۳۷۱۱۲۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تک نرخی شدن ارز شتاب گرفت

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: «نرخ ارز به سمت یکسان سازی شتاب گرفته است و افزایش قیمت ارز مبادله ای نیز این موضوع را نشان می دهد.»

خبرآنلاین: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: «نرخ ارز به سمت یکسان سازی شتاب گرفته است و افزایش قیمت ارز مبادله ای نیز این موضوع را نشان می دهد.»

هفدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت برگزار شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران در این نشست با اشاره رشد ۴ ماهه اقتصاد کشور، گفت: «رشد اقتصادی در فصل بهار سال جاری بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۴.۴ درصد بوده است. به همین ترتیب در بخش نفت صادرات کشور ۲.۱ میلیون بشکه بوده که درواقع ۱.۱ از ۴.۴ درصد رشد را بخش نفت تامین کرده است.»

مسعود خوانساری افزود: «در بخش کشاورزی نیز در فصل بهار ۴ درصد رشد و بخش صنعت نیز رشد مثبت داشته است. این در حالی است که رشد صنعت در فصل پاییز سال قبل منفی ۲.۲ بوده است. طبق همین آمار، بخش خدمات نیز رشد داشته ولی بخش های ساختمان و سرمایه گذاری رشد منفی داشته است. موجودی انبارها نسبت به گذشته کاهش یافته که این موضوع نشان دهنده رونق صادرات است.»

وی تصریح کرد: «صادرات غیرنفتی در فصل اول امسال رشد داشته و حتما اگر صنعت به همین روند رشد ادامه دهد، شاهد صادرات بیشتر خواهیم بود. طبق پیگیری هایی که بخش خصوصی و دولت داشته، نرخ ارز به سمت یکسان سازی حرکت کرده و افزایش قیمت ارز مبادله ایی نیز حکایت از این موضوه دارد.»

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تصویب بندهایی از اصلاحیه لایحه بودجه، گفت: «این لایحه دارای دو بند اساسی در تبصره ۱۹ و ۲۰ است که در لایحه قبلی حذف شده بود، اما در کمیسیون بودجه مجلس به تصویب رسید. بنابراین از مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان که قرار بود با بانک مرکزی تهاتر شود، ۳۵ هزار میلیارد تومان آن تصویب شد.»

خوانساری در حضور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: «دغدغه بخش خصوصی در حال حاضر این است که در بخش بهداشت و درمان کمترین سهم و نقش را دارد. بیشترین وظیفه را دولتی ها و شبه دولتی ها برعهده دارند و بیشترین مجوز و امضای طلایی در اختیار وزارت بهداشت است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه کسی ازشما خواسته که اینجور باپول بازی کنید همان مقدار که دلار راگران می کنید ارزش پول پایین میآید ومردم بدبخت هستند که باید توان این کارهای شما راپس بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج