۳۷۰۴۱۲
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

خانواده عباس کیارستمی شاکی شدند

بهمن کیارستمی؛ فرزند عباس کیارستمی می‌گوید: روند برررسی پرونده پزشکی باعث شده تا علارغم میل باطنی‌مان از بیمارستان جم و پزشک معالج عباس کیارستمی شکایت کنیم زیرا تنها راه برای اطلاع از محتویات این گزارش طرح شکایت از بیمارستان و پزشک معالج است.

خبرگزاری ایلنا: بهمن کیارستمی؛ فرزند عباس کیارستمی درباره نتیجه جلسه غیررسمی کمیسیون تخصصی بررسی پرونده زنده‌یاد کیارستمی به خبرنگار ایلنا گفت: درحال حاضر به نظر میرسد در مرحله‌ای هستیم که نظر کمیسیون پزشکی بررسی پرونده به سازمان نظام پزشکی اعلام شده و در واقع این جلسه برای این تشکیل شد که پیش از صدور رای، نظر و خواسته ما را هم بدانند

وی ادامه داد: در حقیقت ما تا زمانی که گزارش دقیق کمیسیون تخصصی پرونده را ندانیم، نمی‌توانیم در رابطه با صدور رای اظهار نظر کنیم. سازمان نظام پزشکی هنوز هیچ گزارش رسمی منتشر نکرده است و نتیجه تحقیقات و بررسی های مفصل این کمیسیون به ما نیز اعلام نشده. در چنین شرایطی ما چطور میتوانیم درباره حکم مربوطه نظری دهیم یا خواسته ای مطرح کنیم؟

فرزند عباس کیارستمی افزود: به دلیل اینکه ما شکایتی در رابطه با این پرونده مطرح نکرده‌ایم و این پرونده شاکی خصوصی ندارد و مدعی‌العموم که در اینجا خود سازمان نظام پزشکی است خواستار رسیدگی به پرونده است، به ما اعلام شد که گزارش کمیسیون را نمیتوانند در اختیار ما قرار دهند چون در این رابطه شکایتی مطرح نکرده ایم.

وی با بیان اینکه تنها راه دسترسی به گزارش کمیسیون طرح شکایت از بیمارستان یا پزشک معالج است،‌ گفت: امیدوار بودیم کار به این‌جا نرسد. گمان می کردیم انتشار گزارش کامل و جامع این کمیسیون که در آن پزشکان متخصص، نمایندگان مجلس، نمایندگان سازمان نظام پزشکی، نمایندگان پزشکی قانونی و نمایندگان وزارت بهداشت حضور دارد، میتواند پاسخی به شبهات و مسائل مطروح در این پرونده باشد و این پرونده را به سرانجام برساند.

بهمن کیارستمی در پاسخ به این سئوال که آیا در حال حاضر قصد شکایت دارید، گفت: بله علی رغم میل مان مجبور به طرح شکایتیم. گرچه ما امیدوار بودیم تا روز چهلم نتیجه بررسی ها اعلام شود تا اگر گزارش قابل قبولی از سوی سازمان نظام پزشکی ارائه شد از طرح شکایت بگذریم اما با توجه به روند قانونی دادرسی و سئوالات متعددی که در رابطه با این پرونده مطرح شده، صدور حکم، بدون انتشار گزارش دقیق کمیسیون محترم قابل قبول نیست و امیدواریم انتشار این گزارش، پاسخگوی سوالات و شبهات باشد.

بهمن کیارستمی گفت: بعد از جلسه امروز به یاد مقاله ای افتادم که از دکتر بابک زمانی، نورولوژیست و رییس انجمن سکته مغزی ایران در فروردین امسال در هفته نامه سلامت خواندم. بخش هایی از این مقاله را برایتان میفرستم تا اگر شد به آن اشاره ای کنید. شاهد نکات دقیق آن مقاله این که حتی دستور وزیر بهداشت برای اعلام نتیجه پرونده کیارستمی هم نتوانست سازمان نظام پزشکی را ملزم به پاسخگویی کند.

"شاید مردم ندانند که دکترها در میان خود رئیس و مرئوس یا هرگونه سلسله مراتب دیگری ندارند. رئیس بیمارستان و رئیس بخش و نظایر آن تنها نوعی ریاست اداری هستند نه ریاست علمی کسی که قادر بوده و موظف باشد از نزدیک بر کیفیت کار پزشکی نظارت کند وجود ندارد."

"...شاید بسیاری از مردم باور نکنند اما هیچ گونه نظارتی بر کیفیت کار پزشکی در کشور ما وجود ندارد. پرونده های پزشکی فقط در صورت شکایت بیماران مورد بررسی قرار میگیرند و نتیجه هم در صورت اثبات تنها تنبیه است، آن هم فقط اقتصادی..."

"نبوغ کیارستمی نه در آفرینش دنیایی اعجاب آور و خیالی، بلکه در نشان دادن اعجاب و زشتی و زیبایی همین واقعیتهای ساده پیش رو بود. باشد که این بار هم آنچه را که پیش چشم ما بود و نمیدیدیم و او نه با فکرش که با جان و تنش و نه در دنیای مجازی که در دنیای واقعی به ما نمایاند ببینیم و دریابیم و جدی بگیریم."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوانها طفلکی ها براحتی سکته می کنند من نمی دانم چرا همه فکر می کنند هنرمندان باید هزار سال عمر کنند .!!!

    • بدون نام

      حاتمی کیارو خدا چکار کنه از پارسال فشار عصیی داد نذاشت سال آخری با آرامش زندگی کنه

    • بدون نام

      بهمن دوباره خواسته در سطر خبر ها قرار بگيره خيليها پدرتونم نميشناختن و آثارشونو چه برسه به تو با احترام به هنرمندان واقعي ولي قرار نيست اونا بيشتر از مردم عادي عمر كنن

    • بدون نام

      ظاهرا متوجه نشدند که این آقا سرطان داشته ضمنا میخواست نره سفر هوایی .باعث شد سکته هم بکنه خوب حالا میخواین تبدیل به پول کنینش اون بحث دیگه ایه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج