جاباما
۳۷۱۸۴۵
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

احتمال کاهش دوباره نرخ سود بانک‌ ها

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: به دلیل کاهش دوباره نرخ تورم، احتمالا تا یکماه آینده شورای پول و اعتبار درباره کاهش دوباره نرخ سود تسهیلات بانکی تصمیم گیری خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس اتاق تعاون ایران گفت: به دلیل کاهش دوباره نرخ تورم، احتمالا تا یکماه آینده شورای پول و اعتبار درباره کاهش دوباره نرخ سود تسهیلات بانکی تصمیم گیری خواهد کرد.

بهمن عبدالهی درباره کاهش دوباره نرخ تورم طبق اعلام بانک مرکزی و مرکز آمار و طرح دوباره کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم گفت: شورای پول و اعتبار به دنبال این است که نرخ سود تسهیلات بانکی را کاهش بدهد.

عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: آخرین تصمیمی که شورای پول و اعتبار در زمینه کاهش نرخ سود بانکی گرفته مربوط به یکماه پیش است و با توجه به اینکه نرخ تورم دوباره کاهش یافته و در نرخ نقطه به نقطه حدود ۷ درصد شده، به نظر می رسد که جا دارد دوباره نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: بنابراین این برنامه دوباره در دستور کار شورای پول و اعتبار است و احتمالا ظرف یکماه آینده دوباره تجدیدنظری در نرخ سود بانکی صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول در بخش تعاون افزود: فعالان اقتصادی بخش تعاون قطعا موافق این موضوع هستند که نرخ سود تسهیلات بانکی توسط شورای پول و اعتبار مورد بازنگری دوباره قرار بگیرد و با توجه به مشکلاتی که تعاونی ها در موضوع تامین منابع مالی دارند و گران بودن منابع مالی که در اختیار آنها قرار می گیرد، هر چقدر این نرخ کاهش یابد قطعا باعث رونق بیشتری در فعالیت های اقتصادی بخش تعاون خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی به سیستم بانکی در تیرماه سال جاری، نرخ‌های سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی در نرخ حداکثر ۱۵ درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار یک‌ساله تعیین شد.

همچنین نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک یا مؤسسات اعتباری و مشتری، حداکثر معادل ۱۸ درصد است. همچنین نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل ۱۵ درصد و برای سایر تسهیلات معادل ۱۸ درصد تعیین شده است.

بیستم تیرماه و یک روز پس از آغاز اجرایی شدن نرخ های جدید سود در بانک ها، دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهور خواستار کاهش دوباره نرخ سود بانک ها شد و گفت: در کنار آن روند تورم کاهنده ادامه یافته و بانکها نیز این فرصت را می یابند تا تسهیلات بیشتر با نرخ کارمزد کمتر را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و البته روند کاهش نرخ کارمزد باید تداوم یابد.

اول مردادماه نیز ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه کاهش نرخ سود بانکی باز هم ادامه خواهد داشت تصریح کرد: بانک مرکزی حساسیت ویژه‌ای در خصوص نرخ سود بانکی داشته و تا به حال روند خوبی را در این زمینه طی کرده، اما هدف نهایی ما کاهش نرخ سود بانکی تا مرز نرخ تورم است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی تا حد فعلی رها نخواهد شد و هدف بانک مرکزی کاهش و رساندن این نرخ به مرز یک رقمی و همسو با نرخ تورم است. سیف با تأکید بر اینکه نرخ سود سپرده‌های بانکی و همچنین نرخ سود تسهیلات هر دو کاهش خواهند یافت اظهارداشت: در حال حاضر، نرخ سود سپرده‌ها ۱۵ درصد و تسهیلات ۱۸ درصد است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      بدانيد و آگاه باشيد ! نرخ سود بانكي قراره كه تا پايان سال جاري ، به ٩ درصد برسد .........

    • بدون نام

      که چی بشه مردم بد بخت کمی سود از این بانکهای لعنتی میگیرن که امرار معاش کنن با اینکارتون مردم پولشون را نزولی به دیگران میسپارند و ته پولشون هم خورده میشه و بد بختر میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس قبول دارین که عادت به نزول خوری و مفت خوری پیدا کردن همه ؟ هر دوی اینها حرامه سر سفره تون نبرید نون خشک بدبد به بچه هاتون اما مال ربا ندین

    • بدون نام

      خودتون می برید وخودتون هم می دوزید وتن ما میکنید ومیگید به به چه لباس قشنگی..... مگه شما مایحتاجتون رو از بازار نمی خرید؟ گوشت ومرغ که گرانتر شده برنج وروغن قندوشکر ولبنیات هم که گران شده اونهائی هم که گرون نشدن روز بروز از کیفیتشون کم میشه. پس این تورم چیه که روی کاغذ وآمار داره هرماهه با این سرعت میاد پائین . لطفا توضیح بدید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغگوئی باشیب ملایم!نامطلوبی معجزه جون به شیب تندش بود نه به دروغهای شاخدارش(به هر ایرانی هزار متر زمین)...........

    • بدون نام

      یه چیز کیک بخریم برای طراح و متفکر اقتصادی این روزهامون

    • بدون نام

      هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    • بدون نام

      بیچاره مستأجرا

    • بدون نام

      بعد از عمری کار کردن و نخوردن و جمع کردن داشتیم با سود بخور و نمیر بانکی چرخ لنگ زندگیمون رو می چرخوندیم . با حقوق بازنشستگی و بچه های دانشجو و دختر دم بخت !!!! خدایا خودت بگو ما از دست این دولتی های مرفه بکجا پناه ببریم ... روی کاغذ تورم 7 ولی در زندگی مردم همون 40 درصد

    • بدون نام

      مطمین باش بخاطر کم کردن سود بانک ها و فقیر تر کردن مردم اولین رییس جمهور ۴ ساله تویی. صد رحمت به احمدی نژاد.

    • بدون نام

      ماشاالله تورم را اقتصاددانان ما چقدر خوب حساب میکنن .دستتون درد نکنه .لازمه همیشه یک صفر ناقابل بگذارند جلو اعداد بدست آورده آنها تا نتیجه معادله درست از آب در بیاد.

    • توتو

      کم کردن سود بانکی برای جور کردن یارانه ها از جیب مردم است و ....

    • محمد نصیری

      دستتون درد نکنه با این آمار سازی تون....

    • پرویز

      به نظر من سود بانکی فقط امار تنبلها رو میبره بالا .چه معنی داره آدم با سود بانک زندگی کنه این پول باید بره تو چرخه تولید و فعالیت ..کجای دنیا همچنن سودی رو بانکها میدن .تو همه چیز خودمونو با خارجیها مقایسه میکنیم تو این قضیه که دولت یک کار درست میخاد انجام بده اونایی که عادت به پول مفت گرفتن کردن معترض میشن..تو کدوم دولت به غیر از دولت استاد دکتر جناب محمود خان احمدی نژاد همچین سودهایی پرداخت شد ..که حالا برای متناسب کردنش این دولت باید این قدر گرفتار بشه ..آقای بازنشستهای که گفتی با سود پول زندگی تو میچرخونی شما باید اعتراض کنی که چرا حقوقت کمه نه این که به سود پول گرفتن عادت کنی در ثانی فکر کردی این پولت تا چند سال با این ارزش میمونه من خودم ده سال پیش با 20 میلیون خونخ خریدم الان کابینت خونمم با این پول نمیزنن .به هر حال تورم باید محار بشه سود پولها کم .تا این وضعیت درست بشه و خدا انشاللل. باعث و بانی شو لعنت کنه

      پاسخ ها

      • نصیر

        پرویز جان نمی فهمند که این غذا مسموم است و میخورند چون گرسنه اند
        مگر نه اینکه ربا جنگ با خداست
        جنگ
        با
        خدااااااااااااا

    • بدون نام

      باعرض سلام، درحال حاضر شعب بانک ملت، تسهیلات را با نرخ 22درصد پرداخت می کنه، من نمی دونم بانک مرکزی و دولتی ها اینو می دونند، تازه تا چند روز قبل این نرخ 24 درصد بود،با مراجعه به شعب بانک ملت می تونید اینو از خودشون بفهمید، کو نرخ 18درصدی؟!

    • سعید جعفری

      دوست عزیزم، فرموده ای که عده ای به مفت خوری عادت کرده اند. من به شما دوست عزیز توهین نمی کنم. ولی بعضی اوقات برای شروع یه کار خوب نیاز به پول بیش تری داری و خیلی از این سرمایه های خرد را بانک ها می توانند جمع کنند و با استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی در محلی هزینه کنند که هم چرخ تولیدو اقتصاد به حرکت در بیاید هم سود خوبی داشته باشد.

      دوست عزیز، شکی نداشته باش اگه بانک ها متضرر می شدن این سود را پرداخت نمی کردند . پس بانک با استفاده از کارشناسان مجرب و قوی بهتر می تواند به چرخه تولید کمک کند.
      با این کار دولت به اهدافش خواهد رسید یعنی سود زیادی عاید بانک ها خواهد شد و کسانی که سرمایه ی بیش تری دارند در خرید و فروش طلا و زمین و ماشین سرمایه گذاری می کنند که تمام این موارد به نفع دولت هست.
      اگه تو طلا و ماشین سرمایه گذاری شود دولت به طور مستقیم سود می برد و اگر در زمین سرمایه گذاری شود صنعت ساختمان از رکورد خارج می شود و میلیون تن فولاد و ‌... که در کارخانه ها انبار شده به فروش خواهد رسید.

      دوست محترم دولت ما کاری جزء فشار به ملت بلد نیست. مثل وام هایی که برای خورو پرداخت کرد و اتحاد ملت را شکست داد. متاسفم برای افراد برای افرادی مثل شما که فکر می کنید دولت به فکر مردم هست.

    • بدون نام

      بابا بسه این دورقا تورم تک نرخی کجاست دقیقن که من نمیدونم این دولت فقط و فقط به فکر بدبخت کردن مردم هستش صد رحمت به احمدی نژاد این دولت قبل از این که مردم طرف خودکشی برن عوض بشه

    • محمد نصیری

      شک نکنید که باز منافع خود دولت میان هست.کلا به کسی رحم نمیکنند.جناب پرویزخان.بهتره جای اینکه مردم را راهی کار وگرفتاری سوق بدی اول بدونی پایین آمدن سودبانکی به نفع چه کسانی خواهد شد..؟ اطمینان داشته باش تورم درجایی دیگر افسار گسیخته خواهدشد که اگر سودبانکی رو28درصد هم کنند باز عقب خواهیم رفت.پس یه خورده فکرکن.

    • بدون نام

      سود یکساله را ١٠ درصد و کوتاه مدت را ۶درصد کنید تا بیکاری کمتر شود . با این همه سودی که بانک میده هیچ فعالیت اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزمن کدوم فعالیت اقتصادی؟ مگه اونائی که سالها پیش وارد فعالیت اقتصادی شدن الان سودمیبرن؟سودهرفعالیتی فقط به دولت میرسه

    • بدون نام

      نمیدونم این چه کاهش تورمی هس که فقط این مسوولین حس میکنن!

    • شهرام

      اىنکه مىگن تورم پاىىن امده ىک القاء فکرى است وسود بانکی الان متعادل است ونباىد بىش ازىن سودهاراکم کردچراکه بانکها ورشکست مى شوند

    • احمد

      هر دو ماه يكبار سود مياريد پايين ما كه وام گرفتيم با بهره بالا بايد چيكار كنيم ميريم بانك ميگند قرارداد شما مال قبل ميگيم سود امده پايين ميگند شما قرارداد داريد اينطوري كه نميشه ما داريم ضرر ميديم اول بيايد ٩درصد كنيد نه هر ٣ماه يكبار هر روز يك بازي جديد راه انداختيد بعد ميگيد تورم امده پايين ماست شير گوشت پنير برنج شكر گران شده بعد تورم مياد پايين يا ما معني تورم نميدانيم يا اقايان خودشون زدند به نفهمي

    • مریم

      من چندین شرکت و دفتر میشناسم که صاحبشون فعالیتشو جمع کرده و پولشو گذاشته تو بانک و میگه الان سود بانکی از سود کار بیشتره و دردسرش کمتر . اونایی که مخالف هستند اگه مقدار سرمایشون کمه که هیچ و اگه زیاده نگران اوضاع راکد بازارن وگرنه همه پولدارا بلدن از پول پول بسازن.
      از اونطرف بانک ها اینهمه پولو تو کشور سرمایه گذاری نمیکنن و تولید و فعالیت عمرانی ندارن . همشون خارج از کشور سرمایه گذاری میکنن . پس پول تو بانک نمونه بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج