۳۷۱۸۷
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

عضو ارشد ائتلاف مخالفین سوریه:

هر ایرانی که در سوریه ببینیم، می‌کشیم!

در حالی که دامنه فعالیت و اقدامات گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه افزایش یافته ـ به طور خاص‌ ـ ایرانیان حاضر در این کشور را هدف قرار گرفته است. یکی از چهره‌های مطرح ائتلاف مخالفین، آشکارا انجام اقدامات ترویستی علیه شهروندان ایرانی در سوریه را تأیید کرده است.

تابناک: در حالی که دامنه فعالیت و اقدامات گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه افزایش یافته ـ به طور خاص‌ ـ ایرانیان حاضر در این کشور را هدف قرار گرفته است. یکی از چهره‌های مطرح ائتلاف مخالفین، آشکارا انجام اقدامات ترویستی علیه شهروندان ایرانی در سوریه را تأیید کرده است.

با وجود تبلیغات گسترده کشورهای غربی و عربی برای ائتلاف جدید مخالفین سوری و تلاش برای معرفی آن به عنوان یک گروه دمکراتیک، موضع‌گیری‌های مقامات این گروه، نشان می‌دهد ائتلاف جدید نیز از نظر خط مشی و برنامه عملی، تفاوت چندانی با دیگر گروه‌های مخالفین نداشته و حذف فیزیکی، اولویت اصلی برنامه‌های آن را تشکیل می‌دهد.

در همین راستا، «هیثم المالح»، از اعضای ارشد این ائتلاف، به تازگی در مصاحبه با روزنامه عراقی «الزمان» ضمن طرح ادعاهای علیه ایران، گفته که مخالفین حق دارند هر ایرانی را که در سوریه ببینند، به قتل برسانند.

در این مصاحبه، مالح در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاهش نسبت به مواضع ایران و روسیه در قبال بحران سوریه، با تکرار ادعاهای همیشگی مخالفین، مدعی شده ایران با حمایت از دولت اسد، در حق مردم سوریه مرتکب جنایت می‌شود.

وی در این باره گفته: «ایران نه تنها شریک جنایات رژیم است، بلکه مرتکب کشتار غیرنظامیان می‌شود. در نتیجه من درخواست کردم عضویت ایران در سازمان کنفرانس اسلامی به حال تعلیق دربیاید. بر پایه کنوانسیون‌های ژنو، هر شهروند غیرنظامی ایرانی که به سوریه بیاید، هدف مشروعی برای انقلاب است».

این سخنان در حالی از سوی مالح گفته می‌شود که در عمل نیز در هفته‌های گذشته، حملات گروه‌های مسلح مخالف دولت اسد به شهروندان ایران، به ویژه خبرنگاران ایرانی حاضر در سوریه افزایش یافته است.

در این راستا، پس از آن که چند هفته پیش، این گروه‌ها خبرنگار «پرس تی وی» را در این کشور به قتل رساندند، نیز حمله‌ای به دفتر شبکه خبری «العالم» به دست این گروه‌ها انجام گرفت.

از سوی دیگر، ادعاهای وی درباره کشتار مردم سوریه توسط ایران نیز در نوع خود بسیار شگفت است. در حقیقت، مالح نه تنها به جنایات انجام شده به دست گروه‌های گوناگون سوری علیه شهروندان این کشور و نیز شهروندان خارجی اشاره‌ای نمی‌کند، بلکه تلاش دارد در عمل برای آن توجیهی منطقی نیز دست و پا کند.

این در حالی است که ایران بر ضرورت یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای بحران سوریه، با مشارکت همه گروه‌های موافق و مخالف تأکید کرده و تنها وجه ممیزه موضع‌گیری ایران، تأکیدش بر ضرورت قطع دخالت‌های خارجی و توقف خشونت‌ها به عنوان پیش‌شرطی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی است.

در همین راستا، استناد وی به کنوانسیون‌های ژنو نیز موضوعی عجیب‌تر است، زیرا در هیچ یک از کنوانسیون‌های جهانی، قتل شهروندان یک کشور به سبب حمایت از دولت آن کشور از یک دولت دیگر، به رسمیت شناخته نشده است!

در مجموع، آنچه مشخص است، این که ائتلاف جدید ضد دولتی سوریه نیز بر خلاف همه تلاش‌ها و تبلیغات کشورهای غربی و عربی، کوچک‌ترین گرایش دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز ندارد و حاضر است برای دستیابی به هدف، هر کاری انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين

      خدا لعنتشون كنه واقعا اين كار رو مي كنن
      ديديد چند وقت پيش يه دختر سه ساله شيعه رو با ميخ زده بودن تو ديوار دورش ميرقصيدن

      پاسخ ها

      • سپیر

        ما که ندیدیم اما شما هم هرچی رو که میبینی دنبال دلیل اصلیش بگرد؛ نمیشه همه چیزو خیلی زودباور کرد؛ ما نمیتونیم بفهمیم که مردم سوریه دارن چه میکشن!!!

      • زهرا خانوم

        با توجه به موضع گیری شما دونفر بالاخره سوریه ای ها بدن یا خوبن!!؟؟؟

    • مهرداد

      اتفاقا حسین جان این فیلم سینمایی رو که تعریف کردید من 2 شب پیش دیدم عجب فیلم اکشن قشنگی بود

    • بدون نام

      خوب ایرانی میخواهد بره سوریه چکارکنه نرن تا کشته نشن ... به ما چی/ اونها ممالک خودشونه ما چکاره ایم که دخالت کنیم. مگر درجنگ ایران و عراق کسانی اومده تو کشور ما ...

    • بابک

      خیلی وقته که سفارت ایران به ایرانی های شاغل در سوریه سفارش کرده که هروقت ازشون سئوال شد ملیت خودشون را ترک معرفی کنند نه ایرانی!!!

    • رضا

      باید به عرض این مخالفین برسونم ما ایرانیها که بیکار نیستیم بریم اونجا ولی اگه هم بریم نمیریم که ما رو بکشند اون موقع ایشان دیگه نیستند که اظهار نظر کنن. فاتحه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج