جاباما
۳۷۰۴۹۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟

همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشبرد اهداف تجاری فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان بکند. در ادامه سعی می‌کنیم اجزای اصلی یک بازاریابی موفق را معرفی کرده و عناصر کلیدی این روند را برشماریم...

هفته نامه شنبه: برای رسیدن به یک طرح بازاریابی موفق، باید به خوبی اجزای این طرح را شناخت و با یک ژرف‌نگری دقیق به آن‌ها رسید.
همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشبرد اهداف تجاری فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان بکند. در ادامه سعی می‌کنیم اجزای اصلی یک بازاریابی موفق را معرفی کرده و عناصر کلیدی این روند را برشماریم.
طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟
تمرکز روی بازار

برای شروع یک کسب‌وکار موفق، اولین قدم، شناختن بازار مصرف آن کسب‌وکار است، هرچه شما بیشتر بتوانید نسبت به شناخت بازار خود اطلاعات کسب کنید، فرآیند تبلیغاتی موفق‌تری را به اجرا درخواهید آورد. به عنوان مثال، اگر یک رستوران دایر کرده‌اید، باید بدانید که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند؛ بیشتر، خانواده‌ها به رستوران شما می‌آیند و یا شاغلان و کارمندان؟ یا اینکه حضور کودکان در رستوران شما تا چه اندازه‌ای است؟
بعد از مشخص کردن موارد فوق، می‌توانید دید بهتری نسبت به جامعه مصرف‌کنندگان خود داشته باشید و با تمرکز بیشتری به فعالیت‌های بازاریابی خود بپردازید؛ پس در وهله اول بازار مصرف خود را بشناسید و تمرکز اصلی را روی شناختن نیازهای این جامعه مصرفی قرار دهید.

تمرکز روی محصول

بعد از شناختن بازار، باید تمرکز اصلی را روی ارائه محصولات خود بگذارید، چراکه مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌تواند بازار مصرف را به سوی شما جلب کند، ارائه یک محصول خاص و باکیفیت است. وقتی نیازهای مخاطبان خود را شناختید باید سعی کنید محصولی که ارائه می‌دهید مطابق با علایق آن‌ها و از همه مهم‌تر، دارای کیفیت عالی نیز باشد.
به عنوان مثال در برنامه غذایی رستوران خود باید با توجه به مصرف‌کنندگان، تغییرات عمده‌ای ارائه دهید. اگر مخاطبان شما افراد شاغل هستند که در بیرون از منزل غذا می‌خورند، باید به دنبال ارائه یک غذای کافی و البته کم‌هزینه برای آن‌ها باشید؛ چراکه این افراد باید هر روز این هزینه را داشته باشند و بنابراین قرار دادن غذاهای گرانقمیت در منو رستوران شما، چندان مطابق با بازار مصرف‌تان نخواهد بود و یا به عنوان مثالی دیگر، اگر خانواده‌ها کودکان خود را به رستوران شما می‌آورند، باید سعی در ارائه غذاهایی داشته باشید که درصد بالایی از نظر ایمنی و سلامتی را داشته باشد.

در نظر گرفتن جزئیات قابل اندازه‌گیری

یک طرح بازاریابی موفق، طرحی است که قابل اندازه‌گیری و بررسی باشد، به این معنا که شما بتوانید از میزان موفقیت خود باخبر شوید. به این معنا که باید بدانید تا چه اندازه در شناخت بازار و تمرکز روی محصولات خود موفق بوده‌اید.
در همان مثال رستوران، زمانی روند بازاریابی شما دقیق و درست خواهد بود که از میزان تأثیرگذاری روی مخاطبان و سطح رضایتمندی آن‌ها باخبر شوید. مثلا با اندازه‌گیری تعداد حضور افراد می‌توانید از سطح رضایت آن‌ها باخبر شوید. ضمن اینکه تهیه پرسشنامه‌ها، داشتن ایمیل مشتریان و... نیز می‌تواند کمک قابل توجهی به روند بررسی بازاریابی شما داشته باشد.

مسئولیت و پاسخگویی

بعد از اندازه‌گیری سطح رضایتمندی مشتریان، روند بازاریابی شما متوقف نمی‌شود، احساس مسئولیت یکی از مهمترین قسمت‌های یک طرح بازاریابی موفق است. احساس مسئولیت‌پذیری یکی از ارکان مهم بازاریابی برای هر کسب‌وکاری است، به این معنا که تمام افرادی که در یک فرآیند بازاریابی دخیل هستند، باید نسبت به فعالیتی که انجام می‌دهند احساس مسئولیت داشته باشند.
چنین احساسی باعث ارائه یک طرح موفق‌تر و بهینه‌تر خواهد شد؛ ضمن اینکه احساس مسئولیت‌پذیری، وظیفه مهم‌تری را نیز به دنبال خود دارد و آن هم پاسخگویی است، روند بازاریابی شما باید به گونه‌ای باشد که در مقابل تک‌تک اجزای آن، قادر به پاسخگویی باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج