جاباما
۳۷۰۴۰۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

سرقت اطلاعات از طریق صدای هارد!

شاید تصور کنید اگر سیستم دسکتاپی شما به اینترنت متصل نباشد و اجازه اتصال هیچ حافظه جانبی به آن را نیز ندهید، دیگر امنیت اطلاعاتتان تضمین شده است، در حالی که سخت در اشتباهید.

وب سایت دیجیاتو - محمد مافی‌ها: شاید تصور کنید اگر سیستم دسکتاپی شما به اینترنت متصل نباشد و اجازه اتصال هیچ حافظه جانبی به آن را نیز ندهید، دیگر امنیت اطلاعاتتان تضمین شده است، در حالی که سخت در اشتباهید. تحقیقات جدید گروهی از متخصصین امنیت اطلاعات نشان می دهد که می شود با شنود و تحلیل صدای تولیدی از طرف دیسک سخت (Hard Drive) رایانه های رومیزی، به اطلاعات آنها دسترسی یافت.
سرقت اطلاعات از طریق صدای هارد!

همان طور که در ویدیوی ادامه مطلب خواهید دید، با استفاده از متد هک «DiskFiltration» می توان از روی صدای حرکت و فعالیت هِدهایی که در هارد درایو ها مسئول خواندن و نوشتن اطلاعات هستند، به محتوای اطلاعات ورودی و خروجی دسترسی پیدا کرد، چرا که هر تغییر مکان و درج یا خواندن اطلاعات توسط این هدها صدای منحصر به فردی ایجاد می کند.

برای شنود درست این اطلاعات نیاز به ابزار پیچیده ای نیست. با در اختیار داشتن یک تلفن هوشمند نسبتاً جدید و نرم افزار مناسب، اطلاعات بسیاری را می توان در نزدیکی کیس رایانه های رومیزی به دست آورد.

اگر سرعت خواندن یا نوشتن اطلاعات بیش از 180 بیت در دقیقه نباشد، می توان از فاصله 1.8 متری به راحتی تمام توالی باینری (0 و 1) آن رشته از دیتا را شنید. بنابراین برای شنود یک رمز 4096 بیتی که توسط الگوریتم RSA ایجاد شده باشد، تنها به 25 دقیقه زمان نیاز داریم.

در هر حال اگر رایانه شما مجهز به حافظه SSD باشد، دیگر لازم نیست از بابت شنود صدای آن به هیچ وجه نگران باشید، چون اطلاعات شما در سکوت مطلق رد و بدل خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج