۳۷۰۷۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

نفوذ آب به شالوده برج آزادی قطعی است

چندی پیش خبرگزاری مهر به نقل یکی از مجموعه‌داران هنری که نمایشگاهی دائمی در محل برج آزادی با مدیریت وی برپاست، خبری مبنی بر نفوذ آب به پی و شالوده برج آزادی و بی‌توجهی به این مساله و امکان تخریب این برج مهم را منتشر کرد.

خبرگزاری مهر: روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با ارسال نمابری به خبرگزاری مهر ضمن تایید خبر نفوذ آب به شالوده این برج، اعلام کرد که این مشکل به نهادهایی چون شهرداری، شورای شهر، مجلس و میراث فرهنگی گزارش شده است.

چندی پیش خبرگزاری مهر به نقل یکی از مجموعه‌داران هنری که نمایشگاهی دائمی در محل برج آزادی با مدیریت وی برپاست، خبری مبنی بر نفوذ آب به پی و شالوده برج آزادی و بی‌توجهی به این مساله و امکان تخریب این برج مهم را منتشر کرد.

در همان روز انتشار خبر خبرنگار مهر پیگیری‌های خود را برای صحبت با مدیریت برج آزادی آغاز کرد که این تلاش‌ها در نهایت بی‌نتیجه ماند تا اینکه چند روز بعد از انتشار آن خبر و پیگیری‌ها، روابط عمومی مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی توضیحاتی را در اختیار ما گذاشته است.

روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در پاسخ به خبر خبرگزاری مهر مبنی بر نفوذ آب به شالوده این برج و عدم پاسخگویی مدیر این مجموعه که در تاریخ ۶ آذر ماه منتشر شده بوده، آورده است: نشت و نفوذ آب به سطح زیرین برج آزادی، مورد توجه این مجموعه بوده است و با بررسی به عمل آمده توسط کارشناسان مرتبط به نظر می‌رسد نفوذ آب بیشتر از محل تداخل عایق با ریشه‌های درخت، درختچه‌ها، کناره‌های فضای سبز متصل به سنگ فرش و راه‌پله ها و عدم انجام عایق کاری فنی و اصولی در سطح کلی فضای محوطه برج آزادی هنگام بازسازی در سال ۱۳۸۶ بوده است.

لازم به ذکر است از زمان نفوذ آب به سطح زیرین، مراتب به صورت مکتوب و مصور به سازمان های زیربط از جمله شرکت پیمانکار سازمان زیباسازی، شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی استان تهران، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی تهران منعکس شده است و طبق آخرین مذاکراتی که با میراث فرهنگی استان تهران داشته‌ایم و بازدید کارشناس ارشد آن سازمان، مرمت اضطراری نقاط آسیب‌دیده در دستور کار قرار گرفته است که البته نجات این بنای ارزشمند از آسیب بیشتر، عزم، همدلی و همکاری جدی سازمان‌های فوق را می‌طلبد.

در توضیحات این روابط عمومی برخی مشکلات پیش آمده برای برج آزادی تایید شده و همینطور اشاره شده که این نهاد در حیطه اختیارات خود موضوع را پیگیری و گزارش کرده است و حال باید دید نهادهای مسئول در این‌باره چه خواهند کرد و آیا اقدام آنها در فرصتی خواهد بود که آسیب جدی به برج آزادی وارد نشود و آسیب‌های فعلی نیز مرمت شود؟

مسئولان مربوطه لازم است هر چه سریعتر اقدام کرده و نتایج اقدامات خود را به رسانه‌ها و افکار عمومی گزارش کنند. قطعا پیگیری این موضوع از نهاد اصلی مربوطه یعنی شهرداری تهران ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطیما

      این مسئولان کی از خواب بیدارمیشن؟وقتی برج نابود بشه؟چرا تو کارشون پیشگیری رو برای خودشون تعریف نمیکنن!

    • بدون نام

      یعنی واقعاً متاسفم واسه مدیرای این کشور که اجازه میدن یه بنای تاریخی دیگه خراب بشه

    • الي

      واقعا خسته نباشن اينقد پيگيري ميكنن !!! حتما بايد خراب بشه تو دنيا آبرومون بره بعد شايد شايد اقدامي كنن...

    • مینا

      خدا بخواد اینم دیگه داریم از دست میدیم. فقط میمونه میدان حر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج