۳۷۰۵۹۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

مرگ روزانه ۸ معتاد در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از فوت روزانه هشت نفر به دلیل اعتیاد به مواد مخدر خبر داد و گفت: ۲۶.۵ درصد طلاق‌ها مرتبط با مصرف مواد مخدر یا الکل است.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی وزارت بهداشت از فوت روزانه هشت نفر به دلیل اعتیاد به مواد مخدر خبر داد و گفت: ۲۶.۵ درصد طلاق‌ها مرتبط با مصرف مواد مخدر یا الکل است.

ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سلامت آینده بشر را در چند دهه آینده مورد مخاطره جدی قرار می‌دهد؛ مسئله مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضد ویروسی است که پیش‌بینی می‌شود این موضوع مهم، امنیتی و سیاسی در حوزه سلامت باشد که آینده جهان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این مسئله جدی شود و مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها با داروهای ضد ویروسی شایع شود وضعیت به ۱۵۰ سال گذشته برمی‌گردد و بیماری‌های ساده کشنده خواهند شد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سه الی پنج درصد از درآمد ناخالص ملی دنیا در سال ۲۰۵۰ پیش‌بینی می‌شود که صرف عوارض و هزینه‌های مقاومت میکروبی شود و علت این مسئله مصرف بی‌رویه داروهای ضد باکتری، ضدویروس و ضد قارچ است که بدون تجویز پزشک و حتی با تجویز پرشک نسبت به نرم معمول بیشتر است.

وی با اشاره به تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای تقلبی، مصرف بی‌رویه ضد قارچ و ضد باکتری در دام و طیور و حتی آبزیان و عدم رعایت برنامه‌های پیشگیری و کنترل عفونت در موضوع مقاوم شدن به آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: در حال حاضر ایدز و سوزاک در برخی نقاط جهان مقاوم به درمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این موضوع کمیته کشوری تشکیل شده است، گفت: سیستم ارزیابی برای کشف عواملی که میکروب‌ها را در داخل کشور مقاوم می‌کند؛ ایجاد کرده‌ایم و جلسات حمایت‌طلبی و همکاری‌های بین‌بخشی نیز تشکیل شده است و ۱۳ آزمایشگاه برای سل مقاوم به درمان و ایدز ایجاد شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اعتیاد به عنوان یکی از معضلات اصلی حوزه سلامت در کشور گفت: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر چهارمین رکن در کل کشور را دارد و در مردان ۱۸ تا ۳۰ سال بار دوم بیماری‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: روزانه هشت نفر در کشور براساس گزارش پزشکی قانونی به دلیل اعتیاد می‌میرند و ۶۵ درصد کسانی که HIV داشته‌اند از افراد مصرف‌کننده تزریق مواد هستند و ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان مواد تزریقی هپاتیت‌ C دارند.

حریرچی با با بیان اینکه ۱۴ درصد معتادان تزریقی HIV دارند، گفت: مطالعات اخیر نشان داده که تدخین تریاک عامل اصلی سرطان مری، ریه، معده، مثانه و حنجره است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۵۰ درصد زندانیان ما جرائم مرتبط با مواد مخدر انجام می‌دهند و ۵۰ درصد ورودی زندان‌ها مصرف‌کننده مواد مخدر هستند. همچنین ۲۶.۵ درصد طلاق‌ها مرتبط با مصرف مواد یا الکل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      به جهنم

    • بدون نام

      يعني روزي هشت جوان!!!!؟

    • بدون نام

      برسه به روزی ۸۰۰ معتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج