جاباما
۳۷۱۳۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رشد ۴ درصدی مصرف برق صنایع در سال ۹۵

قائم مقام وزیر نیرو با استناد به آمار رسمی می‌گوید، مصرف برق صنایع کشور از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار درصد رشد داشته است که می‌تواند نشانه خوبی برای رونق اقتصادی کشور باشد.

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام وزیر نیرو با استناد به آمار رسمی می‌گوید، مصرف برق صنایع کشور از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار درصد رشد داشته است که می‌تواند نشانه خوبی برای رونق اقتصادی کشور باشد.
«ستار محمودی» با اشاره به افزایش مصرف برق در صنایع کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: این مساله نویدبخش تحرک و رونق اقتصادی در بخش‌های عمده صنعت کشور است؛ هرچند فشار وارده به صنعت برق برای تامین انرژی صنایع بیشتر می‌شود.وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های رشد و توسعه کشور مصرف بیشتر برق است، گفت: وزارت نیرو برای امسال رشد دو تا سه درصدی مصرف برق را در صنایع بزرگ پیش‌بینی کرده بود، اما آمارها از رشد بیش از چهار درصدی از ابتدای امسال تاکنون خبر می‌دهد.

مرکز آمار ایران روزیکشنبه رشد فعالیت‌های بخش صنعت را در سه ماه نخست سال جاری ۸/ ۸ درصد اعلام کرد.قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد، صنایع جزو بخش‌های مولد کشورهستند که از ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی برخورداند و مصرف بالاتر برق در صنایع نسبت به سال‌های گذشته را می‌توان نشانه‌ای برای رونق اقتصادی کشور قلمداد کرد.

محمودی در ادامه با اشاره به موانع و مشکلات تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت نیرو گفت: در این وزارتخانه ماهیت فعالیت‌ها به گونه‌ای است که امکان و قابلیت اجرای کارها در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی وجود دارد.به گفته این مقام مسوول، مشکلات موجود در این راه مربوط به مواردی خارج از حیطه عمل وزارتخانه و به‌طور عمده، تنظیم شرایط عمومی برای افرادی است که راغب به مشارکت در امور هستند. براساس تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اجرای ۱۷ طرح بر عهده وزارت نیرو قرار داده شده که بیشترین طرح‌ها بین وزارتخانه‌های مختلف کشور است.
محمودی با بیان اینکه وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌هایی است که بالاترین عملکرد را در واگذاری امور به بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ داشته است، به‌طور نمونه به مراسم امضای ۲۲ قرارداد شرکت آب و فاضلاب کشور با بخش خصوصی در روزهای گذشته، اشاره کرد و گفت: در این قراردادها، بیش از ۱۰ تریلیون ریال پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود و حتی بخش‌هایی از مالکیت کارها بر عهده این بخش قرار داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج