جاباما
۳۷۰۹۸۲
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

انتظار برای سرنوشت استیضاح فانی

موضوع استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش که پیش از این یک بار در مجلس نهم با رای منفی نمایندگان به استیضاح او در جایگاه وزارت ابقا شد، این بار در مجلس دهم به جریان افتاده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: موضوع استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش که پیش از این یک بار در مجلس نهم با رای منفی نمایندگان به استیضاح او در جایگاه وزارت ابقا شد، این بار در مجلس دهم به جریان افتاده است؛ طرح استیضاحی که نزدیک به یک ماه از رسانه‌ای شدن آن از سوی برخی رسانه‌های مخالف دولت می‌گذرد اما هنوز آمار ضد و نقیضی از تعداد نمایندگان امضا‌کننده این طرح ارائه می‌شود.

در شرایطی که خبرگزاری تسنیم روز گذشته در خبری به نقل از حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار از جمع‌آوری ۷۵ امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد، اما خبرگزاری فارس به نقل از علی‌قربانی به امضای ۶۵ نماینده پای طرح استیضاح فانی اشاره کرد.

قربانی با اشاره به جلسه عصر دیروز فانی با اعضای فراکسیون امید برای پاسخگویی به سوال این فراکسیون و بررسی موضوع استیضاح، از احتمال انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر آموزش و پرورش سخن گفت. با این همه این نماینده مجلس افزود: «یکی از دلایل استیضاح شاید ارتباط بسیار کم وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس باشد؛ چراکه وی در مدت دو ماه و نیمی که از عمر مجلس دهم می‌گذرد، حتی یک بار نیز در صحن علنی مجلس گزارشی از عملکرد این وزارتخانه ارائه نکرده است.»میرحمایت میرزاده، عضو فراکسیون امید نیز با اشاره به جلسه عصر دیروز این فراکسیون با علی‌اصغر فانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم گفت: در این جلسه امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند و وزیر آموزش و پرورش در این جلسه دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره وزارتخانه متبوعش را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخی از امضاکنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش از صحبت‌های فانی قانع شدند، گفت: برخی از نمایندگان نیز قانع نشدند و همچنان روی استیضاح وزیر تاکید دارند.حسین مقصودی، نماینده سبزوار نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از پیگیری این استیضاح از سوی نمایندگانی که از جریان‌های سیاسی مختلف مجلس هستند سخن گفته است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس برخی از اعضای هیات‌رئیسه مجلس را نیز از متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش معرفی کرد. خبرگزاری تسنیم همچنین خبر داد که پرونده استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از هیات ‌رئیسه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابلاغ شده و احتمالا وزیر امروز برای ارائه توضیحات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استخدامی سال 90که فانی نابودش کرد

      فانی حیا کن وزارت را رها کن.

    • عزیز

      نمایندگان عزیز دست از محافظه کاری بر دارید اگر استیضاح رامطرح میکنید پافشاری کنید

    • بدون نام

      وکیل الدوله ها حیا کنید به دادجامعه فرهنگی و به داد نسل آینده برسید.

    • ع م

      اقایون امید ما رای دادیم که عدالت اجرا بشه نه طرفدار محض دولت باشین لطفا استیضاح

    • صامتی

      اگر 1000تا وزیر هم عوض بشود اموزش وپرورش روی نشاط وارامش را نخواهددید.چون از نظر دولت این وزارتخانه پول ساز نیست ارزش رسیدگی هم ندارد فقط شرکت نفت و شهرداری و .........اینها مورد توجه هستند وگاها شعاری از مقام ومنزلت معلم حرف میزنند .اما بی فایده است فقط وفقط پول حرف اول را میزند منزلت بی پول بدرد طاقچه میخوره .واین کشور به هیچ جا نمیرسد وتمام این گزارشات دروغ محض است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج