جاباما
۳۷۰۸۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

معاون وزیر بهداشت:

۲۵ هزار بیمار منتظر اهدای عضو هستند

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۵ هزار بیمار منتظر اهدای عضو داریم، گفت: روزانه ۱۰ نفر از این بیماران به دلیل نرسیدن به عضو مورد نظر، فوت می کنند.

خبرگزاری مهر: دکتر سیدمحمدهادی ایازی در نشست خبری جشنواره فیلم سلامت در پاسخ به سئوالی مبنی بر ایجاد شکاف میان جامعه هنری و پزشکان به دنبال مرگ کیارستمی، گفت: زمانی که ایشان در بیمارستان بستری شدند وزیر بهداشت نزدیک به ۶ بار به عیادتشان رفتند و پیگیر اقدامات درمانی کیارستمی بودند.

رئیس جشنواره فیلم سلامت با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد بین دو جامعه پزشکی و هنرمندان شکاف ایجاد شود، افزود: خوشبختانه تعاملات خوبی میان این دو جامعه در خصوص مرگ کیارستمی صورت گرفته و به دستور وزیر بهداشت تیمی ۳۰ نفره در سازمان نظام پزشکی در حال بررسی این پرونده هستند و چنانچه قصوری انجام شده باشد، مطابق با قوانین و مقررات رسیدگی خواهد شد .

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در خصوص توجه به سفره ایمن گفت: هفته گذشته تفاهم نامه ای در خصوص امنیت غذا میان وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی منعقد شد که یکی از محورهای این تفاهم نامه تاکید بر اقدامات فرهنگی در حوزه امنیت و سلامت غذا است.

وی یکی از اقدامات در این زمینه را برپایی سفره های سالم به صورت نمادین در مناسبت های خاص بیان کرد و بر ترویج برپایی مراسم نمادین اینچنینی با محوریت بهداشت و سلامت تاکید کرد و گفت: در این زمینه جامعه هنری نیز می تواند ما را همراهی کند.

رئیس جشنواره فیلم سلامت در ادامه با اشاره به عدم وجود ساز و کار مناسب در حمایت از تولید محتوا برای فیلم های حوزه سلامت، گفت: در حال حاضر با اجرای این جشنواره می خواهیم به این ساز و کار برسیم.

ایازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۵ هزار بیمار منتظر اهدای عضو داریم، گفت: روزانه ۱۰ نفر از این بیماران به دلیل نرسیدن به عضو مورد نظر، فوت می کنند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با اقدامات اخیر صورت گرفته در زمینه پیوند اعضا مثل برگزاری جشن نفس و حضور فعال هنرمندان در این جشن، توانسته ایم فرهنگ اهدای عضو را در جامعه ترویج دهیم.

ایازی همچنین، با اشاره به وجود ۳۵۰هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور، اظهار داشت: سالانه حدود ۹۰هزار مبتلا به سرطان اضافه می شود که بسیاری از آنها قابل پیشگیری و کنترل هستند و ما می توانیم با فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وجود کمیته سلامت روان و رفتارهای پرخطر در وزارت بهداشت و وجود پنج کارگروه در این کمیته، گفت: در این کمیته مجموعه ای از روان شناسان، روان پزشکان و جامعه شناسان نیز حضور دارند.

ایازی با بیان این که در گذشته از هر ۳۰۰-۴۰۰ تولد یک بیمار مبتلا به اوتیسم داشتیم، افزود: در حال حاضر از هر ۶۵ تولد یک نفر به بیماری اوتیسم مبتلا است که لازم است این بیماری به جامعه معرفی شود و خوشبختانه سازوکار حمایتی برای این بیماری را در وزارت بهداشت پیش بینی کرده ایم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ضمن اشاره به حوزه سلامت کودکان، افزود: تا پایان یک سالگی حدود ۶۰درصد مغز کودک تکامل می یابد، تا پایان سه سالگی حدود ۸۰درصد و تاپایان ۸ سالگی بیشتر از ۹۰درصد مغز کودک تکامل می یابد بنابراین باید به خانواده ها آموزش داد تا بیشترین سرمایه گذاری برای کودکان را در این سنین انجام دهند.

وی در پایان گفت: یکی از برنامه های ما این است که برنامه های سلامت محور شاد برای کودکان داشته باشیم.

اولین جشنواره فیلم سلامت با شعار «جوان نمی توان ماند اما سالم چرا»، از یکم تا پنجم شهریور ۹۵ برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج