جاباما
۳۷۰۶۸۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آسانژ: کلینتون قسم دروغ خورده است

: «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد که پایگاه اینترنتی متبوعش ۱۷۰۰ ایمیل در اختیار دارد که ثابت می کند «هیلاری کلینتون» در زمان تصدی مسئولیت وزارت خارجه از انتقال سلاح های نظامی آمریکا به تروریست های القاعده و داعش آگاه بوده و درباره بی اطلاعی از آن قسم دروغ خورده است.

خبرگزاری ایرنا: «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد که پایگاه اینترنتی متبوعش ۱۷۰۰ ایمیل در اختیار دارد که ثابت می کند «هیلاری کلینتون» در زمان تصدی مسئولیت وزارت خارجه از انتقال سلاح های نظامی آمریکا به تروریست های القاعده و داعش آگاه بوده و درباره بی اطلاعی از آن قسم دروغ خورده است.

آسانژ گفت مدارکی دارد که نشان می دهد هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در جلسه استماعی که بدنبال حملات تروریستی سال ۲۰۱۳ به بنغازی برگزار شد، قسم دروغ خورده است.

بنیانگذار ویکی لیکس افزود ۱۷۰۰ ایمیلی که این پایگاه اینترنتی در اختیار دارد ثبات می کند که اظهارات کلینتون درباره این که دخالتی در هر گونه فروش سلاح به «شورشیان» (معارضان) سوری نداشته یا از آن مطلع نبوده است، دروغ می باشد.

وی گفت، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا کاملا از مداخله کشورش در تسلیح شورشیان در لیبی با هدف کمک آنها برای سرنگونی «معمر قذافی» رئیس جمهوری پیشین این کشور آگاه بوده است؛ سلاح هایی که در نهایت در اختیار داعش در سوریه قرار گرفت.

آسانژ در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «اینک دمکراسی/ Democracy Now» اظهار داشت که انتشار نخستین بسته از ایمیل های کلینتون تازه شروع ماجرا بوده است و سایت متبوعش ایمیل های بیشتری را در اختیار دارد و بسته بعدی حتی اهمیت بیشتری برای وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت.

به گفته وی، ایمیل ها حاوی اطلاعاتی است که ثابت می کند کلینتون در جلسه استماع درباره حملات بنغازی درباره آگاهی از انتقال سلاح به تروریست های داعش و القاعده دروغ گفته است.
کلینتون به دنبال حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی شهادت داد که اطلاعی از انتقال سلاح به سوریه، لیبی و ترکیه در ماه های منتهی به بروز این حملات نداشته است.

«راند پل» سناتور آمریکایی برای اولین بار موضوع اطلاع کلینتون از کشتی های حامل سلاح به مقصد لیبی را مطرح کرد و به ویژه از وی پرسید که آیا وی یا آمریکا از موضوع خرید سلاح و انتقال آنها به ترکیه و لیبی مطلع بوده است یا نه؟

کلینتون ابتدا در تلاش برای منحرف کردن اذهان عمومی گفت که تاکنون کسی این موضوع را از من نپرسیده است. اما پس از این سناتور آمریکایی فشار بیشتری وارد کرد و از وی درباره این که آیا شخصا از موضوع انتقال سلاح های آمریکایی به لیبی آگاه بوده یا نه، پرسید و کلینتون قویا آن را تکذیب کرد.

هیلاری کلینتون در زمان پاسخگویی به این پرسش سناتور آمریکایی در حال شهادت دادن بود و اگر خلاف آن ثابت شود، وی به قسم دروغ متهم خواهد شد.

هنوز محتوای ایمیل های ادعایی ویکی لیکس منتشر نشده است اما بسیاری می گویند انتظار نمی رود ایمیل ها تا «اکتبر سوپرایز» منتشر شد. در زبان حرفه ای سیاسی آمریکا اکتبر سوپرایز یک رویداد خبری با قابلیت تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری است و اشاره به اکتبر به دلیل آن است که سه شنبه بعد از اولین دوشنبه ماه نوامبر تاریخ انتخابات ملی و بسیاری از انتخابات محلی وایالتی است و رخدادهایی که در آخر ماه اکتبر رخ می دهند قابلیت بیشتری برای تاثیرگذاری بر رای دهندگان احتمالی دارند.

در صورتی که ادعای آسانژ اثبات شود افشاگری وی نقش بسیار تعیین کننده ای در سرنوشت انتخاباتی هیلاری کلینتون خواهد داشت بویژه اینکه بتازگی ایمیل هایی منتشر شده که نشان می دهد کمیته ملی دمکرات ها در انتخابات مقدماتی درون حزبی از وی حمایت کرده است. افشای این مساله و نقش کلینتون در حملات بنغازی این نامزد دمکرات را با بحران جلب اعتماد رای دهندگان مواجه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج