جاباما
۳۷۱۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نقل و انتقال قولنامه‌ ای خودرو ممنوع شد

صدور سند نقل و انتقال وسايل نقليه در دفاتر اسناد رسمي پيش از مراجعه دارندگان آنها به ادارات راهنمايي و رانندگي و يا مراکز تعويض پلاک ممنوع شد.

خبرگزاری ایسنا: رئيس مرکز شماره‌گذاري و تعويض پلاک پليس راهور ناجا از ممنوعيت نقل و انتقال خودروها و موتورسيکلت‌ها به صورت قولنامه‌اي خبر داد و گفت: صدور سند نقل و انتقال وسايل نقليه در دفاتر اسناد رسمي پيش از مراجعه دارندگان آنها به ادارات راهنمايي و رانندگي و يا مراکز تعويض پلاک ممنوع شد.

سرهنگ رستمي با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اساس ماده ۲۹ اين قانون نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمي انجام مي‌شود، دارندگان وسايل نقليه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسايل مذکور در دفاتر اسناد رسمي، ابتدا به ادارات راهنمايي و رانندگي يا مراکز تعيين شده از سوي راهنمايي و رانندگي براي بررسي اصالت وسيله نقليه، هويت مالک، پرداخت جريمه‌ها و ديون معوق و تعويض پلاک به نام مالک جديد مراجعه کنند.

وي از تدوين آيين‌نامه اجرايي ماده ۲۹ قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي و ابلاغ آن خبر داد و گفت: بر اين اساس دارندگان وسايل نقليه يا نمايندگان قانوني آنها مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسيله نقليه در دفاتر اسناد رسمي ابتدا با در دست داشتن مدارک مالکيت وسيله نقليه به ادارات راهنمايي و رانندگي و يا مراکز تعويض پلاک مراجعه کنند.به گفته رئيس مرکز شماره‌گذاري و تعويض پلاک پليس راهور ناجا ادارات راهنمايي و رانندگي و مراکز تعويض پلاک سراسر کشور نيز مکلفند نسبت به بررسي و احراز اصالت وسيله نقليه، هويت دارندگان وسيله نقليه، اخذ گواهي ديون معوق، جريمه‌هاي رانندگي و تعويض پلاک به نام مالک جديد اقدام کنند.

وي با اشاره به اينکه دفاتر اسناد رسمي بر اساس اين آيين‌نامه که به وزارتخانه‌هاي دادگستري و کشور ابلاغ شده است، مجاز به صدور سند نقل و انتقال وسيله نقليه قبل از مراجعه دارندگان آن به ادارات راهنمايي و رانندگي و يا مراکز تعويض پلاک نيستند، تصريح کرد: بر اين اساس و همچنين طبق قوانين ثبتي، ثبت نقل و انتقال وسايل نقليه در دفترخانه‌ها اختياري است.رئيس مرکز شماره‌گذاري و تعويض پلاک پليس راهور ناجا به شرايط نقل و انتقال وسايل نقليه اشاره کرد و گفت: حضور مالک و خريدار يا نمايندگان قانوني آنها به همراه وسيله نقليه به مراکز نقل و انتقال اجباري است.

در عين حال همراه داشتن اصل سند مالکيت سبز وسيله نقليه که توسط پليس راهور صادر شده است (در صورت مفقود شدن درج يک نوبت آگهي در يکي از روزنامه‌هاي کثيرالانتشار)، اصل کارت شناسايي وسيله نقليه (در صورت مفقود شدن اخذ تعهد از مالک يا نماينده قانوني وي)، اصل کارت ملي و شناسنامه فروشنده و خريدار، مدرک احراز محل سکونت، ارايه گواهي عدم خلاف وسيله نقليه، اصل فيش پرداخت هزينه نقل و انتقال و بهاي پلاک و اصل رسيد پرداختي هزينه پست جهت ارسال کارت شناسايي وسيله نقليه به نشاني مالک جديد نيز براي نقل و انتقال الزامي است.

به گفته وي در مراکز نقل و انتقال امکان واريز وجوه فيش‌هاي صادره و خلافي خودرويي به صورت الکترونيکي فراهم است.در حال حاضر ۲۵۸ مرکز تعويض پلاک و دفتر خدمات خودرويي در کشور وجود دارد.از اين تعداد ۷ مرکز در تهران واقع است.بر اساس آمارهاي پليس راهور روزانه حدود ۱۲ هزار مورد نقل و انتقال و تعويض پلاک در کشور انجام مي‌شود. از اين تعداد حدود ۲۵ درصد در تهران انجام مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج