۳۷۱۳۳۷
۱۱ نظر
۵۰۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۰
پ

تکذیب لغو امحای ۱۳ خودروی لوکس

یک مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز لغو امحای ۱۳ خودروی لوکس را تکذیب کرد و گفت: خودروهای قاچاق فردا حتما امحا می‌شوند.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز لغو امحای ۱۳ خودروی لوکس را تکذیب کرد و گفت: خودروهای قاچاق فردا حتما امحا می‌شوند.

محسن قائمی‌نسب، مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اخباری مبنی بر لغو امحاء ۱۳ خودروی لوکس پورشه بنز که قرار بود فردا چهارشنبه انجام شود، گفت: امحاء خودروها ملغی نشده و فردا حتما انجام خواهد شد.

همچنین قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص اظهار کرد: امحاء این خودروها قانونی است و ستاد از امحاء کالاهای مکشوفه قاچاق از جمله خودروهای لوکس حمایت می‌کند و این کار توسط سازمان اموال تملیکی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ منع قانونی برای امحاء این خودروها وجود ندارد، گفت: آیین‌نامه‌ای مبنی‌بر امحاء کالاهای قاچاق در اواخر خرداد ماه به تصویب دولت رسیده و از این به بعد به‌طور طبیعی امحاء کالاهای قاچاق تشدید خواهد شد.

خورشیدی یکی از حلقه های زنجیره های مبارزه با قاچاق کالا را امحاء ذکر کرد و افزود: از یک سو با قاچاق کالا مبارزه می کنیم و اگر قرار باشد در سوی دیگر ماجرا، کالای قاچاق از طریق سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وارد بازار شود، قابل توجیه نیست.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه فلسفه مبارزه با قاچاق کالا این است که تولید داخلی را تهدید می کند و تولید از صرفه اقتصادی خارج می شود، تصریح کرد: قاچاق کالا یعنی اینکه بدون پرداخت حقوق عمومی کالا با قیمت تمام شده کمتری وارد بازار می شود و در عین حال اشتغال و تجارت قانونی را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه واردات هزینه دارد، افزود: متوسط ضریب نفوذ تعرفه در کشور در سال جاری ۱۹.۲ درصد است به اضافه اینکه ۱۹ درصد ارزش افزوده برای واردکننده لحاظ می شود، در عین حال خواب سرمایه، مدت زمان ترخیص کالا و غیره هزینه بر است.

خورشیدی گفت: بر اساس قانون، کالایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود یا باید امحاء و یا صادر شود. واردات کالاهای سرمایه ای، الکترونیکی و ارتباطی مشروط بر این است که نمایندگی رسمی در ایران و شرایط ضمانت پس از فروش داشته باشد. در مورد خودروی تویوتا هم همین طور است و بدون نمایندگی، واردات آن امکانپذیر نیست.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره خودروهای لوکس گفت: اگر قرار باشد این خودروهای لوکس قاچاق شده به کشور به کشوری ثالث صادر شود باید گارانتی و ضمانت داشته باشد، اما کالایی که به صورت قاچاق وارد شده است را هیچ شرکت و کمپانی ضمانت نمی کند.

وی تصمیم سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای امحاء کالاهای قاچاق را تصمیمی قانونی، هوشمندانه و مبتنی بر مبارزه با قاچاق اعلام کرد و افزود: این عمل قابل دفاع است و موضوع امحاء قاچاق موضوع جدیدی نیست. سال گذشته بیش از دو هزار و ۶۰۰ تن سیگار و بیش از دو هزار و ۲۰۰ تن میوه امحاء شد.

خورشیدی افزود: پیش از این روزنه هایی وجود داشت که سازمان تملیکی بر اساس این روزنه ها کالاهای قاچاق را به مزایده می گذاشت و می فروخت، اما اگر کالایی تولید داخل هم نداشته باشد باز هم اجازه فروش ندارد که کالا را وارد بازار کند، مگر اینکه کمیته ای متشکل از وزیر دادگستری، صنعت، بهداشت، کشاورزی، رئیس سازمان استاندارد آن را تصویب و به تائید دولت برساند. به عبارت دیگر امکان اینکه کالای مکشوفه قاچاق وارد بازار شود تقریبا محال است.

وی ادامه داد: شرکت آپل لیست ۹ شرکت خدمات پس از فروش در ایران را اعلام کرده و این لیست فقط برای واردات رسمی محصولات این شرکت است که به سازمان توسعه تجارت معرفی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحمان

      بجای اینکه امحا کنید یکیش روبدید به من صواب هم داره.اصراف درهمه چیز حرومه بدید به من لااقل دلم خوش باشه توعمرم یه ماشین درست وحسابی سوارشدم.قول میدم هرروز وشب سرنماز دعاتون کنم.جون هرکی دوست داری امحا نکن .فرض که امحا شدچی نصیبتون میشه نفرین امااگه بدیدبه من همیشه دعاتون میکنم.لااقل 5سال دستم باشه بعدخودم تعهدمیدم امحا کنم.جون مادرتون امحانکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدین بهش بنده خدا گناه داره .اجرتون با امام

      • مملی

        بدید بهش
        گناه داره

    • ابراهیم

      اینهمه اتومبیل لوکس برای آقا زاده ها میادتوکشور صداش درنمیادحالا اگه این اتومبیلها بیان توبازارغیرقانونیه وبه اقتصادضربه میخوره؟!!!بابا تورو خدا امحانکنیدلااقل مفتی بدید به همون آقا زاده ها یا اینکه دست وزارت امورخارجه باشه تا اگه یه مقام رسمی خارجی اومدایران استفاده کنید آبرومون نره.آخه کدوم آدم عاقلی 14میلیاردتومن سرمایه مملکت رو امحا میکنه که شما دومی باشید.بخدا ظلمه به مملکت ومردمه.شماباید ازمردم اجازه بگیرید.وای وای وای خدا..

    • بدون نام

      امحا نکنید .
      چرا نمیفروشید به کشورای همسایه وپولشو به 4تا بدبخت بدید تا همون خودرو داخلی رو بخرن هرچند کیفیتش پایینه.اما مصرفش بدنیست.

    • مممم

      بجای امحاء ماشینهای لوکس وارد کننده های لوکس رو معرفی و امحاء کنید ..بجای اینکه گردن دزد رو بزنید دارید مال دزدی رو نابود میکنید واقعا محشره ...

    • بدون نام

      آن کس که نداند ونداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند.

    • ام دبلیو

      فقط یک کلمه..متاسفم .....ماشینها رو میخواد خورد وخمیرکنن...مهمترین ثروت عقل ادمی است دربعضی ادمها باهوش شعاع عقلشون خیلی زیاده افکار بزرگی دارن میتونن بفهمن خدا نظرش درمورد دنیا چیه

    • احمد

      قانون امحاء فقط براي مواد مخدر مي باشد نه براي كالاهاي اوكس و گران قيمت . مسئولين بيايند و براي يك باهم كه شده حماقت نكنند و اينهار به كشورهاي ديگر بفروشند و خرج روستاهاي دور افتاده بكنند مثلا مدرسه بسازند يا مسجد يا خانه بهداشت با تجهيزات مورد نياز پزشكي مانند دستگاه دياليز و....

    • مملی

      چقدر ساده اید؟؟؟
      امحا....
      اگه شماها بعدش یه عکس یا فیلم دیدین که نشون دهنده این بود که این خودروها امحا شدن...

    • علیرضا حسبنی

      چرا مثل .............رفتار کنبم
      چرا نباید مثل حرفهای ها رفتار کنیم
      لااله الا الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج