۳۷۰۶۲۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
پ

مورد جدید دلواپسی: «فروشنده» علیه غیرت است و چندش آور!

سایت «سوره سینما» وابسته به حوزه هنری با انتشار مطلبی بسیار تند درباره فیلم «فروشنده» به شدت به اصغر فرهادی حمله کرده است.

وب‌سایت آی سینما: سایت «سوره سینما» وابسته به حوزه هنری با انتشار مطلبی بسیار تند درباره فیلم «فروشنده» به شدت به اصغر فرهادی حمله کرده است. این مطلب با تیتر «علیه غیرت؛ قیصرکشی در فروشنده» برداشت و محتوایی شبیه به مطالبی دارد که نشریه «یالثارات» و دیگر رسانه‌های مخالف دولت درباره فیلم جدید اصغر فرهادی نوشته‌اند. انتشار این مطلب در سایت وابسته به حوزه هنری وابسته با عنوان «نگاه سوره سینما به تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی»، شایعه‌ها درباره اعمال تحریم حوزه هنری علیه «فروشنده» را تقویت می‌کند.

مورد جدید دلواپسی: «فروشنده» علیه غیرت است و چندش آور!

نویسنده این مطلب که «کارشناس ارشد مدیریت رسانه» معرفی شده است، بعد از تعریف خط داستانی فیلم جدید اصغر فرهادی، آن را با نمایشنامه «مرگ فروشنده» آرتور میلر و داستان «گاو» غلامحسن ساعدی مقایسه کرده و با نقل قولی از فرهادی نتیجه می‌گیرد که پیام فیلم چنین است: «یعنی خیلی صریح و بدون پیچیدگی کارهای پیشین خودش، پیامش را مستقیما به مخاطب می گوید: خشمگین نشو! حتی اگر خشمت دلیل موجهی دارد، به دنبال انتقام نباش حتی اگر به ناموست تجاوز کردند، ببخش و فراموش کن،خشم و انتقام جویی زندگی را به کام خود و دیگران تلخ می کند.»

در ادامه مطلب فرهادی متهم به سیاه‌نمایی هم شده است: «فروشنده برخلاف آثار پیشین فرهادی، خیلی شفاف و واضح پیام می دهد، می گوید در ایران هنر آزاد نیست، تئاتر سانسور می‌شود و هر شب ناظر نمایش می آید و ایراد میگیرد، مدرسه و نظام آموزشی کتاب غیر درسی را برای دانش آموزان خطرناک می‌داند و از فکر کردن بچه ها می ترسد و محدودیت ها برای اجرای داستان -مثل محدودیت در برهنه نمایش دادن فاحشه در تئاتر- را به سخره می گیرد و آن را مسخره می داند.»

نویسنده در ادامه با مقایسه فیلم فرهادی با آثار مسعود کیمیایی و ناصر تقوایی به این نتیجه می‌رسد که «فروشنده» علیه «غیرت» است: «اگر سی-چهل سال قبل قهرمان سینمای ایران «قیصر» و «صادق کرده» بودند که برای ناموسشان سه برادر آق منگل را می‌کشتند یا ۹ راننده کامیون را برای لکه دار کردن عصمت همسرشان به مسلخ می‌بردند، امروز فرهادی نسخه دیگری پیچیده است و می گوید، از این فضای سنتی باید به فضای مدرن عبور کرد، دیگر زمان انتقام و خشم نیست، حالا دوره بخشش و فراموشی است، فرهادی به وضوح قیصرکشی می کند و از تقوایی و کیمیایی عبور می کند و حرف تازه ای دارد، غیرت برای دوران سنت بود، در دوران مدرن این چیزها مایه دردسر است.»

محمدرضا باقری که نویسنده این یادداشت است، در بند آخر مطلب خود، پایان‌بندی فیلم را «چندش‌آور» توصیف کرده است. او سردبیر سابق خبرگزاری دانشجو است.

تکمیلی:

سایت سوره سینما ساعتی بعد از انتشار، این مطلب را از خروجی خود حذف کرد.

مورد جدید دلواپسی: «فروشنده» علیه غیرت است و چندش آور!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصغر فیلم بسازه انتظار داره بهتر ازین بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوبی عمو

      • .....

        نه واقعا اصغر و فیلم سازی اصلا بلد نیست فیلم بسازه الکی دارن بهش اسکار و نخل طلا میدن

      • بدون نام

        ! مسعود و بهروز و ابراهیم چی

    • بدون نام

      برترین باحال زیاد میذاره یه متن داره آیا شما دوست داشتنی هستید من همش رو داشتم پیشنهاد به نویسنده یالثارات افخمی فراستی حاتمی کیا و دیگران بخونید چند گزینه رو دارید شما ها؟

    • بدون نام

      این فیلم که حامیان داعش سرمایه گذاری آن را کرده اند نباید در سینماهای ایران اکران شود برای وزارت ارشاد ومسئولین متاسفم اجازه می دهند که چنین فیلم هایی ساخته شود .وبازیگران مثلا به روز و سوپراستار این فیلم که انسانیت را فراموش کردند باید توبیخ و ممنوع کار شوند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !باشه تو راست میگویی

    • میثاق

      اگر میخواست طبق تمایل دوستان فیلم بسازه باید شوهره آدم متجاوز رو میکشت بعد پلیس زحمتکش دستگیرش میکرد و قصاص میشد

    • بدون نام

      باز شروع شد بیکارن میگردن سوژه پیدا کنند

    • بدون نام

      "در ایران هنر آزاد نیست، تئاتر سانسور می‌شود و هر شب ناظر نمایش می آید و ایراد میگیرد، مدرسه و نظام آموزشی کتاب غیر درسی را برای دانش آموزان خطرناک می‌داند و از فکر کردن بچه ها می ترسد"
      خب این بخشش که عین واقعیته!

    • بدون نام

      ما ک ندیدیم فیلمو ولی اگ غیرت مرد ایرانی و زیر سوال برده باشه پس فیلم خوبی نیس ولى در کل لطفا تا ندیدید ی فیلمو ن الکی طرفداری کنید ن ایراد الکی بگیرید

    • محمد

      شما هم یه چیزی یاد گرفتین دلواپسان رو مسخره کنید. کاش یکی تو این کشورر خبرنگارها رو مسخره میکرد. خبرنگارهای از خود راضی تیتیش مامانی. اقا من از این مدل تیتر ها خوشم نمیاد و این تیتر ها رو دلسرد کننده و ایاد کننده فرصت برای سو استفاده چیان میدونم.

    • بدون نام

      مورد کم نداشتیم که برای دفاع از غیرت و ناموس واقعی اعدام شدند!

    • بدون نام

      اصلا من خوشم نمياد، شمام خوشت نمياد، ايا اين مجوز به ما ميده كه اجازه نديم بقيه فيلم رو ببينند؟؟ يعني هر كي عقايدش مثل ما نيست بايد خفه شه؟

    • بدون نام

      من کاری به فیلمها ندارم فقط میخوام بدونم این دلواپسان .... که فازشون همش اینه که تو مخ ملت برن

    • بدون نام

      هنوزهیچکس این فیلم روندیده وقصاص قبل ازجنایت نکنیداگرهم داستان فیلم اینجوری باشه متاسفانه این واقعیت های تلخ درجامعه ماوجودداره دیدم که میگم پس لطفادوستان سازندگان این فیلم رامتهم به خائن ویاهرچیزدیگرنکنیداین حقیقت جامعه ماست چه خوشمان بیادچه بدمان بیاد.

    • عباس

      سلام این دسته ازاین فیلم سازها بجز سیا نمای ازکشورمان چیز دیگری نساخته اند چیزی که مورد توجه غربها میباشد دلیل دادن اسکار هم همین ااست فیلمهای قبلی ایشان را که دیدایم فیلم جدایی سیمین ازنادر همه ایرانیهارو دورغگو پست خطاب میکند ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج