۳۷۱۱۸۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چشم دیجیتالی سامسونگ رونمایی شد

اگرچه نام و آوازه سامسونگ بیشتر به دلیل گوشی های هوشمند سری گلکسی در ذهن علاقه‌مندان ثبت شده است، اما این غول دنیای فناوری، این روزها در حال کار بر روی تکنولوژی ها و ایده های جدیدیست که می تواند آینده این کمپانی را متحول کند.

وب سایت تک شات: اگرچه نام و آوازه سامسونگ بیشتر به دلیل گوشی های هوشمند سری گلکسی در ذهن علاقه‌مندان ثبت شده است، اما این غول دنیای فناوری، این روزها در حال کار بر روی تکنولوژی ها و ایده های جدیدیست که می تواند آینده این کمپانی را متحول کند.
چشم دیجیتالی سامسونگ رونمایی شد

این شرکت امروز از نمونه اولیه چشمی دیجیتالی رونمایی کرد که در آن از پردازنده TrueNorth شرکت IBM استفاده شده است، پردازنده ای پیشرفته که با الهام از ساختار نورون ها طراحی شده است.

نباید انتظار داشته باشید که عملکرد این تراشه همانند عملکرد تراشه های مرسومی که هم اکنون در دستگاه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند، باشد چرا که پردازنده TrueNorth از ۴۰۹۶ هسته محاسباتی ساخته شده که از طریق ۲۵۶ میلیون اتصال، با هم در ارتباطند.

این طراحی چیزی شبیه به عملکرد مغز انسان است که هر هسته، پیام های کوتاهی را برای پردازش اطلاعات به هسته های مجاور ارسال می کنند.

طراحی های چیپ های عصب‌مانند همانند تراشه TrueNorth برای پردازش حجم زیادی از اطلاعات در عین مصرف حداقلی انرژی در مقایسه با تراشه های مرسوم، بهینه شده اند. سامسونگ نیز از این تراشه در سنسور Dynamic Vision خود استفاده کرده است به طوری که از این پردازنده برای تجزیه و تحلیل هرکدام از پیکسل های دوربین در سرعت بسیار بالای ۲۰۰۰ فریم بر ثانیه کمک می گیرد. این نرخ فریم بالا، چشم دیجیتال را قادر می سازد تا به طور دقیق، حرکات را در فضای سه بعدی ردیابی و ثبت کند.

سامسونگ این سیستم را در قالب یک سیستم تلویزیونی که می تواند حرکات دست و انگشتان را از فاصله 3 متری تشخیص دهد، تشبیه کرد.

نکته جالب در خصوص چشم دیجیتالی سامسونگ این است که تنها ۳۰۰ میلی وات انرژی مصرف می کند که چیزی حدود یک دهم مصرف پردازنده های موبایلیست. این بدین معنیست که شاید در آینده ای نزدیک شاهد استفاده از این تراشه و یا تراشه ای با طراحی مشابه، در کنار پردازنده ها باشیم.

گفتنی است از پردازنده های عصب‌مانند می توان در سایر زمینه ها همانند هوش مصنوعی ، اتومبیل های خودران، پهپادها و تشخیص حملات کامپیوتری نیز استفاده کرد.
چشم دیجیتالی سامسونگ رونمایی شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج