۳۷۱۶۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

احمدی‌نژاد: انسان منهای آزادی بی‌ معناست

متن سخنان احمدی نژاد درباره ضرورت آزادی

رییس جمهور آزادی را ریشه همه ارزش‌ها و عواملی دانست که انسان را بالا می‌برد و انسان منهای آزادی را بی‌معنا خواند.

خبرگزاری ایسنا: محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در اولین کنگره ملی بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی با بیان این‌که گیلان ذخیره فرهنگی و تاریخی برای ایران عزیز است، گفت: این کنگره برای بزرگداشت مردی از تبار نیکان و پاکان برگزار شده است.

احمدی‌نژاد عنوان کرد: میرزا کوچک خان جنگلی اولین قامتی نبود که برای عزت و سرافرازی ملت ایران به خاک افتاد و آخرین هم نخواهد بود. تاریخ ما سرشار از این مردان بزرگ است که قیام کرده،‌ ایستادند و راه سرفرازی را برای ملت بازکردند.

وی با تاکید بر این‌که مبارزه برای استقلال، آزادی و عدالت در طول تاریخ فراوان بوده است، گفت: در ایران نیز مبارزه برای استقلال، آزادی و عدالت همواره بوده، به ویژه در ۱۵۰ سال اخیر که نهضت‌های فراوانی اتفاق افتاد.نهضت‌های تنباکو، مشروطه، جنگل، کلنل پسیان، ملی شدن نفت، و در اوج همه‌ی نهضت‌های اخیر انقلاب عظیم اسلامی است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به این‌که دو سه دلیل وجود دارد، برای این که عده‌ای تلاش کردند میرزا را به خود منتسب کنند، گفت: در مورد کمونیست‌ها علت این است که آنها هیچ‌گاه در ایران نتوانستند شخصیت مردمی را به خود منتسب کنند و مشخص است که آنها بخواهند، وی را به خود نسبت دهند، دسته‌ی دیگر که میرزا را به خود نسبت می‌دهند به شخصیت میرزا برمی‌گردد، معمولا شخصیت‌های بزرگ از مرزهای نژاد و جغرافیا عبور می‌کنند، بسیاری حتی ابن سینا را مال خود می‌دانند.

اشکالی هم ندارد، زیرا شخصیت‌های بزرگ فراجناحی هستند. مگر پیامبر (ص) و امام حسین (ع) متعلق به یک قوم هستند؟ عده‌ای نیز شخصیت‌ها را به خود منتسب می‌کنند تا آنها را تخریب کنند، زیرا می‌دانند که اگر این انتساب ترویج شود، آن شخصیت پایین می‌آید.

رئیس جمهور در ادامه گفت : هنگامی که می‌خواهیم شخصیت میرزا را تحلیل کنیم، باید به اصل انسان بازگردیم. انسان تنها مخلوقی است که می‌تواند تا خدا بالا رود. می‌تواند آنقدر بزرگ شود که جلوه‌ی خدا در عالم شود. انسان می‌تواند تجلی خدا در هستی شود.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که انسان برای رسیدن به نقطه اوج نیازمند عواملی است، تصریح کرد: از مهمترین این عوامل عدالت، کرامت، استقلال و آزادی است و به نظر من مهمترین از میان این عوامل ، آزادی است، زیرا آزادی ریشه همه ارزش‌ها و عواملی است که انسان را بالا می‌برد.

رئیس قوه مجریه انسان منهای آزادی را بی‌معنا عنوان کرد و گفت: زیباترین اقدام انسان اگر با انتخاب آزاد نباشد، بی‌ارزش است. در حالت اجبار و اکراه، کفر و ایمان یکسان است و ایمان زمانی ارزش دارد که با انتخاب آزاد همراه باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه معنا یافتن عدالت را در سایه‌ آزادی دانست و گفت: همه‌ی پیامبران آمده‌اند، تا انسان‌ها قیام به عدالت کنند، نه این که عدالت را به انسان‌ها تحمیل کنند. عدالت زمانی ارزش دارد که انسان او را آزادانه مستقر کند.

وی تحقق استقلال را نیز در سایه‌ی آزادی دانست و گفت:‌اگر آزادی نباشد استقلال خود به خود مخدوش می‌شود. اساس استقلال برپایه‌ی آزادی یک ملت است، زیرا کسی به دنبال استقلال است، که در خود احساس عزت و کرامت می‌کند. استقلال برای کسی که به تحقیر تن داده، معنا ندارد.

احمدی‌نژاد آزادی را چنین تعریف کرد که آزادی رها شدن از همه‌ی قیدهایی است که حقیقت انسان بودن انسان را به بند می‌کشد و یاد آور شد که فکر می‌کنم میرزا کوچک خان نیز به دنبال این تعریف بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد:‌اگر کسی از بندگی خود و تمایلات پست حیوانی و تعصبات قومی و حتی مذهبی به طور کامل آزاد شود و به بندگی مطلق خدا در نیاید آزاد نیست.

وی همچنین به بیان شرایط نهضت جنگل پرداخت و گفت: نهضت جنگل در یکی از سخت ترین دوره‌های تاریخ این سرزمین پا به عرصه گذاشت. سرزمین ما از شمال و جنوب مورد تاخت و تاز بود. یک مدت کوتاهی در دوره‌ی صفویه سرزمین وسیع ایران یک رایحه‌ای از آزادی را چشید و حرکت کرد و پس از آن در دست‌انداز استبدادهای متحجر و وامانده از قافله انسانی افتاد.

احمدی‌نژاد در ادامه اصل آزادی را ستون فقرات نهضت جنگل عنوان کرد و گفت: میرزاکوچک‌خان یکی از سرداران بزرگ آزادی در ایران زمین است که هستی خود را در این راه فدا کرد. او در عشق به پیامبر (ص) و پیروی از سیدالشهداء آزاد و برای آزادی ملت فدا شد، حق میرزا و یارانش بر ملت ایران حق بزرگی است و این کنگره آغاز راه است. باید کار را ادامه دهید. شناخت شرایط آن دوران، رفتارها و روحیات حائز اهمیت است. گاهی اوقات افراد متوجه آثار تاریخی کارهای خود نیستند که نمونه آن جنگ احد است. تاریخ سرشار از این بد عمل کردن‌هاست.

رییس‌جمهور گفت: دورانی که نهضت جنگل رخ داد، یک دوره بسیار خطیر و پیچیده از تاریخ ایران عزیز است. تاکید بر اهمیت این دوران به این دلیل نیست که در تاریخ زندگی کنیم، بلکه این است که تاریخ را برای آینده می‌خواهیم.

وی به دست‌اندرکاران این کنگره تاکید کرد که با برگزاری نشست‌های ملی و بین‌المللی، شخصیت ماندگار میرزا کوچک‌خان و یاران گمنام او را مورد بازشناسی قرار داده و به نسل‌های آینده معرفی کنند.

احمدی‌نژاد در پایان بخشی از سخنان میرازکوچک‌خان را که بر هویت اسلامی ایرانی تاکید داشت، قرائت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج