۳۷۱۷۸۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حراج تخته شطرنج و کتاب «پرنده‌باز آلکاتراز»

رابرت استراد معروف به مرد پرنده‌باز سال‌ها به دلیل قتل در زندان آلکاتراز به سر برد. داستان زندگی وی تاکنون بارها به نسخه سینمایی تبدیل شده است. اینگ پس از مرگ وی قرار است کتاب متعلق به وی به همراه تخته شطرنج او در لندن به حراج گذاشته شود.

خبرگزاری ایبنا: رابرت استراد معروف به مرد پرنده‌باز سال‌ها به دلیل قتل در زندان آلکاتراز به سر برد. داستان زندگی وی تاکنون بارها به نسخه سینمایی تبدیل شده است. اینگ پس از مرگ وی قرار است کتاب متعلق به وی به همراه تخته شطرنج او در لندن به حراج گذاشته شود.

حراج تخته شطرنج و کتاب «پرنده‌باز آلکاتراز»

به نقل از گاردین،رابرت استراد که به پرنده‌باز آلکاتراز معروف است ۵۴ سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است. ۴۲ سال از این زمان را در زندان انفرادی به سر برد و در سال ۱۹۶۳ از دنیا رفت. البته شهرت وی به دلیل قتل مسئول یک بار در سال ۱۹۰۹ یا چاقو زدن به یک مأمور امنیتی در سال ۱۹۱۶ به دست نیامده است. وی برای جرم دوم خود تا آستانه اعدام پیش رفت اما مادر وی با درخواست‌های مکرر خود از پرزیدنت ویلسون موفق شد حکم او را به حبس ابد تغییر دهد. استراد به دلیل توجه بیش از حد خود به پرندگانی که در زندان می‌گرفت، می‌خرید و مراقبت می‌کرد به شهرت رسید. ماه آینده مؤسسه «کریستی» قصد دارد نسخه «اطلس آناتومی پرندگان» متعلق به استراد را در یک حراج در لندن به فروش خواهد رسید و قیمت فروش آن حدود ۳ هزار تا ۵ هزار پوند تخمین زده شده است. سیلیا هاروی از مؤسسه «کریستی» در این باره می‌گوید: این حراج صرفاً برای فروش یک تخته شطرنج و کتاب نیست بلکه نوشته‌ای است که در دست یکی از منفورترین شخصیت‌های آلکاتراز مورد استفاده قرار گرفته است و همین موضوع به خاص بودن آن کمک می‌کند.

استراد در فیلم «مرد پرنده‌ای آلکاتراز» که توسط برت لنکستر نقش‌آفرینی شد به عنوان شخصیتی مهربان و دقیق در برابر پرندگان به دنیا ارائه شد. وی کلکسیون پرندگان خود را از سال ۱۹۲۰ و پس از کمک به درمان سه گنجشک زخمی که در حیاط زندان یافته بود به دور خود جمع کرد. در طی سال‌ها «استراد» حدود صدها پرنده را پرورش داد و در درمان پرندگان متخصص شد و حتی درمانی برای عفونت خونی که پرندگانش از آن رنج می‌بردند پیدا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج