۳۷۰۷۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اسکاتلند هم به انرژی های تجدید‌پذیر روی آورد

کشورهای معدودی در جهان این قابلیت را دارند که تمام نیاز یک روز کاملشان به انرژی را از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر برآورده کنند. حال کشور اسکاتلند هم به لیست این کشورها اضافه شده است.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: کشورهای معدودی در جهان این قابلیت را دارند که تمام نیاز یک روز کاملشان به انرژی را از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر برآورده کنند. حال کشور اسکاتلند هم به لیست این کشورها اضافه شده است.
اسکاتلند هم به انرژی های تجدید‌پذیر روی آورد
اوایل این هفته اسکاتلند در یک روز معادل ۱۰۶ درصد از نیاز خود به انرژی الکتریکی را از طریق توربین‌های بادی تامین کرد. این مقدار انرژی اصلا کم نیست و نشان می‌دهد در صورت توسعه این شیوه‌ها می‌توان بخش قابل توجهی از تقاضای انرژی در جهان را از طریق این نوع انرژی‌ها برآورده ساخت. در اروپا کشورهای مختلفی به این توانایی دست پیدا کرده‌اند. برای مثال پرتغال موفق شده نیازش به انرژی را در طول چهار روز از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر برآورده کند. هلند ۱۴۰ درصد و آلمان ۹۵ درصد از نیازشان را برای یک بازه کوتاه زمانی با انرژی تجدیدپذیر تامین کردند.

در این بین کاستاریکا هم رکورد جالبی دارد. این کشور توانسته برای ۷۵ روز کامل همه نیازش را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر برآورده کند. در حال حاضر کشورهای مختلفی در جهان تلاش می‌کنند جز کشورهای این لیست شوند و نیازشان به انرژی را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کنند.

اسکاتلند هدف خود را تامین ۵۰ درصد از انرژی الکتریکی از طریق منابع تجدیدپذیر قرار داده و به نظر می‌رسد به این هدف یک سال زودتر از برنامه تعیین شده دست یابد. احتمالا این کشور تا سال ۲۰۲۰ بتواند ۱۰۰ درصد انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج