جاباما
۳۷۱۳۱۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۱.۴ میلیارد کاربر اندروید در معرض خطر

طبق اخبار منتشر شده از سوی مؤسسه امنیتی Lookout بیش از ۸۰ درصد از کاربران سیستم عامل موبایلی گوگل در معرض خطر هستند، و هکرها می توانند اطلاعاتی همچون نام کاربری و رمز عبور را از ابزارهای آنها به سرقت ببرند.

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: ظاهراً هر ماه یک بار باید شاهد آسیب پذیری های تازه ای در اندروید باشیم. طبق اخبار منتشر شده از سوی مؤسسه امنیتی Lookout بیش از ۸۰ درصد از کاربران سیستم عامل موبایلی گوگل در معرض خطر هستند، و هکرها می توانند اطلاعاتی همچون نام کاربری و رمز عبور را از ابزارهای آنها به سرقت ببرند.
1.4 میلیارد کاربر اندروید در معرض خطر

در این آسیب پذیری جدید، هکرها قادرند ارتباطات برقرار شده توسط کاربر را خاتمه دهند، و اگر این ارتباطات به شیوه ای مناسب رمزنگاری نشده باشند، فرد مهاجم می تواند کدهای مخرب را در اتصال اینترنتی کاربر وارد نماید.

آن طور که «Ars Technica» می نویسد، این رخنه برای اولین بار در لینوکس 3.6 مشاهده شد، که معرفی آن به سال 2012 بر می گردد. از آنجا که این نسخه از لینوکس در اندروید 4.4 کیت کت به کار رفته و از آن به بعد در تمامی نسخه های این سیستم عامل حضور دارد، می توان گفت نزدیک به 80 درصد از کاربران یعنی حدود 1.4 میلیارد نفر در معرض خطر قرار دارند.

لازم به ذکر است هکرها برای استفاده از این نقص امنیتی می توانند کدهای خرابکارانه را وارد بسته های ترافیک شبکه نمایند، مثلاً به کاربر پیام دهند از حساب کاربری اش خارج شده و برای ادامه کار نیازمند ورود مجدد است. در نتیجه کاربر دوباره نام کاربری و رمز عبورش را وارد کرده و مهاجمین به آن دست پیدا می کنند.

در همین راستا «اندرو بلایک» از محققان امنیتی Lookout می گوید: «کاربران اندروید آگاه باشند که هکرها می توانند بدون نیاز به روش های سنتی «مرد میانی» اقدام به جاسوسی و سرقت اطلاعات نمایند، البته برای اجرای آن باید ترافیک شبکه را در اختیار بگیرند.»

گفتنی است که این نقص صرفاً به سیستم عامل موبایلی گوگل محدود نیست و در کرنل لینوکس قرار دارد، در نتیجه هر نرم افزار مبتنی بر لینوکس نیز به آن دچار خواهد بود.

طبق اظهارات گوگل، مهندسین آنها از این مشکل آگاه بوده و در حال تهیه پَچ امنیتی هستند، بنابراین انتظار می رود در آپدیت های بعدی شاهد رفع این رخنه باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج