۳۷۰۵۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چاووش اوغلو: اروپا، آنکارا را تحقیر می‌کند

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با متهم کردن اتحادیه اروپا به این که کشورش را تحقیر کرده است بار دیگر معاف شدن اتباع ترکیه از روادید ورود به اروپا را شرط اجرای توافقنامه ترکیه - اتحادیه اروپا درباره آوارگان دانست.

واحد مرکزی خبر: مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با متهم کردن اتحادیه اروپا به این که کشورش را تحقیر کرده است بار دیگر معاف شدن اتباع ترکیه از روادید ورود به اروپا را شرط اجرای توافقنامه ترکیه - اتحادیه اروپا درباره آوارگان دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چاوش اوغلو در مصاحبه با شماره روز دوشنبه روزنامه بیلد آلمان با اعلام اینکه « مردم ترکیه بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه آسیب دیدند و اروپاییها به جای کمک به ترکیه ما را تحقیر کردند از تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و گفتگوها درباره معاف شدن اتباع ترکیه از روادید ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه معتقد است آنکارا مانند تعداد کمی از کشورهای دیگر تلاش کرده است به شرایط برای عضویت در اتحادیه اروپا عمل کند اما در ازای آن «آنچه که به دست آورده تهدیدها، توهین ها و بن بست کامل از سوی ۲۸ کشور عضو این اتحادیه است .»
چاوش اوغلو که روز چهارشنبه اتحادیه اروپا را متهم کرد با حمایت از عوامل کودتا و حتی ترغیب آنها به احساسات ضد اروپایی در ترکیه دامن زد گفت: « من از خودم می پرسم ما چه جرمی مرتکب شده ایم؟ علت این خصومت چیست؟ »

وی بار دیگر بر معاف شدن اتباع ترکیه از روادید ورود به اروپا تاکید کرد که از جمله مفاد اصلی توافقنامه ای است که اتحادیه اروپا - ترکیه ماه مارس با امید به پایان دادن به مهاجرت غیر قانونی از سواحل ترکیه به سوی جزایر یونان امضا کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال اینکه آنکارا بار دیگر از ماه اکتبر به صدها هزار مهاجر اجازه دهد از راه دریا به اروپا برسند، گفت: « پاسخ این سئوال واضح است. یا ما همه توافقنامه ها را اجر می کنیم یا همه آنها را کنار می گذاریم .»
روابط اروپا و ترکیه در ماه های اخیر با تنش رو به رو بود و این تنش بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه تشدید شد.

پاکسازی گسترده بعد از کودتا نگرانی اروپایی ها را به دنبال داشت و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد در صورت معاف نشدن اتباع ترکیه از روادید این توافقنامه را اجرا نمی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج