۳۷۱۲۷۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انهدام باند بین‌ المللی مواد مخدر

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از افزایش ۲۳۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در حوزه فرودگاه‌های کشور طی ۴ ماهه امسال خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از افزایش ۲۳۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در حوزه فرودگاه‌های کشور طی ۴ ماهه امسال خبر داد.

سردار حسن مهری در نشست خبری که صبح امروز در مقر پلیس فرودگاه‌های کشور برگزار شد درباره برخورد پلیس با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در سال جاری با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و توصیه‌های مقام معظم رهبری برخورد با قاچاق کالا در دستور کار قرار گرفته و در ۴ ماهه امسال شاهد افزایش ۲۳۴ درصدی کشفیات بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۴ ماه امسال دستگیری قاچاقچیان افزایش ۶۰ درصدی داشته است، گفت: طی این مدت پرونده‌های تشکیل شده درخصوص قاچاق کالا نیز ۷۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور درخصوص کشفیات موادمخدر نیز گفت: در حوزه موادمخدر نیز در ۴ ماهه امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشف موادمخدر هستیم.

مهری در ادامه به دستگیری باندهای فعال در حوزه قاچاق موادمخدر اشاره کرد و گفت: چندی پیش مأموران پلیس فرودگاه در فرودگاه امام خمینی (ره) موفق به دستگیری مسافر پروازی به مقصد استانبول شدند. این فرد به شکل ماهرانه‌ای ۵.۵ کیلوگرم مخدر شیشه و ۱.۵ کیلوگرم تریاک را درون کیف لپ‌تاپ و چمدان جاسازی کرده و قصد داشت پس از استانبول آن را به لندن قاچاق کند که دستگیر شد.

وی همچنین از انهدام یک باند بین‌المللی قاچاق موادمخدر به مقصد استرالیا خبر داد و گفت: این باند قصد قاچاق موادمخدر به کشور استرالیا را داشت که ۷ نفر از اعضای آن شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه مخفیگاه اعضای این باند در شهرستان شهریار نیز کشف شد، گفت: این باند با استفاده از دستگاه‌های گرمکن، موادمخدر را به شکل بسیار حرفه‌ای جاساز می‌کردند که با هوشیاری مأموران پلیس فرودگاه دستگیر شدند.

مهری با بیان اینکه امسال در کشفیات محموله‌های پستی افزایش ۱۱ برابری داشتیم، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که سخت‌گیری‌های پلیس در این زمینه باعث گرایش قاچاقچیان به سمت استفاده از پست برای قاچاق موادمخدر است.

به گفته وی، امروزه دیگر قاچاق مواد مخدر از طریق مسافران کاهش داشته و قاچاقچیان به سمت استفاده از پست و بار برای قاچاق مواد مخدر رفته‌اند.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه با اقدامات انجام شده از سوی پلیس دیگر هیچ راه‌حلی برای قاچاقچیان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسافران این است که بار و اقلام را از افرادی که شناختی از آنان ندارند دریافت نکنند.

مهری در پاسخ به سوالی درباره آمار کشفیات دیگر اقلام قاچاق اظهار کرد: در چهار ماه امسال در حوزه قاچاق طلا ۱۷ درصد و در حوزه قاچاق ارز ۶۸۵ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی درباره اینکه قاچاق طلا در چه پوششی انجام می‌شود، گفت: قاچاق طلا و ارز عمدتا در بسته‌های کتاب و... انجام می‌شود.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با اشاره به کنترل فرودگاه‌های کشور و مسافران با استفاده از دستگاه ایکس‌ری اظهار کرد: برخی از افراد گمان می‌کنند که با پیچیدن طلا در لای کاغذ، دستگاه ایکس‌ری امکان تشخیص آن وجود ندارد که این یک باور غلط است.

مهری درباره دیگر کشفیات انجام شده در فرودگاه‌های کشور گفت: طی این مدت شاهد افزایش ۲۴۲۶ درصدی یورو، ۱۰۰ درصدی کشف درهم، ۶۹ درصدی کشف دلار، ۱۶۶ درصدی کشف تلفن همراه، ۲۳۱۴ درصدی کشف تجهیزات دارویی و پزشکی، ۳۵۸ درصدی کشف لوازم آرایشی، ۲۶۵ درصدی کشف البسه و ۱۹ درصدی کشف سیگار قاچاق بوده‌ایم و همانطور که گفتم در مجموع در ۴ ماهه امسال کشفیات قاچاق کالا و ارز افزایشی ۲۳۴ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: در ۴ ماهه امسال قاچاق عتیقه نداشته‌ایم.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور درباره همکاری ایران و پلیس اینترپل نیز گفت: پلیس فرودگاه‌های کشور با پلیس بین‌الملل همکاری خوبی دارد و در این زمینه به توفیقاتی نیز دست پیدا کرده‌ایم.

مهری با اعلام شماره تلفن ۶۱۰۲۲۶۹۵ با پیش شماره ۰۲۱ از شهروندان خواست که اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا و ارز در فرودگاه‌های کشور را از طریق این شماره اطلاع دهند.

وی درباره آمار سرقت در فرودگاه‌های کشور نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ سارق در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند که بیشترین دستگیری در فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد و مشهد بوده است.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه سرقت در فرودگاه‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته و کشفیات نیز افزایشی ۴۰ درصدی داشته است، اظهار کرد: چندی پیش فردی که اقدام سرقت در نمازخانه فرودگاه کرده بود، با ۲۳ مورد سرقت دستگیر شد. این فرد اقلام سرقتی که بیش از ۴۰ میلیون تومان ارزش داشت، در صندوق امانات یکی از بانک‌ها گذاشته بود.

مهری همچنین به دستگیری مسافری که اقدام به قاچاق ۳۵ دستگاه ساعت مارک‌دار در فرودگاه امام خمینی (ره) کرده بود، اشاره کرد و گفت: در پرونده دیگر نیز مسافری که ۳ کیلو و ۹۰ گرم طلا را در لباسش جاسازی کرده بود شناسایی و دستگیر کرد.

وی با اشاره به پرونده دیگر اظهار کرد: متهم دیگر ی که ۷۰۰ هزار درهم را قاچاق کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور ادامه داد: در پرونده‌ای دیگر نیز شخصی که قصد خروج ۵۰۰ میلیون چک پول را داشت شناسایی و دستگیر شد.

مهری در پاسخ به سوالی درباره دستگیری اعضای گروهک‌های تروریستی در فرودگاه‌ها گفت: در این مورد پلیس فرودگاه موردی نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      اگر چیزیش مونده اتش بزنید قاچاقچیانن راهم بازداست کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج