۳۷۱۱۶۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ساخت سیستم ایرانی ذخیره کننده ضربان قلب

محققان ایرانی موفق به ساخت سیستمی شدند که می تواند ضربان قلب یا ریتم ضربان قلب را بگیرد و در مدت زمان مشخصی ذخیره کند. این نمونه با ساختار نرم افزار متفاوت از نمونه های دیگر تولید شده است.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: محققان ایرانی موفق به ساخت سیستمی شدند که می تواند ضربان قلب یا ریتم ضربان قلب را بگیرد و در مدت زمان مشخصی ذخیره کند. این نمونه با ساختار نرم افزار متفاوت از نمونه های دیگر تولید شده است.
ساخت سیستم ایرانی ذخیره کننده ضربان قلب

مسعود نادی، محقق «سیستم هولتر مانیتورینگ قلب» در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جمعیت ایران نزدیک به ۸۰ میلیون نفر است که از این تعداد طبق آمار، متاسفانه ۲۰ میلیون نفر بیماری قلبی دارند؛ از این رو درصدد آمدیم تا سیستمی برای این بیماران طراحی کنیم که بتوانند با گرفتن ریتم قلب خود از تشدید بیماری قلبی شان جلوگیری کنند.

وی در خصوص این سیستم توضیح داد: از سیستم هولتر مانیتورینگ می توان برای گرفتن ریتم قلب و ذخیره آن در مدت زمان مشخص استفاده کرد.

نادی با بیان اینکه این سیستم به دو صورت ساخته شده است، گفت: نوع خانگی هولترمانیتورینگ قلب، برای کاربرد شخصی فرد بیمار و نوع حرفه ای آن برای کاربرد در مراکز پزشکی و درمانی استفاده می شود.

این محقق خاطر نشان کرد: به طور تقریبی ۳۰۰ مرکز قلب شامل بیمارستان ها و مراکز تخصصی در کشور وجوددارد که می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

وی در خصوص نمونه های خارجی سیستم هولتر مانیتورینگ گفت: قیمت نمونه خارجی این سیستم ۴ تا ۸ میلیون تومان است که برای تهیه آن از کشورهای امریکا، ژاپن، کره و چین ارزبری زیادی صورت می گیرد.

نادی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمونه اولیه این سیستم ساخته شده است، ادامه داد: طبق برآوردی که داشته ایم اگر این سیستم به تولید انبوه برسد قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سیستم ۳، ۵ و ۷ لید طراحی شده است، گفت: لید یا برچسب هایی که سیستم هولتر مانیتورینگ دارد ریتم قلب را می گیرند؛ ۵ و ۷ لید این سیستم می تواند ضربان قلب را با زوایای بیشتری ذخیره کند.

نادی افزود: تولید معادل ۱۲۰۰ دستگاه هولتر مانیتورینگ در کشور نیاز است که ما می توانیم با جذب یک سرمایه گذار این نیاز را برآورد کنیم. با توجه به بازار نگری و نیاز افراد پیش بینی می شود که می توان سالیانه حدود ۱۲۰۰ دستگاه از این هولتر را به فروش رساند.

وی با اشاره به تفاوت نمونه خارجی با این سیستم ایرانی گفت: مهمترین تفاوت در ارائه محصول ما ساختار نرم افزاری دستگاه است که از بقیه رقبا پیشی می گیرد که در سه سری یا مدل این نرم افزار را عرضه خواهیم کرد؛ همچنین این دستگاه از دقت بالا و همچنین قابلیت ثبت اطلاعات به مدت طولانی تری نسبت به بقیه دستگاه ها برخوردار است .

به گفته این محقق، این دستگاه به گونه ای طراحی شده که قابلیت ارسال داده را نیز دارا خواهد بود و طرح پیشرفته ای که به تازگی ساخت آن تمام شده اطلاعات را به صورت بی سیم ارسال می کند و تحلیل توسط نرم افزار به صورت آنلاین انجام می گیرد.

این طرح توسط مسعود نادی، دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و امین یزدان، فارغ التحصیل ارشد فیزیک در ایده بازارپزشکی دانشگاه امیرکبیر ارائه شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج