۳۷۱۷۹
۲ نظر
۵۱۰۸
۲ نظر
۵۱۰۸
پ

یادداشت های مفید یک زن خانه دار!

خانم‌های خانه‌دار معمولا بیشتر وقت خود را داخل آشپزخانه سپری می‌كنند. از همین‌روست كه آشپزخانه، قلب خانه نامیده می‌شود. برای اینكه اوضاع و احوال در مهم‌ترین قسمت خانه شما از هر لحاظ مرتب باشد، این مطلب را از دست ندهید.



یادداشت های مفید یک زن خانه دار!

مجله آشپزی ایده آل: خانم‌های خانه‌دار معمولا بیشتر وقت خود را داخل آشپزخانه سپری می‌كنند. از همین‌روست كه آشپزخانه، قلب خانه نامیده می‌شود. برای اینكه اوضاع و احوال در مهم‌ترین قسمت خانه شما از هر لحاظ مرتب باشد، این مطلب را از دست ندهید. یادداشت‌های یك زن خانه‌دار به‌نوعی دایره‌المعارف خانه‌داری به خصــوص آشـپزخانه‌داری است؛ بخوانید و استفاده كنید.

یادداشت های مفید یک زن خانه دار!

حصیرها آب‌نمك قرقره می‌كنند!

ظروف حصیری ازجمله انواع سبدها و زیربشقابی‌ها و وسایل دیگری مانند اینها معمولا گل سرسبد آشپزخانه‌ها هستند؛ چه اینكه زیبایی و ظرافت خاصی دارند. با این حال وقتی این وسایل حصیری كثیف می‌شوند اغلب تمیز كردن آنها به یك دغدغه تبدیل می‌شود. اما نگران نباشید چون آشپزخانه شما می‌تواند همچنان با این وسایل حصیری تر و تمیز باشد و بدرخشد. فقط كافی است ظرف بزرگی از آب‌نمك تهیه كنید و این وسایل حصیری را داخل آنها بگذارید و سپس با برس نرمی خیلی آرام آنها را داخل آب‌نمك تمیز كنید.

یادداشت های مفید یک زن خانه دار!

كتری آهكی!

درون كتری‌ها بعد از مدتی استفاده، معمولا پر از املاح آهكی می‌شود. برای تمیز كردن داخل كتری و البته از بین بردن این املاح آهكی، راه‌حل بسیار ساده‌ای وجود دارد كه بد نیست هراز گاهی تكرار شود. راه‌حل اینجاست. كتری را با مقدار برابری از آب و سركه پر كنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. بعد از به جوش ‌آمدن كتری، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تركیب سركه و آب حداقل برای ۱۲ساعت در همان حالت داخل كتری باقی بماند. در این صورت املاح آهكی داخل كتری از بین خواهد رفت.

فرار از شر بوی نامطبوع!

ظروف دردار پلاستیكی بعد از مدتی استفاده معمولا بوی مواد غذایی را به خود می‌گیرند كه داخل آنها بوده؛ با این حال خیلی راحت می‌توان از شر این بوهای نامطبوع خلاص شد. برای اینكه بوهای بد را از این ظروف فراری دهید، روزنامه‌های سیاه و سفید را به صورت مچاله‌شده داخل آنها بگذارید و در ظرف‌ها را محكم ببندید و بگذارید ۲۴ ساعت در همان حالت باقی بماند. بعد از اینكه روزنامه‌ها را از داخل ظرف‌ها درآوردید، حتما ظروف را آبكشی كنید.

آبگوشت یعنی این!

آبگوشت یكی از غذاهای سنتی و البته محبوب ایرانی است كه قدیم‌ها بیشتر و این‌روزها كمتر طبخ می‌شود. با این حال همه ما هر از گاهی هوس یك آبگوشت غلیظ و خوشمزه را می‌كنیم كه چرب بوده و چه‌بسا حسابی هم لعاب انداخته باشد. حالا اگر هنوز راه لعاب‌دار كردن و غلیظ‌تر شدن آبگوشت را پیدا نكرده‌اید ما یك راهكار بسیار ساده و البته كارآمد به شما پیشنهاد می‌كنیم. فقط كافی است در حین پخت آبگوشت چند تكه نان داخل آن بیندازید؛ نان سنگك گزینه بهتری است. در این صورت آبگوشت شما غلیظ‌تر و البته خوشمزه‌تر خواهد شد.

مغز گردوی درسته!

معمولا وقتی قرار است مغز گردو را درسته و سالم از داخل پوست گردو خارج كنید به نظر می‌رسد راه سختی در پیش دارید! چون یك ضربه كاری به پوست گردو سبب می‌شود مغز آن تاحدودی خرد شود اما اگر قبل از شكستن گردوها آنها را یك شب تمام درون آب نمك خیس كنید با یك ضربه خیلی آرام می‌توانید پوست آنها را شكسته و مغز را بدون اینكه خرد شود از داخلشان بیرون بیاورید.

برنج را خوشمزه‌تر كنید

برای خوش‌طعم كردن برنج راه‌های بسیار زیادی وجود دارد كه یكی از آنها استفاده از پیاز است. اگر یك عدد پیاز كوچك را به شكل ورقه‌های نازك خرد كرده و داخل آب برنج بریزید نه تنها برنج شما بهتر قد خواهد كشید، بلكه طعم آن نیز خوشمزه‌تر خواهد شد. البته اگر از آن‌دسته آدم‌هایی هستید كه بو و مزه پیاز را دوست ندارید، كلا قید این روش را بزنید و سراغ راه‌های دیگری برای خوش‌طعم كردن برنج بروید.

فصل، فصل گلابی است!

این روزها گلابی دوست‌داشتنی دوباره به بازار آمده تا با تمام خاصیت‌های غیرقابل انكارش ۲،۳ ماهی مهمان خانه‌ها شود. حتما می‌دانید كه گلابی رسیده، آنی است كه وقتی با انگشت فشارش می‌دهید نرم‌تر از بقیه گلابی‌ها باشد اما اگر دست بر قضا شما مقداری گلابی خریده‌اید كه هنوز نرسیده و می‌خواهید كاری كنید تا زودتر برسد، آنها را داخل پاكت‌های كاغذی بگذارید و در سطح پاكت چند سوراخ كوچك ایجاد كنید. در مرحله بعد، یك سیب رسیده را هم داخل پاكت و لابه‌لای گلابی‌ها بیندازید و بعد پاكت را در فضایی خشك و دور از نور بگذارید. گاز اتیلن سیب باعث می‌شود دیگر میوه‌ها هم حسابی برسند.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • البالو

      ممنون مفيد بود

    • بهار

      برای خوش طعم و خوش شکل شدن پلو خوبه که وقتی برنج را دم میزنید کمی آبگوشت با نمک روی برنج بریزید بعد دم بزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج