره مندی از این معافیت برای مشمول متقاضی است.

در این اطلاعیه آمده است، برادر بیمار در صورتی که بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود مانعی برای معافیت کفالت نیست. پدربیمار کمتر از ۶۵ سال نیز باید به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت تشخیص داده شود.

این اطلاعیه در خصوص معافیت موقت کفالت پدر نیازمند مراقب می افزاید، پدر بالای ۶۵ سال سن یا نیازمند مراقبت (کمتر از ۶۵ سال) که دارای دو فرزند ذکور بالای ۱۸ سال سالم می باشد ، به شرط آنکه یکی از فرزندان ذکور وی در خارج از شهرستان محل سکونت پدر به تحصیل اشتغال داشته باشد پسر دیگر او می تواند تا پایان سنوات تحصیلی برادر خود از معافیت موقت کفالت پدر نیازمند مراقب استفاده کند.

هتک حیثیت رتبه دوم جرایم رایانه ای

سرهنگ علی نیک نفس سرپرست معاون تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در مورد جرایم رایانه ای رخ داده در کشور گفت: متاسفانه هتک حیثیت و حرمت در فضای مجازی در حال حاضر رتبه دوم پرونده‌های پلیس فتا را پس از کلاهبرداری به خود اختصاص داده است. مشکل اصلی که در این پرونده‌ها وجود دارد سر و کار داشتن با آبروی افراد است. در سایر پرونده‌ها خسارت به صورت مادی و قابل جبران است اما در این پرونده‌ها به دلیل سرعت انتشار اخبار در فضای سایبر تصویر یا مطالب حیثیتی که از فردی منتشر می‌شود در اختیار افراد زیادی قرار می‌گیرد و تبعاتش قابل جبران نیست.

البته مشکلاتی که برای این افراد پیش می‌آید ناشی از بی دقتی آنها است. این افراد معمولاً‌ در نگهداری اطلاعات حساس و کلمات عبور دقت لازم را ندارند که این مسئله باعث دسترسی مجرم به ایمیل یا کامپیوتر شخصی فرد می‌شود و او پس از برداشت اقدام به انتشار تصاویر در فضای سایبر می‌کند.

دسته دیگر از پرونده‌ها نیز به علت انتقام گیری تشکیل می‌شود و فرد پس از فتوشاپ و تغییر عکس اقدام به انتشار آن در فضای مجازی می‌کند. هتک حیثیت و حرمت از جرایم بسیار مهمی است که امروز دارای شاکیان خصوصی متعددی است.

هشدار درباره عضویت در شبکه های اجتماعی

نیک نفس در مورد عضویت در شبکه های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی اساساً با هدف ایجاد تسهیل ارتباطات تشکیل شده است اما استفاده از این شبکه‌ها با ملاحظاتی همراه است. هنگامی که ارتباطات تسهیل شد و ما دایره دوستانی را تشکیل دادیم به مرور زمان یک جمعیت بسیار بزرگی اطلاعات زیادی را در اختیار شرکتی که این خدمات را ارایه می دهد می‌‌گذارند. این شرکت نیز اطلاعات را روی سرورش ذخیره می‌کند.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی حق استفاده از اطلاعات افراد را برای خودشان قائل هستند. البته هموطنان باید در مورد سوء‌استفاده و برداشت این اطلاعات هوشیار باشند. چرا که این موضوع می‌تواند در سطح ملی نیز آسیب‌زا باشد چرا که با قرار دادن اطلاعات افراد یک کشور، مسئولان سایت می توانند رفتارشناسی یک ملیت را انجام دهند. ضمن اینکه آسیب‌های دیگری نیز وجود دارد که از ناآگاهی افراد در خصوص استفاده صحیح از این شبکه‌ها ناشی می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت شبکه‌های اجتماعی ابزاری هستند که می‌توان از آنها خوب یا بد استفاده کرد. البته باید به سمتی حرکت کنیم که آگاهی‌های لازم به افراد و نحوه صحیح استفاده از آن را آموزش دهیم. ضمن اینکه باید کاری کرد که هموطنان به سرویس ایمیل و شبکه‌های اجتماعی داخلی گرایش پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج